Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straatfotografie in brussel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Straatfotografie in brussel.

    dinsdag gaan een vriend en ik een voormiddag naar brussel om daar straat fotografie te doen.
    mijn vriend praatte om eventueel naar de ?marollen? te gaan ofzo?

    aangezien brussel nogal een "reputatie" heeft wil ik graag eens weten tot in hoever je deze "reputatie" mag letterlijk nemen qua veiligheid.

    zijn er plaatsen waar men beter niet naartoe gaat?
    en neem ik mijn 5D mkIII mee met canon 24-70L?
    of laat ik die thuis en neem ik mijn 550D met 50mm f1.8 mee?

    ben gewoon wat bang dat het daar wel eens verkeerd zou kunnen aflopen met zo'n duur materiaal of maak ik mij zorgen voor niets?

    alvast bedankt.

  • #2
    Re: Straatfotografie in brussel.

    Hoe draag je uw materiaal? Als je met een BR of een dergelijk systeem werkt, dan is de kans dat ze je proberen bestelen al veel kleiner. (net zoals een handtas dat dwars gedragen wordt ook bijna nooit gestolen word, maar wel diegenen die over 1 schouder hangen, om nu even met een simpel voorbeeld aan te tonen ) En hangt ook af van uw bouw, een gespierde bodybuilder wordt ook niet regelmatig bestolen, maar iemand die al wat ouder is wel.

    Comment


    • #3
      Re: Straatfotografie in brussel.

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Hoe draag je uw materiaal? Als je met een BR of een dergelijk systeem werkt, dan is de kans dat ze je proberen bestelen al veel kleiner. (net zoals een handtas dat dwars gedragen wordt ook bijna nooit gestolen word, maar wel diegenen die over 1 schouder hangen, om nu even met een simpel voorbeeld aan te tonen ) En hangt ook af van uw bouw, een gespierde bodybuilder wordt ook niet regelmatig bestolen, maar iemand die al wat ouder is wel.

      mijn sunsnipers zijn in bestelling dus voorlopig ist nog met de standaard canon nekriem, ik ben 30 en mijn vriend is er 45 ofzo, beide zien we er niet echt doetjes uit maar we zijn ook geen bodybuilders

      Comment


      • #4
        Re: Straatfotografie in brussel.

        Ik heb onlangs in London gemerkt: hoe kleiner je camera, hoe makkelijker het gaat. Met een Pana G3 wordt er naar je gekeken als je een foto maakt, met een klein compactje kan je doen wat je wilt, niemand let op je.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Straatfotografie in brussel.

          Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
          aangezien brussel nogal een "reputatie" heeft wil ik graag eens weten tot in hoever je deze "reputatie" mag letterlijk nemen qua veiligheid.
          Hello,

          Hoe zou ik het zeggen... Het is goed dat u voorzichtig wilt zijn, maar er staan ook geen slechteriken achter elke boom.

          Groeten,
          Shurik.
          http://lerrante.be/etoile/

          Comment


          • #6
            Re: Straatfotografie in brussel.

            Er wordt veel, heel veel overroepen en natuurlijk moet je de kat niet bij de melk zetten.
            Gewoon je ding doen en vooral personen die direct viseren ...
            Er zijn er een paar die daar heel moeilijk over doen.
            Nu, de vossemarkt op dinsdag is een markt, maar niet overdreven druk.
            Een goede raad voor Burssel is dit te doen in het zomerseizoen. Brussel is in feite een wandelstad en dat lukt het beste tijdens de zomer.
            Als je toch zinnens bent er te lopen, de Vossemarkt begint op te doeken tegen 12.30 in de week. Dan kan je vaak via straatfotografie wel de onderste laag van de bevolking zien en fotograferen. Die mensen lopen dan het plein af op zoek naar het laatste bruikbare in de rommel die blijft liggen voor de vuilniskar die om 14uur komt opruimen.
            Lees eventueel even mijn wandeltrip in de Marollen (SD-Brussel, de Marollen). Je kan die op mijn website vinden onder 'Add-ons, Documentation"
            Als het slecht weer is, loont het niet echt de moeite om er straatfotografie te doen.
            Als het mooi weer is kan ik wel mee van 12 tot 13 uur. Misschien Patrickse ook, wie weet
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Straatfotografie in brussel.

              Ik zou je camera altijd thuis laten want overal lopen wel slechte mensen of je nu naar Brussel gaat of Lutjebroek (klein dorpje in Nederland) Tja ik zou gewoon de prettigste camera meenemen. Want als je je druk gaat maken over dat het gestolen kan worden dan had je hem niet moeten kopen, want in huis kan het ook gebeuren Ik neem overal mijn camera mee zowel in Nederland als op vakantie en ga mezelf niet gek maken met de gedachten dat het weleens gestolen kan worden. Ik probeer nog wel een klein beetje vertrouwen in de mensheid te hebben
              "The only easy day was yesterday"

              Comment


              • #8
                Re: Straatfotografie in brussel.

                Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                mijn sunsnipers zijn in bestelling dus voorlopig ist nog met de standaard canon nekriem, ik ben 30 en mijn vriend is er 45 ofzo, beide zien we er niet echt doetjes uit maar we zijn ook geen bodybuilders
                Geen verlaten doodlopende straatjes ingaan en dat komt in orde .

                Comment


                • #9
                  Re: Straatfotografie in brussel.

                  Brussel-Stad telde 37 misdaden per 100 inwoners in 2011. Dat is vier keer het nationale gemiddelde. Maar er komt veel volk, en er woont bijna niemand. Vandaar dat er op zee oneindig veel misdaden gebeuren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Straatfotografie in brussel.

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    Er wordt veel, heel veel overroepen en natuurlijk moet je de kat niet bij de melk zetten.
                    Gewoon je ding doen en vooral personen die direct viseren ...
                    Er zijn er een paar die daar heel moeilijk over doen.
                    Nu, de vossemarkt op dinsdag is een markt, maar niet overdreven druk.
                    Een goede raad voor Burssel is dit te doen in het zomerseizoen. Brussel is in feite een wandelstad en dat lukt het beste tijdens de zomer.
                    Als je toch zinnens bent er te lopen, de Vossemarkt begint op te doeken tegen 12.30 in de week. Dan kan je vaak via straatfotografie wel de onderste laag van de bevolking zien en fotograferen. Die mensen lopen dan het plein af op zoek naar het laatste bruikbare in de rommel die blijft liggen voor de vuilniskar die om 14uur komt opruimen.
                    Lees eventueel even mijn wandeltrip in de Marollen (SD-Brussel, de Marollen). Je kan die op mijn website vinden onder 'Add-ons, Documentation"
                    Als het slecht weer is, loont het niet echt de moeite om er straatfotografie te doen.
                    Als het mooi weer is kan ik wel mee van 12 tot 13 uur. Misschien Patrickse ook, wie weet
                    Ja, wil altijd wel meegaan tijdens de middag. Werk in Brussel en ben al meermaals op stap geweest, met de camera, in Brussel zonder problemen samen met Purlut. En ja, Purlut kent Brussel zoals zijn broekzak en deze stad heeft enorm veel te bieden voor ons hobby fotografen. Omdat purlut Brussel zo goed kent, lees eens op zijn site de documentaties van de voorbije SD's, je zal dan veel dagen naar Brussel willen komen.

                    En geloof me, Brussel is geen stad vol gangster die uit zijn op je materiaal, tijdens de dag is er geen enkel probleem, zeker niet als je met meedere bent.
                    http://www.photo-patricske.be
                    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                    Comment


                    • #11
                      Re: Straatfotografie in brussel.

                      Natuurlijk moet je wat voorzichtig zijn als je met zo'n duur materiaal rondloopt in een stad als Brussel.
                      Maar het onveiligheidsgevoel wordt wel sterk overroepen, hoor. Ik ga tijdens mijn middagpauze regelmatig naar het Vossenplein en omgeving en ik heb me daar nog geen moment onveilig gevoeld. De Marollen zijn echt niet die onveilige plek zoals die door velen voorgesteld wordt. Neem dus gerust je duurdere toestel mee, maar houd het wel een beetje discreet.

                      In de omgeving van het Zuidstation zou ik wel wat voorzichtiger zijn.

                      Het Noordstation en omgeving weet ik niet, lang geleden dat ik daar nog gepasseerd ben. Jaren terug heb ik eens goed klop gekregen van hangjongeren toen ik in het station aan het fotograferen was. Maar ik geloof dat de situatie er beter is dan vroeger (maar dat is alleen maar van horen zeggen).

                      In de metrostations denk ik wel dat het raadzaam is je materiaal op te bergen, zeker als er weinig volk is en als je hangjongeren ziet. Niet dat deze laatsten er steeds op uit zijn om je te bestelen, maar ze kunnen soms toch serieus ambetant doen.

                      Groeten,
                      Geert

                      Comment


                      • #12
                        Re: Straatfotografie in brussel.

                        alvast bedankt iedereen om te reageren.
                        dnek dat ik dan toch de 5d mee doe met een beetje geluk heb ik mijn sunsnipers metal tegen dan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Straatfotografie in brussel.

                          Ook zonder die sunsnipers metal kan je mooie foto's nemen hoor.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Straatfotografie in brussel.

                            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            ook zonder die sunsnipers metal kan je mooie foto's nemen hoor.
                            lolol
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Straatfotografie in brussel.

                              Ga daar gewoon naartoe en stel je vooral niet aan om direkt met je tele voor die mensen hun neus te staan.
                              Discretie, achwachtende houding aannemen.
                              Als ze het merken dat ze geviseerd zijn moet je opletten, ze laten wel merken dat ze niet op de foto willen: doe het dan ook niet want dan vraag je miserie.
                              desnoods vraag je om de foto te maken, en ja hoor het lukt dikwijls wél. Ik heb er veel ervaring mee.
                              Bovendien maak je dan béter opnames dan candid.
                              Succes !

                              Comment

                              Working...
                              X