Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetgangers tunnel op je website mag of niet vanwege beschermd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voetgangers tunnel op je website mag of niet vanwege beschermd

    ik ben van de week de voetgangerstunnel in Antwerpen gaan fotograferen ,en nu krijg ik te horen van en paar mensen
    dat je die foto's niet zou mogen op je facebook of op je website mag plaatsen en dit door reden dat het een beschermd moment zou zijn
    en daarvoor toestemming moet hebben om dit te mogen op je website zetten ?
    Wie heeft hier aub ooit iets van vernomen en zo ja waar moet je dan de toestemming vragen .
    Ik heb al google geraadpleegd maar vindt daar niets van terug .

    Groeten ,
    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

  • #2
    Re: Voetgangers tunnel op je website mag of niet vanwege beschermd

    beschermd monument ja, maar copyright staat er denk ik niet op. Het is niet omdat het een beschermd monument is dat je er geen foto's van mag op je site zetten. Het is wel net als al de rest, je mag er geen financieel doel mee hebben (verkoop van foto's met st anna tunnel als duidelijk onderwerp.) dan zal je wel toestemming nodig hebben. En het zal niet zo erg beschermd zijn (copyright gewijs dan) als het atomium.

    enfin, da's mijn idee

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Voetgangers tunnel op je website mag of niet vanwege beschermd

      Bij mijn weten is er op de voetgangerstunnel geen copyright. Een gedeelte van de tunnel is wel beschermd goed (Sinds 1997 zijn de 2 toegangsgebouwen en de technische uitrusting zoals de liften, de houten roltrappen en de technische installatie op Linkeroever beschermd).
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Voetgangers tunnel op je website mag of niet vanwege beschermd

        Lijkt mij erg belachelijk. Dan zou je na een reis naar bv Italie of Griekenland heel wat toestemming moeten vragen als je je vakantie foto's online wilt plaatsen
        "The only easy day was yesterday"

        Comment

        Working...
        X