Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bowens 500 classic of pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bowens 500 classic of pro

    Ik twijfel tussen tweedehands Bowensset 500 gemini classic met 3 koppen en reistas zonder verdere accessoires voor 600 of een complete set met statieven, reistas, softbox 150x75, paraplu en 2 koppen 500 gemini pro voor 899.
    Is er veel kwaliteitsverschil tussen die classic en pro, behalve het feit dat de ene een flitstijd heeft van 1/900 en de andere 1/2900 (en heeft dat veel voordelen?)
    Wie kan me helpen?
    grt,
    sepp

  • #2
    Re: Bowens 500 classic of pro

    Als je niet weet wat flitsduur inhoudt zal je het niet nodig hebben.
    Een snellere flitsduur zorgt ervoor dat je beweging kan vastleggen zonder blur of zeer weinig blur.
    Zoals dansende mensen, spattend water, ontploffende toestellen, sportende mensen,...

    Voor zeer korte flitsduur betaal je ook veel geld. Enkel de Paul Buff einsteins zijn te betalen, en ik overweeg ze zelf.
    Ze hebben een flitsduur van 1/13000ste op hun laagste stand. Dat is bijna het snelste wat je kan verkrijgen, de concurrentie kost 10x meer!



    Wat het verschil is tussen bowens is niet duidelijk. Ofwel mis ik paar knoppen op hun site maar ik kan niet echt goed de flitskoppen vergelijken. Er staat weinig info, het is eigenlijk gewoon één grote store.

    Ik ben nu lencarte en Walimex aan het bekijken. Ze maken ook goede dingen (met bowens speedring) en kosten een stukje minder. Lencarte elitepro's kwamen zelfs als beste uit de test tussen bowens, broncolor, profoto...
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

    Comment

    Working...
    X