Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens voor Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens voor Nikon D90

    Ik ben in het bezit van een Nikon D90 fototoestel met een AF-SNikkor 18-200 1.35-5.6GII ED objectief. Graag zou ik mij een grotere zoomlens aanschaffen. Hoofdzakelijk voor sportfotografie en natuurfotografie. Ik heb daarbij mijn oog laten vallen op de Nikon AF-D 80-400mm f/4.5-5.6 ED VR. Maar ik vraag mij af of die lens compatibel is met mijn D90. Ook graag ervaringen van anderen met die lens. Ik heb ook gelezen dat er een opvolger voor die lens in de maak is. Iemand meer info?

  • #2
    Re: Zoomlens voor Nikon D90

    Een Nikkor 80-400 heeft een trage AF en dan kun je niet zo maar op een speler richten en scherpstellen, maar je moet gewoon een speler scherpstellen en blijven volgen en scherp houden. De lens compatibel met de D90.

    info opvolger: 0081 call nikon....
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlens voor Nikon D90

      heb me onlangs de 70-200 f2,8 aangeschaft. Voldoende licht en voor sportfotografie uiterst geschikt. Als je de mogelijkheid hebt... Doen!
      Running is a way of living..

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlens voor Nikon D90

        Om eerlijk te zijn heb ik de test gedaan tussen de nikon 80-400 en de sigma 120-400 OS...en van deze 2 vond ik de sigma beter presteren (scherpte en snelheid). Wel had de Nikor meer contrastrijke beelden met dezelfde instellingen.
        Uiteindelijk is mijn keuze toch gevallen op de sigma 50-500 OS waar ik zeer tevreden over ben.

        Comment

        Working...
        X