Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon objectieven 18-200 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon objectieven 18-200 mm

    Ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor mijn Nikon d5100.
    Momenteel heb ik enkel een 18-55 kitlens en zoek iets met meer zoom.
    Mijn interesse gaat naar een Nikon 18-200 mm maar op de site vind ik 2soorten

    Kunnen jullie me vertellen wat het verschil is tussen de twee:

    18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX nikkor

    AF-S DX nikkor 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR II
    https://www.facebook.com/JPictures.Photography

  • #2
    De laatste is de nieuwste, met de VRII dus, kost ook wel wat meer maar is ook beduidend beter....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon objectieven 18-200 mm

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      De laatste is de nieuwste, met de VRII dus, kost ook wel wat meer maar is ook beduidend beter....
      Beide lenzen hebben VRII, de II heeft wel een zoomcreepblokkeringsknopje(goed idee voor scrabble) en ik dacht dat die ook beter gebouwd was, maar of er een ander glas inzit?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon objectieven 18-200 mm

        Oorspronkelijk geplaatst door J-Picture Bekijk bericht
        Ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor mijn Nikon d5100.
        Momenteel heb ik enkel een 18-55 kitlens en zoek iets met meer zoom.
        Mijn interesse gaat naar een Nikon 18-200 mm maar op de site vind ik 2soorten

        Kunnen jullie me vertellen wat het verschil is tussen de twee:

        18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX nikkor

        AF-S DX nikkor 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR II
        Hier staat er ééntje te koop, KLIK
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon objectieven 18-200 mm

          Behalve de 'zoom lock' zijn beide lenzen gelijk, zelfde VR systeem, (het VRII systeem),
          zelfde optiek, zelfde coating, zelfde bouw.
          Lees er dit op na: http://www.kenrockwell.com/nikon/18-200mm-ii.htm

          Heb de eerste versie, de lens doet het prima geen last van 'creep'.
          Het is een heel goeie lens prijs/kwaliteit verhouding.
          Je wil een 'nieuwe lens' staat in je bericht, normaal zal je enkel versie 2 in de winkel vinden, ten zei er nog één van voor 2009, ergens in een winkel als nieuw te koop ligt.
          Versie 1 gaat van de hand voor rond de 300 euro.

          Succes bij je aankoop.
          Last edited by pacha; 13 oktober 2012, 15:21.
          Nikon D7000, en wat glas.
          http://blog.seniorennet.be/pacha/

          Comment


          • #6
            Re: Nikon objectieven 18-200 mm

            Ja, blijkbaar vind je nog enkel de tweede versie.
            Die is wel buiten mijn budget aangezien ik nog een student ben.
            Heb wel nog een 18-200 mm gevonden van sigma, is deze ook goed?

            Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies
            https://www.facebook.com/JPictures.Photography

            Comment


            • #7
              Re: Nikon objectieven 18-200 mm

              Nee, de 18-200 van sigma is niet zo schitterend ...
              De 18-200 van Nikon is wel goed.. De eerste en tweede versie zijn inderdaad identiek op uitzondering van een knopje om de zoom te blokkeren. Zo gaat de lens niet uitschuiven bij het draven van de Camera.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon objectieven 18-200 mm

                Voor zover ik me herinner ( en ik heb die zelf ook gehad een jaar of 5 terug denk ik ) was de eerste uitvoering van de Nikkor 18-200 een gewone VR en geen VRII???
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon objectieven 18-200 mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Voor zover ik me herinner ( en ik heb die zelf ook gehad een jaar of 5 terug denk ik ) was de eerste uitvoering van de Nikkor 18-200 een gewone VR en geen VRII???
                  Nee hoor Francis, in beide versie zie een VRII stabilisatie... alleen is in de tweede versie van het objectief een soomlock aanwezig...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon objectieven 18-200 mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door J-Picture Bekijk bericht
                    Ja, blijkbaar vind je nog enkel de tweede versie.
                    Die is wel buiten mijn budget aangezien ik nog een student ben...
                    Heb zelf een tijdlang de Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II gehad, kost momenteel minder dan 170 euro.
                    Heb veel plezier beleefd aan deze lens, zeer goeie prijs/kwaliteit verhouding,
                    niet te zwaar om mee rond te lopen, door het bereik moet je ook niet wisselen onderweg, prima wandellens.
                    Heb ze enkel verkocht, omdat ik de Nikon 18-200 VR had gekocht, omwille van de beeldstabilisatie(VR).
                    Nikon D7000, en wat glas.
                    http://blog.seniorennet.be/pacha/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon objectieven 18-200 mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
                      Heb zelf een tijdlang de Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II gehad, kost momenteel minder dan 170 euro.
                      Heb veel plezier beleefd aan deze lens, zeer goeie prijs/kwaliteit verhouding,
                      niet te zwaar om mee rond te lopen, door het bereik moet je ook niet wisselen onderweg, prima wandellens.
                      Heb ze enkel verkocht, omdat ik de Nikon 18-200 VR had gekocht, omwille van de beeldstabilisatie(VR).
                      Die beeldstabilisatie vind ik ook wel interessant, zeker om uit de hand te fotograferen.
                      Daarom dat ik niet voor Tamron kies.
                      https://www.facebook.com/JPictures.Photography

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon objectieven 18-200 mm

                        Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
                        kost momenteel minder dan 170 euro.
                        Heb veel plezier beleefd aan deze lens, zeer goeie prijs/kwaliteit verhouding,
                        Dat wordt alleen veroorzaakt door de lage prijs en niet door de kwaliteit. Dit zou de slechtste 18-200 zijn en ook de slechste Tamron superzoom.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon objectieven 18-200 mm

                          Het komt er dus op neer dat ik geen 18-200 mm zal vinden met stabilisatie onder de 400 euro?
                          https://www.facebook.com/JPictures.Photography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon objectieven 18-200 mm

                            Ik weet er één te koop voor €310 en dat kun jij ook weten........
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon objectieven 18-200 mm

                              Oorspronkelijk geplaatst door J-Picture Bekijk bericht
                              Die beeldstabilisatie vind ik ook wel interessant, zeker om uit de hand te fotograferen.
                              Daarom dat ik niet voor Tamron kies.
                              Daarom heeft Tanron tegenwoordig VC er op zitten.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X