Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

    Hallo iedereen

    Ik ben David en speel bij een minivoetbalploeg dat bestaat uit bevriende studenten of ex-studenten. We spelen sinds 2010 samen, maar sedert dit jaar nemen we deel aan de kerncompetitie van Gent. We hebben een facebook-pagina (geen Facebook nodig om dit te bekijken), omdat we daarmee gemakkelijk kennissen up-to-date kunnen houden en het is een goedkoop en goed alternatief voor een website.

    Regelmatig nemen we foto’s tijdens wedstrijden en trainingen, maar met onze digitale compactcamera’s is het resultaat niet altijd denderend. De ondergrond in de zalen is vaak geel-lichtbruin, waardoor we altijd geel getinte foto’s krijgen.

    Daarom zijn we op zoek naar iemand met een passie voor fotografie en die wel eens een sportwedstrijd wil fotograferen. Wij spelen ongeveer 1 keer per week in Gent of een deelgemeente, voor een gedetailleerd overzicht kijk je best onze kalender onze FB-pagina. Na de wedstrijd drinken wij altijd eentje op de match (gewonnen of niet) en de fotograaf van dienst mag van ons een pintje/cola/watertje verwachten. De hoge resolutiefoto’s blijven eigendom van de fotograaf, wij wensen gewoon kleinere foto’s met daarop de credentials van de fotograaf van dienst.

    Dus ben jij een (hobby)fotograaf die de uitdaging wil aangaan om een voetbalwedstrijd te fotograferen? En kan jij jezelf vrijmaken op een van onze wedstrijddagen? Stuur dan een mail naar spartahazardsapenkrollekegmailpuntcom En dan spreken we af voor de details.

    (gepost met toestemming van een administrator)

  • #2
    Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

    ik ga dit in het oog houden of ik een keertje kan wanneer er in Gent zelf gespeeld wordt. zaalvoetbal lijkt me wel een moeilijke sport om 'speciale' foto's van te kunnen nemen maar wil wel eens proberen als het uitkomt.

    Comment


    • #3
      Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

      Ik weet niet precies wat je bedoelt met speciale foto's. Maar ik geef wel toe dat er interessantere onderwerpen zijn dan zaalvoetbal. Maar ik denk dat het qua actiefoto's wel interessant kan zijn.

      Comment


      • #4
        Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

        Allez, de fotograaf mag dus zijn auto en materiaal verslijten en 10 uur tijd erin steken voor 1 cola ! Faire deal !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Allez, de fotograaf mag dus zijn auto en materiaal verslijten en 10 uur tijd erin steken voor 1 cola ! Faire deal !
          Wel als het in het weekend was, dan zou ik er de afstand Aalst-Gent + tijd en materiaal voor over hebben.
          (tijdens de week ben ik zelf iets te druk bezig).
          Voor een vriendelijke bedankt en een gratis drankje wil ik wel eens helpen,
          maar je ziet... sommigen moeten direct volle pot betaald worden he


          Eind deze zomer, ben ik op Sint Job Zomert gaan fotograferen.
          Speciaal nog een 50mm 1.8 gekocht, om een extra lichtsterke lens te hebben.
          van Aalst naar Sint Job gereden... voor x-aantal gratis drankjes (meer als 1 inderdaad ) en aan het podium te mogen komen...
          Twas een fantastische avond en geweldige ervaring... en dat voor 0euro...
          Ik denk dat die avond op die manier mogen meemaken meer als genoeg beloning was...

          Als er een fotograaf hier in de buurt van die sportzalen woont... is het maar kleine moeite niet?
          Last edited by Koeno; 11 oktober 2012, 08:37.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

            Jammer, maar te ver voor mij.

            Moest je ooit in de regio Mechelen voetballen, laat dan maar iets weten



            Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

            Comment


            • #7
              Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

              Voor beginners is het belangrijker ervaring op te doen dan er iets aan te verdienen. Als je er dan het respect en de erkentelijkheid van de ploeg nog bovenop krijgt, is dat mooi meegenomen.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Allez, de fotograaf mag dus zijn auto en materiaal verslijten en 10 uur tijd erin steken voor 1 cola ! Faire deal !
                Johan ik vind dit geen eerlijke reactie van U. Als een fotograaf die wekelijks wel ergens een concert fotografeert, meestal AB. Dus, je bent zeker geen amateur meer.

                Deze oproep is vooral bedoeld voor deze die zo eens een ervaring mogen/kunnen opdoen en willen bijleren met ook als doel deze club te helpen. Het moet ook al eens gratis kunnen, iedereen maakt al eens verplaatsingen om foto's te nemen zonder er kan aan verdiend worden.
                http://www.photo-patricske.be
                Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                Comment


                • #9
                  Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Allez, de fotograaf mag dus zijn auto en materiaal verslijten en 10 uur tijd erin steken voor 1 cola ! Faire deal !
                  Hobby ??Moet hobby dan altijd betaald worden?

                  Nee een hobby doe je omdat je het graag doet niet om geld binnen rijven dan is het geen hobby meer maar een bijberoep of beroep.
                  Dit soort opmerkingen maak jij regelmatig en eerlijk is eerlijk ik begrijp het niet wat dan de hobby nog is bij jouw gedachtengang.

                  Hij vraagt naar een hobbyfotograaf niet naar een prof

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

                    Ik ken ook hobbyschilders die hun schilderijen aan 2500 euro t stuk verkopen, in t zwart dan nog wel ...

                    Een hobby moet niet betaald worden, maar dikwijls wijst de balans wel in één bepaalde richting.

                    Als je alles gratis doet, heb je wel heel veel 'vrienden', maar de vraag is waar die 'vrienden' zitten als je hun nodig hebt. Ik heb teveel slechte ervaringen in die zin opgedaan.

                    Nu ja, ik hoop voor TS dat er iemand zich opoffert, ik denk niet dat hij wil profiteren. Uiteindelijk spelen ze ook onbezoldigd voetbal.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Ik ken ook hobbyschilders die hun schilderijen aan 2500 euro t stuk verkopen, in t zwart dan nog wel ...
                      Hobbyschilder zeg je? Dat verdien ik nog niet fulltime per maand!
                      Bigger aint always better........ Unless you're me!

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
                        Johan ik vind dit geen eerlijke reactie van U. Als een fotograaf die wekelijks wel ergens een concert fotografeert, meestal AB. Dus, je bent zeker geen amateur meer.
                        Als ik naar concertzalen bv AB (waar ik niet zo heel vaak fotografeer trouwens) ga, staat er wel een voordeel voor mezelf tegenover. Ok, ik verslijt mijn materiaal daar ook, rij benzine op, betaal veel geld aan een betaalparking, maar ik kan wel naar n concert gaan wat me boeit en waar ik anders 25 euro voor moest neertellen.

                        En dikwijls is een fotopas een laatste kans om binnen te geraken bij een uitverkocht concert.

                        Nu ja, als beide partijen het voorstel van TS ok vinden, waarom niet he.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Ik ken ook hobbyschilders die hun schilderijen aan 2500 euro t stuk verkopen, in t zwart dan nog wel ...

                          Een hobby moet niet betaald worden, maar dikwijls wijst de balans wel in één bepaalde richting.

                          Als je alles gratis doet, heb je wel heel veel 'vrienden', maar de vraag is waar die 'vrienden' zitten als je hun nodig hebt. Ik heb teveel slechte ervaringen in die zin opgedaan.

                          Nu ja, ik hoop voor TS dat er iemand zich opoffert, ik denk niet dat hij wil profiteren. Uiteindelijk spelen ze ook onbezoldigd voetbal.
                          Als je niet geïnteresseerd bent, voor welke reden dan ook, zwijg dan toch gewoon? Dit is een voetbalploegje bestaande uit studenten en ex-studenten. Het is niet dat de foto's die je er zal nemen voor commerciële doeleinden gebruikt zullen worden. Als er iemand graag eens zaalvoetbal wilt fotograferen, maar er eigenlijk nog geen ervaring mee heeft en er dus ook geen geld voor kan vragen, is dit een goede kans om wat te oefenen
                          Je hoeft bvb ook niet alles gratis doen he Jij neemt bvb gratis foto's in de AB (en je steekt er zelf nog geld aan toe), omdat je dat graag doet. Als er nu iemand is die voor portretfotografie (oid) geld krijgt, maar eens sport wilt proberen, is dit best een goede kans om eens te proberen.

                          @TS: Gent is wat te ver voor mij, als je eens in Leuven moet voetballen, mag je altijd een berichtje sturen
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Oproep] (Hobby)fotograaf voor voetbalwedstrijd gezocht!

                            Alleszins bedankt voor de reacties. Ik begrijp ook het standpunt van Johan en had er ook rekening mee gehouden dat zo'n reactie kon komen. Daarom had ik het eerst ff gevraagd aan een moderator of ik mijn bericht mocht posten. Als wij geld zouden verdienen aan onze hobby, zou ik zeker een fotograaf betalen om langs te komen. Maar jammer genoeg steken we alleen maar geld in onze hobby, want sponsors zijn dun gezaaid en eetfestijnen organiseren is niet evident, omdat iedereen uit een andere windstreek komt. Dit terzake.
                            Alleszins het 'aanbod' geldt nog steeds.

                            Comment

                            Working...
                            X