Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens zouden jullie verkopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens zouden jullie verkopen?

    Ik ben aan het kijken om een (2ehands) canon 135mm f2 aan te schaffen.
    Maar aangezien het toch een redelijk dure aankoop is overweeg ik om een andere prime lens te verkopen.

    Welke zouden jullie weg doen ? de canon 50mm 1.4 of de 85mm 1.8 ?

    De 50mm heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt , ik heb deze onlangs aangeschaft. De 85mm wel al en ben er zeer tevreden mee. Verder heb ik nog mijn standaard lens de 24-105 f4.

    Ik weet het niet, vraag me ook af of ik er dan later geen spijt van zou hebben. Ik denk dat ik 2e hands rond de 250 euro zal krijgen.
    Ik vraag me enkel af of de 85mm niet te dicht bij de 135mm gaat zitten?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

    blijft altijd een lastige keuze. Die je toch zelf zou moeten maken en ook nog eens achter zou moeten staan ;-)
    Gebruik je FF of Crop ?

    Je geeft het indirect zelf al wel beetje aan, je hebt de 50 " eigenlijk nog nooit gebruikt "

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

      Ik gebruik een FF body. De 50mm is nog maar enkele weken oud.

      Lastig luxe probleem zeker

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

        Eigenlijk gewoon houden dan zou ik zeggen.
        Dan heb je een mooie opstap,50, 85 en 135mm.
        En als je hem pas hebt kun je hem nog niet veel gebruikt hebben.
        Maar ja, als het aan de knikkers ligt........

        Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

          Tja Rufus ik kan me deze lens wel aanschaffen probleem is om het hier thuis verkocht te krijgen he. En om dit een beetje te compenseren dacht ik om een van mijn 2 prime's te verkopen.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

            Op een cropcamera zou ik eerder opteren om de 50mm te houden maar op een een FF is het werk daar gedaan door je 85mm.
            De 50mm is qua beeldkwaliteit stukken minder dan de 85mm ook.

            Dus exit 50mm

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

              Wanneer je hem niet gebruikt zou ik de 50mm verkopen. Maar een vaatdoekje is het zeker niet, erg mooi lensje vind ik zelf. Misschien toch nog eens de 50mm op de body schroeven? Koop anders moeder de vrouw een bosje bloemen... de rest hoef ik niet uit te leggen Het gaat niet om het idee maar om de acceptatie van het idee

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

                Tja Mir, bekend probleem.
                Succes met je beslissing.

                Ruud
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Tja Rufus ik kan me deze lens wel aanschaffen probleem is om het hier thuis verkocht te krijgen he. En om dit een beetje te compenseren dacht ik om een van mijn 2 prime's te verkopen.
                  dat is je probleem hoor en niet de keuze wat te verkopen.
                  overtuiging is hier de eerste vereiste.
                  verkopen ga je spijt van krijgen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

                    Mijn 50 mm f1.4 gebruik ik heel weinig. Maar de 135 mm f2 heb ik ook verkocht...
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Wat je eigenlijk even moet doen is uitzoeken welke mm je het meest gebruikt. Dit kan door alle foto's in lightroom of bridge te laden. Er is daar ergens een optie om op mm te sorteren.
                      Canon 5D|Canon 300D|Canon EF 50 F1.8|Canon EF 17-40 F4 L|Canon EF 70-200 F4 L|Tamron SP 90 F2.8 Di Macro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

                        ik zou niets weg doen en gewoon sparen voor de 135 er bij. Heb je een mooie reeks.
                        Mocht je alsnog de 85mm wegdoen mag je me contacteren :-)
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

                          luxeprobleem

                          85 f1.8 vind ik een zalige lens, maar zo als je zelf ook aangeeft, ga je deze nog gebruiken als je de 135mm f2.0 hebt?

                          Heeft allemaal te maken jouw toepassingen, waarvoor je ze gebruikt.

                          Heb al zoveel keren naar de 50 f1.4 gekeken, maar dan denk ik: ik heb de 85 f1.8 , waarom zou ik de 50 f1.4 kopen?

                          Vorige week moest ik een familiereportage maken, bij mensen thuis, slecht weer , alle foto's binnen genomen , en toen heb ik soms toch gevloekt dat ik de 50 f1.4 niet had.
                          (dus als je overweegt om deze weg te doen, mag je altijd iets laten weten )

                          Ik gebruik mijn prime zelf ook niet heel veel , maar als ik deze gebruik, ben ik er echt wel content van.

                          Een slechte koop kan je er in ieder geval niet mee doen, de 135 f2.0 staat toch als één van de beste L-lenen aangeschreven.

                          groeten, Marc
                          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

                            Mir, je hebt haar veel te veel verwend. Wie geeft zijn vrouw nu inspraak?
                            Als ik zeg: ik wil die lens, dan koop ik ze niet alleen, dan mag zij er achter.
                            Maar ze is al een tijdje weg...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens zouden jullie verkopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ik vraag me enkel af of de 85mm niet te dicht bij de 135mm gaat zitten?
                              Voor een full body sta je met een 135 op full frame op zeven-acht meter. Wat als je maar zes meter hebt?

                              Comment

                              Working...
                              X