Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

    Beste iedereen,

    Een tijd geleden heeft een vriend van mij, een van mijn flitsers (reportage flitser) geleend om zijn basketbalteam te fotograferen.
    Door een ongelukje heeft een vriend van hem een bal tegen het statief aangegooid waar mijn flitser op stond.
    Deze viel op de grond en een stukje van het voetje is afgebroken. Dus kan ik deze niet meer gebruiken.

    Hoe regel ik dit met de verzekering? Die vriend van mij heeft zoiets van: Ja, niet mijn probleem zoek het zelf maar uit.
    Ik ken die vriend van hem niet, die de flitser gesloopt heeft.
    Is zoiets te regelen via de verzekering? En hoe werkt dit dan?

    Met vriendelijke groet,

    Christian

  • #2
    Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

    Lekker vriend is dat.
    Ik denk eerst en vooral dat je slechte afspraken hebt gemaakt.
    Hij lijkt me verantwoordelijk voor de van jou geleende spullen.
    Maar gedane zaken brengen geen keer, als hij al zo reageert, hoe gaat zijn verzekering dan reageren denk je ?
    Ik vrees dat dit je maar één keer gaat overkomen, en nooit meer.
    Zwaar klote maar ik vrees het ergste.
    Er bestaat gelukkig zoiets als Ductape.
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

    Comment


    • #3
      Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

      Als jouw vriend "een vriend" is dan stapt hij zelf naar zijn verzekeringsmaatschappij en daarmee is de kous af.

      Bij dergelijke omstandigheden leert men zijn "vrienden" kennen.

      Succes en zoals reeds aangehaald, je zal dit soort zaken slechts één maal tegenkomen (weet je wel, die ezel en zijn steen)
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

        Een vriend waar ik misselijk van zou worden. (Als je verhaal helemaal correct is weergegeven natuurlijk want het lijkt haast onwaarschijnlijk!)
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

          Kan zoiets niet via de familiale? (heb er zelf ook geen ervaring mee)

          Comment


          • #6
            Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

            tijdje geleden heeft mijn allerbeste vriend me gevraagd of hij mij Canon 24-70 f2.8 mocht lenen om op zijn 1000D te steken.
            ik ken hem al 18 jaar als mijn beste vriend, ik heb hem mooi gezegd van NEE ^^

            zo'n duur materiaal leen ik gewoon niet uit...
            en ik ben gewoon van het principe dat ik niet hard werk om materiaal te kopen die stukken van mensen kost om dan overal aan jan en alleman mijn materiaal te gaan uitlenen.

            ze moeten het zelf maar kopen.. moet ik ook doen.
            zo zie je dan maar als puntje bij paaltje komt krijg je een stinkende dank voor het gebruik ervan en krijg je der nog eens een mooie kost bij.

            niet met mij zeg ik dan ^^

            Comment


            • #7
              Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

              normaal zou je aan zijn familiale verzekering denken maar dat zal hij zelf moeten ophoesten omwille van de franchise.
              Ik leen regelmatig wat uit en heb ook ooit een pechgeval gehad maar dat is mooi opgelost door de verantwoordelijke. Als je iets leent dan draai je ook op voor de eventuele schade, dat doe je toch ook als je met je eigen materiaal werkt.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

                Volgens het burgerlijk wetboek is de ontlener aansprakelijk voor schade die berokkend werd aan het geleende goed. In dit geval je vriend, dus.
                Als ik iets leen van iemand (familie, vriend, kerstman...)en ik beschadig dat, dan vervang of herstel (laat herstellen) ik dat. De kosten zijn voor mij of, desgevallend, mijn verzekering.
                Wanneer ik iets aan iemand (zie lijstje hierboven, maar niet aan de kerstman) uitleen, dan zeg ik daar expliciet bij dat het ding in perfecte staat is (of wat er aan scheelt), en dat ik het in dezelfde staat terug wens te krijgen, of vergoed/vervangen. Ik heb eens een PA (versterker, speakers, mixer, micro's en statieven) aan een vriend geleend, voor een "week of twee". Na drie maanden (of zoiets) kreeg ik mijn spullen terug, er ontbrak een microfoonstand (de duurste), een aantal kabels, en de speakers zaten onder het baksteenstof. Reactie van de kameraad: sorry, maar ik heb alles in de kelder moeten zetten waar ze aan het werk waren, en ben daar lang niet geweest. Ik heb een nieuw, identiek, statief gekocht, en ook kabels, en hem de rekening gepresenteerd (ongeveer 150 euro), en verteld dat ik een halve dag aan mijn speakers had gewerkt, ook vanbinnen schoongemaakt, een bass reflex heeft nu eenmaal een groot gat waar stof makkelijk binnenkan. Hij heeft dat betaald, en een mager excuus. Ik heb hem gezegd dat ik hem nooit meer iets zou lenen, en dat is ook zo.
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                Comment


                • #9
                  Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

                  En zo iemand noem jij nog steeds 'een vriend'

                  Vraag hem of je z'n auto es mag lenen ... het vervolg mag je zelf verzinnen ...



                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

                    "Vriend" is een elastisch begrip... Ik vergeef makkelijk, maar vergeet niets.

                    Hij heeft het toen wel begrepen, in een wat later stadium evenwel. Hij weet dat ik hem niets meer leen. Maar ik weet dat ik op hem kan rekenen wanneer ik hem nodig heb, en vice versa, maar niet meer materieel. Dus toch nog een vriend, maar niet onvoorwaardelijk.
                    Op zijn FaceBooks, onder het kopje Relatie zou staan "ingewikkeld"
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #11
                      Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

                      Bromo's?

                      Comment


                      • #12
                        Re: (Flitser) Kapot door ongelukje van een vriend.

                        Leuke vriend heb jij. Bij deze zou de vriendschap onmiddellijk stoppen ongeacht of hij anders voor je klaar staat. Best dat je bij hem eens een kras op zijn auto trekt van voor tot achter en zegt sorry maar ik sta altijd voor je klaar, als ik je moet komen halen aan de garage wanneer je hem binnen gedaan hebt ter herstelling dan bel je maar. Ik kom je wel halen zodat je thuis geraakt. Hoe kan je zo een profiteur als vriend houden.
                        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                        Comment

                        Working...
                        X