Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

    Hallo

    Weet iemand of je een Canon camera 40d of 7d kunt koppelen aan een Ipad.
    Ik wil zo de resultaten bekijken van de foto's die ik op lokatie heb gemaakt.

    Ik kom er maar weinig info over tegen.


    Mvrgr

    Rob.

  • #2
    Re: Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

    Zonder problemen via een hulpstuk voor opladen via usb , zie apple site
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

      Zoiets heb je nodig. Heb me, bij het aanschaffen van mijn iPad2, ook zoiets aangeschaft, maar nooit gebruikt. Uiteindelijk werk ik toch met foto's (RAW+JPG) via mijn iMac met de nodige externe harde schijven en TimeMachine backups.

      Moderator Note: En nu als Mod... Niet direct een vraag die bij Software thuishoort, dus verplaatst naar Algemeen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

        Oke, Maar welke software heb je dan toch nodig op de Ipad om de foto's binnen te halen???
        Ipad herkend mijn 40D dmv de usb kabel? of is er dan een App van Canon voor nodig?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

          Hallo,

          Je kan de jpg foto's dan direct kopiëren (selectie scherm). Ik gebruik de camera connection kit (namaak), maar door zo mijn sd-cards in te lezen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

            Oorspronkelijk geplaatst door 123foto Bekijk bericht
            Oke, Maar welke software heb je dan toch nodig op de Ipad om de foto's binnen te halen???
            Ipad herkend mijn 40D dmv de usb kabel? of is er dan een App van Canon voor nodig?
            je hebt geen software nodig, ipad laad de fotos gewoon op in "fotos"
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

              Ik zou zeggen probeer het eens ... op de pc heb je ook geen speciale software nodig om je foto's binnen tehalen toch?
              "The only easy day was yesterday"

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

                Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
                Ik zou zeggen probeer het eens ... op de pc heb je ook geen speciale software nodig om je foto's binnen tehalen toch?
                Nee?
                Aansluiten van de camera via USB aan de PC/Mac zal toch wel een bepaald programma lanceren, niet?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40d of 7d op Ipad aansluiten?

                  geen software nodig gewoon de iPad Camera Connection Kit .
                  sd kaart , of kabel van de kodak inplugen.
                  en automatisch vraag hij importeren van de foto s enz.
                  canon 60d /1000. speedlite 580 ex . canon 100mm2.8f l usm.70-300 canon,17-70sigma
                  18 -135 canon.en 18-55 canon ,manfrotto statief.

                  Comment

                  Working...
                  X