Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

    Ik wil ergens naartoe waar we mooie foto's kunnen nemen, laatste week van November.
    Mijn vriendin is zwanger en fotografeert niet, maar ik wil haar dat een beetje leren.

    Ik geef haar dan mijn 400D en koop me waarschijnlijk een 5Dmark III

    Waar zou ik op reis kunnen gaan om zeer mooie foto's te nemen.
    Moet niet echt luxe zijn, maar ze zal dan 6 maand zwanger zijn, dus ook geen safari denk ik.

    Wie heeft er tips?
    Oja, liefst een beetje warmte graag.

    Didier
    http://www.busimatch.com

  • #2
    Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

    Didier, zo wordt het er écht niet makkelijker op.

    Vooralsnog zijn er überhaupt weinig mooie plaatsen meer beschikbaar op deze planeet.
    Bovendien heeft iedereen ze intussen reeds gefotografeerd.

    Maar het is alvast een goeie tip om ook voor mezelf een nieuw fototoestel te kunnen kopen: ik push mijn vrouw in een nieuwe hobby.

    Voorkeur voor citytrips of roadtrip? Binnen- of buitenland? Binnen het continent of een stapje verder?
    Zee of bergen?
    Denk alvast eens goed na over deze vragen, probeer voeling te krijgen met het moment van de dag en fixeer je vooral op je gewaarwording hiervan.

    Na een evaluatie kom je meestal uit op Vielsalm als ultieme topbestemming.

    Veel reisplezier! En toon ons vooral je foto's

    Comment


    • #3
      Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

      Santorini, Canarische Eilanden, Algarve .....
      www.wildlifepixs.com

      Comment


      • #4
        Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

        Cyprus ...
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

          even op google naar vakantie catalogus gezocht eerste en beste aangetikt

          vanaf 27 okt de nieuwe bestemmingen voor de winterperiode, liefst 21 landen in aanbieding.
          zal er zeker wel eentje tussen zitten waar je nog niet geweest bent, voor elk wat wilst.

          grts
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

          Comment


          • #6
            Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

            thanx ;-)
            http://www.busimatch.com

            Comment


            • #7
              Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Cyprus ...
              Zeker weten, daar zwem je nog in zee tot Kerstmis !
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

                Madeira, prachtige locatie om foto's te nemen.
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                Comment


                • #9
                  Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                  Madeira, prachtige locatie om foto's te nemen.
                  Zeker weten!
                  Op 1 oktober op Madeira gearriveerd en ondertussen het hele eiland doorkruist. Man man, we hebben onze ogen al uitgekeken op die prachtige natuur. Hier is voor elk wat wils. Zee, bergen, wandelen, met de wagen het eiland verkennen of winkelen in Funchal.
                  Hou wel rekening met het feit dat enkel de landingsbaan er vlak is, de rest is klimmen en dalen misschien niet zo evident voor een zwangere vrouw.
                  Temperatuur aan de zuidkust bijna iedere dag richting 30 graden de voorbije weken, in de bergen kan dat plaatselijk terugvallen naar een graad of 15.
                  Ik zal morgen met een goeie 3000 foto's en nog wat videobeelden thuiskomen. Dat zal effe aanpassen worden .
                  Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                    Zeker weten!
                    Op 1 oktober op Madeira gearriveerd en ondertussen het hele eiland doorkruist. Man man, we hebben onze ogen al uitgekeken op die prachtige natuur. Hier is voor elk wat wils. Zee, bergen, wandelen, met de wagen het eiland verkennen of winkelen in Funchal.
                    Hou wel rekening met het feit dat enkel de landingsbaan er vlak is, de rest is klimmen en dalen misschien niet zo evident voor een zwangere vrouw.
                    Temperatuur aan de zuidkust bijna iedere dag richting 30 graden de voorbije weken, in de bergen kan dat plaatselijk terugvallen naar een graad of 15.
                    Ik zal morgen met een goeie 3000 foto's en nog wat videobeelden thuiskomen. Dat zal effe aanpassen worden .
                    Inderdaad Madeira, ook meer als de moeite. Het is alweer van 1996 geleden dat wij er waren.
                    Van een landingsbaan gesproken..... nu is de landingsbaan een pareltje, je had het moeten meemaken in 1996..... vandaar dat we er niet meer kwamen, doodsangsten uitgestaan.
                    Patrick Snijers de belgische rallyrijder zat op het zelfde vliegtuig en het is zijn laatste Madeirarally geworden.... hij wilde niet meer gaan rijden op Madeira omdat hij dergelijk landing nooit meer wou meemaken.
                    Ik zag iemand die er vorig jaar geweest is, en die ons vertelde dat de landing nu 'a piece of cake' is. Misschien moeten we er toch nog eens heen.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

                      Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
                      Mijn vriendin is zwanger en fotografeert niet, maar ik wil haar dat een beetje leren.
                      Wil zij het leren?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ik zag iemand die er vorig jaar geweest is, en die ons vertelde dat de landing nu 'a piece of cake' is. Misschien moeten we er toch nog eens heen.
                        Groetjes
                        A piece of cake zou ik niet durven beweren, alvast niet voor de piloot. Niet zo zeer de lengte van de baan (die in 2000 voor een tweede maal werd verlengd tot 2781 meter) is nu het probleem maar je komt laag over de Atlantische oceaan aangevlogen en maakt dan een bocht van 180 graden.
                        Ik had ergens vernomen dat piloten hier extra worden op getraind alvorens ze op Funchal Airport een vliegtuig aan grond mogen zetten.
                        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik wil op reis, en ik wil mijn vriendin mee die niet fotografeert.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                          A piece of cake zou ik niet durven beweren, alvast niet voor de piloot. Niet zo zeer de lengte van de baan (die in 2000 voor een tweede maal werd verlengd tot 2781 meter) is nu het probleem maar je komt laag over de Atlantische oceaan aangevlogen en maakt dan een bocht van 180 graden.
                          Ik had ergens vernomen dat piloten hier extra worden op getraind alvorens ze op Funchal Airport een vliegtuig aan grond mogen zetten.
                          Was in '96 zo dat het bij elke vliegtuigmaatschappij steeds dezelfde pilo(o)t(en) was/waren die op Madeira vlogen.... zal nu misschien niet meer zo extreem zijn, maar misschien krijgen ze wel een afzonderlijke opleiding voor Madeira.
                          Toen wij er waren in '96 dus, was de landingsbaan ongeveer één kilometer korter...... kan je je het landen/opstijgen al een beetje voorstellen ?
                          Dus achteraf bekeken misschien toch niet zo verstandig om met een zwanger iemand naar daar te gaan .
                          Groetjes
                          Last edited by Guest17; 15 oktober 2012, 21:48.

                          Comment

                          Working...
                          X