Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw op dit forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw op dit forum

    Hallo allemaal,

    Mag ik mij voorstellen als nieuw lid op dit forum. Mijn naam is Wim ben een Pre Pensionee een Nederlander welke in de Belg. Ardennen is gaan wonen nu alweer 8jr. In mijn werkzame leven heb ik eerst 5jr op zee gevaren bij de rederij Nedlloyd en eenmaal aan de wal altijd in de containerscheepvaart gewerkt en mijn laatste functie was Operationeel Manager. Ik ben 39jr gehuwd, hebben 5 Golden Retrivers met wie ik heel vaal grote boswandelingen maakt. We hebben ook 5 katten en 10 kippen.

    Ik heb in de jaren 80 en negentig ontzettend veel in de fotografie gedaan. Ik was huisfotograaf voor P&O Ferries en heb heel wat reizen aanboord van de ferryschepen gemaakt in het Engels Kanaal en in de Ierse Zee. Ook heb ik mij toegelegd op de lucchtvaart en heb een goed jaar de fotografie gedaan voor toen een nieuwe luchtvaartmaatschappij in Eindhoven. Inmiddels is deze behoorlijk ana het groeien geweest. Voor de luchtvaart fotografie van Fokker vliegtuigen ben ik in Sao Paulo/Brazilie geweest

    Zelf voor mijn eigen hobby deed ik veel in de scheepvaart en speciaal in de containerscheepvaart daar dit mijn lust en mijn leven was. Echter ik kreeg het mijn mijn werk veel te druk en had weinig vrije tijd meer en de tijd die vrij was bleef ik graag bij mijn vrouw en twee dochters.

    Nu zijn de kriebels terug gekomen en wil ik graag terug in de fotografie. Maar stilstaan is achteruit gaan. Ik heb sinds een jaar een dood gewone Samsung Pocket camera. Op zich niet verkeerd maar ik wil weer graag actie opnames. Ik ben dus de laatste maanden mij gaan interesseren in het fotograferen van Lokomotieven en van Vrachtwagens. Dit komt eigenlijk door het feit dat ik ben begonnen aan het verzamelen van losse containers en vrachtwagens. Ik wil deze winter gaan beginnen met het bouwen van een containerterminal op schaal HO/1:87.

    Ik heb op het ogenblik leuke kontakten met nkele directeuren van Transportbedrijven die mij heel veel verteld en geleerd hebben en ik leuke foto's van heb gekregen. Dit geeft mij een goed gevoel en wil daarop in gaan.

    Wil dus een goede Digitale spiegelreflex camera gaan aanschaffen hopelijk dit jaar nog. Ik denk aan een Nikon of een Canon een definitieve keuze heb ik nog niet gemaakt. Misschien dat iemand mij daar meer over kan vertellen. Wil dus twee soorten objectieven een 18/55 en 55/200mm Ik wil dus gaan proberen deze winter om te gaan fotograferen in de sneeuw. Hier in deze regio heb je de E25 van Luik naar Arlon en tussen het gebied waar ik woon Barraque de Fraiture en Houfalize moeten de vrachtwagens klimmen dus langzame snelheid en met een mooie heuvelachtige achtergrond in de sneeuw. Ander iets is de lokomotieven op station binnenkomend door de sneeuw. Plannen genoeg dus

    Ik sta dus in de kinderschoenen en moet heel veel gaan leren. Schroom mij niet om van jongere mensen veel te leren en ze mogen gewoon opmerkingen maken. Beter dat dan helemaal niets leren

    Voorlopig zou ik van jullie tips willen hebben wat vor mij het beste is om te gaan doen

    Vele groeten en hoop tot regelmatig kontakt

    Wim
    Een nieuwe dag met nieuwe kansen

  • #2
    Re: Nieuw op dit forum

    Dag Wim, wouw wat een voorstelling ik hoop dat je hier veel plezier en veel bij leert . in ieder geval welkom .
    Canon Sony A7 III + 7D - Canon 24-70mm - Canon 70-200mm - sigma 8-16mm - canon 100mm

    Comment


    • #3
      Welkom hier in ieder, en idd wat een opening, zouden ze bijna verplicht moeten maken dit

      Grtz david

      Sent from my HTC using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw op dit forum

        Hallo Wim,

        Wat een mooie introductie. Hartelijk welkom.

        Ik ben al heel erg benieuwd naar jouw foto's en je woont inderdaad in een prachtige omgeving. Met een beetje sneeuw staan de vrachtwagens misschien stil op de helling
        Maak maar je plannen en deel ze maar hier op het forum.

        Groeten,

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw op dit forum

          welkom.
          Zelf ben ik ook terug gestart met fotografie toen ik met pensioen ging. Heel veel komt snel terug door wat bij lezen en kijken in de bib en op het net.
          Wat startmateriaal betreft vind je heel veel in aangeboden, dat is misschien een alternatief voor nieuw en om dingen uit te proberen zodat je weet wat je wil. Bevalt iets niet of is het niet helemaal je ding of ga je upgraden gaat het weer naar aangeboden en blijft alles betaalbaar.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw op dit forum

            Hey Wim,
            welgekomen !!
            Je zal hier heel veel bijleren hoor, daar ben ik van overtuigd.
            Dit forum hier heeft groeivitaminen. Echt hoor...

            Leuk dat je je hobby weer gaat oppikken, veel plezier erin, en ook bij het zoeken naar je nieuwe camera en dergelijke.
            Da's nog het leukste vanal, in het begin toch, nieuw speelgoed.

            Groetjes, Jill.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment

            Working...
            X