Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF NIKKOR 70-300 (old version)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF NIKKOR 70-300 (old version)

    Mijn grootvader heeft destijds een analoge Nikon F55 gekocht met een nikkor 70-300 1:4-5:6G lens. Is het verstandig om deze lens te proberen op mijn D3100 body? Ik wil noch mijn body, noch het ojectief van mijn grootvader beschadigen met het op eigen houtje te riskeren...

    Alvast bedankt voor een reactie!
    - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
    Flickr

  • #2
    Re: AF NIKKOR 70-300 (old version)

    Als je deze lens bedoelt ; http://www.kenrockwell.com/nikon/70300g.htm , dan past ze er op maar heb je géén autofocus.
    Je zal er weinig plezier aan hebben want manueel scherpstellen met jouw camera is niet gemakkelijk
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: AF NIKKOR 70-300 (old version)

      Het zou me zeer sterk verwonderen dat een Af Nikor 70- 300 mm 1:4-5.6G wat reeds autofocus heeft niet zou werken met autofocus op een D3100.
      Daar ik dit objectief (zware investering gedaan met de aankoop van een body D800) dat ik genoodzaakt ben deze te gebruiken met autofocus overigens.
      Om echt zeker te zijn kijk even in de gebruikshandleiding van je toestel bij Technische Opmerkingen: Compatibele objectieven.
      Je moet wel rekening houden dat er een Cropfaktor is van 1.5 daar een D3100 geen fullframe toestel is.

      Comment


      • #4
        Re: AF NIKKOR 70-300 (old version)

        U hoeft zich niet te verwonderen geen af op D3100
        Ts doe niet de moeite u handleiding te raadplegen u gaat u tijd verspillen u zal handmatig moeten focussen op de 3100
        waarom luc001 de cropfactor en of FF erbij betrekt is mij helemaal een raadsel daar dit helemaal niet terzake doet bij al dan niet Af te hebben?

        Comment


        • #5
          Re: AF NIKKOR 70-300 (old version)

          Oorspronkelijk geplaatst door Luc001 Bekijk bericht
          Het zou me zeer sterk verwonderen dat een Af Nikor 70- 300 mm 1:4-5.6G wat reeds autofocus heeft niet zou werken met autofocus op een D3100.
          Daar ik dit objectief (zware investering gedaan met de aankoop van een body D800) dat ik genoodzaakt ben deze te gebruiken met autofocus overigens.
          Om echt zeker te zijn kijk even in de gebruikshandleiding van je toestel bij Technische Opmerkingen: Compatibele objectieven.
          Je moet wel rekening houden dat er een Cropfaktor is van 1.5 daar een D3100 geen fullframe toestel is.
          Begin al maar verwonderd te kijken

          De oude 70-300 is een AF-D lens, met schroefsturing van de body dus.
          De D3100 heeft geen AF motor voor deze lens, dus geen AF.

          Jouw D800 heeft natuurlijk wel een ingebouwde AF motor, en kan wel focussen met dit ouder type lens.

          @ Bart
          Je kan ze gebruiken op je body. Ze gaan werken maar zoals gezegd zonder auto focus.
          Veel plezier ga je er wel niet van hebben denk ik...

          Koop de 70-300 AF-S VR, of als je die te duur vind, neem dan de 55-200 AF-S VR (vaak hier te vinden 2de hands en dan zeker goedkoop).
          Je gaat daar veel meer plezier van hebben
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: AF NIKKOR 70-300 (old version)

            Mijn grootvader heeft destijds een analoge Nikon F55 gekocht met een nikkor 70-300 1:4-5:6G lens. Is het verstandig om deze lens te proberen op mijn D3100 body? Ik wil noch mijn body, noch het ojectief van mijn grootvader beschadigen met het op eigen houtje te riskeren...
            Ik dacht nochtans te lezen dat het hier om een AF S Nikkor 70- 300 1:4-5.6G gaat.
            Mijn excuses voor het verstrekken van verkeerde info.
            Last edited by Luc001; 16 oktober 2012, 16:02. Reden: Verkeerde informatie gegeven.

            Comment

            Working...
            X