Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D800 en huwelijksfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D800 en huwelijksfotografie

    Hallo allemaal,

    Ik sta op de vooravond om een d800 te kopen.
    ben de winkel binnengestapt om een d600 te kopen maar de 800 geeft me een beter gevoel.

    Waarnik echter wel schrik voor heb is de file size.

    gebruikt hier iemand de d800 voor huwelijken? Wat zijn de ervaringen.

    Mss ook gewoon wat minder op de knop drukken en meer nadenken over de foto?

  • #2
    Re: D800 en huwelijksfotografie

    ik heb geen d800, maar is het niet mogelijk om in een kleiner formaat RAW/Jpeg te schieten?
    Scheelt weer in ruimte op je kaart.

    Comment


    • #3
      Re: D800 en huwelijksfotografie

      Dat kan idd, kleinste formaat zou 35mb zijn normaal zijn de bestanden 75 mb groot.
      Nu geheugen is geen probleem.
      Over de jaren verzamel je wel wat geheugen.

      Comment


      • #4
        Re: D800 en huwelijksfotografie

        voor huwelijk zal die het wel doen, maar jah voor de 100% gebruiken of enkel voor de detail opnames?
        ik ken er een paar die de D800 gebruiken voor details en de rest van de reportage met d700.

        puur ivm file size! 75mb zijn zalige files, hopen detail en heel veel mogelijk naar aanpassingen.
        maar je pc moet het aankunnen (kijk naar file size van een psd met je huidige camera, geeft al iets weg)
        ...

        hangt van zoveel af.
        100% moet lukken als je het geheugen hebt, de pc, de storage, ...

        D600 is toch best ok, kan wel een grip verdragen. 35mb max file size en ook mogelijkheden zat in ACR7.2 of LR
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: D800 en huwelijksfotografie

          Ik moet zeggen dat dit mijn overgang is naar fx.
          Heb momenteel d300 en d7000
          De d600 + grip, prijsverschil is zeer klein geworden dan.

          Ik heb gewoon bang dat de d800 wat overkill is

          Comment


          • #6
            Re: D800 en huwelijksfotografie

            beide es huren??
            naast elkaar testen tijdens een fotoshoot?

            dan heb je al een idee en weet je wat je kan verwachten
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: D800 en huwelijksfotografie

              Hier D800, ook voor huwelijk. In principe schakel ik geregeld over naar de 15Mp crop-mode, bijvoorbeeld voor de candid-portretjes op de receptie en dergelijke. Portretfoto's van het koppel en andere belangrijke beelden (lees "beelden waarvan de kans groter is dat ze groter dan A3 geprint gaan worden) maak ik natuurlijk wel aan hoogste resolutie. Gemeente en kerkdienst ook aan hoogste resolutie, hoewel ik daarvoor nog altijd tot zeer grote tevredenheid ook de D3 gebruik. De reden voor upgrade naar D800 was, voor de volledigheid, eerder de productfotografie en vooral filmwerk. Voor zuiver huwelijkswerk zou ik geen probleem hebben om het bij de D3 en Fuji S5 te houden (die laatste mis ik nog altijd een heel klein beetje)....
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

              Comment


              • #8
                Re: D800 en huwelijksfotografie

                Als je echt metersgrote afdrukken van dichtbij gaat bekijken dan heb je die enorme bestanden met veel MP's nodig......
                Aan de andere kant; in het laatste huwelijksalbum dat ik heb gemaakt heb ik een A4 afdruk gestoken die gemaakt was van een uitsnede die nog 1/3de was van het originele rawbestand.
                Ik had dus 2/3de van de originele foto afgesneden!!
                Foto was perfect, niemand die mij heeft gezegd dat hij pixeltjes zag of dat hij onscherp was
                En ik trek nog wel met een "sterk verouderd" toestel volgens een aantal BDers, een D3
                D800 en een goed glasservies

                Comment

                Working...
                X