Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke prijs moet ik vragen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke prijs moet ik vragen?

    Hoi iedereen,

    Ik weet niet of dit de geschikte forumplaats voor mijn onderwerp.

    Ik ben onlangs aangesproken door iemand die me vroeg of ik zijn collectie porseleinen beelden kon komen fotografferen....hij heeft een 100tal dure beelden en hij wil van elk beeld een apparte foto plus ook een volledig fotoboek van zijn hele collectie....

    Ben al eens langs geweest en die foto's bestellen en eventueel een fotoboek maken is geen probleem....maar wat zou ik moeten vragen van prijs voor mijn tijd die we erin gaan steken? heb daar geen flauw idee van eigenlijk.

    Hij zei dat ik het niet voor niks moet doen maar dat hij een beroepsfotograaf te duur vind.

    Wat vragen die eigenlijk per uur,

    Graag raad!

    Groet

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Welke prijs moet ik vragen?

    Moderator Note: Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat je vraag niets te maken heeft met het tijdschrift Shoot.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Welke prijs moet ik vragen?

      Beroepsfotografen zitten naar mijn weten tussen de 60 en 80 euro per uur.

      Ik zou vragen 2 a 3 euro per individuele foto, en het fotoalbum op 30 euro houden.
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
      Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Welke prijs moet ik vragen?

        Is dat in het wit? Is dat in het zwart? (al zeveren gaat er toch ene antwoorden: "Bach neen, 't zijn kleurenfoto's")
        Is het een vriendendienst? Is het voor doodvreemden?

        Hoeveel verdien jij netto per maand?

        Reken dan zelf eens uit hoeveel je netto per uur verdiend.
        Misschien dat jij U daarop kunt baseren.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: Welke prijs moet ik vragen?

          beroepsmensen gaan dit beunhazerij noemen.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Welke prijs moet ik vragen?

            Zie je graag porseleinen beeldjes? misschien kan je een deal maken

            Comment

            Working...
            X