Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D of wachten op de 7D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D of wachten op de 7D mark II

    Ik zit een beetje met een keuze die ik wil maken.
    Ga ik voor de "oude" canon 7D die nu leuk van prijs is. Of wacht ik even en ga ik voor de Canon 7D Mark II?

    Het doel is fotograferen en ook wil ik beginnen met filmen.

    De camera is bedoelt als 2e camera naast de canon 5d Mark III
    De 5d voor lens 24-105 en de 7d voor lens 70-200.

    Mijn grootste vraag:

    - Gaat de canon 7D Mark II meer bieden op gebied van filmen t.o.v. de canon 5D Mark III en de oude huidige 7D?

    Indien de filmmogelijkheden gelijk zijn aan de 5d Mark III, is het prijstechnisch natuurlijk veel interessanter om d eoude 7D te kopen omdat deze fototechnisch voldoende brengt en ik niet verwacht dat de nieuwe 7D Mark II veel meer al brengen dan de nieuwe 5D Mark III

    Wat betreft het filmen, zou een opklapbaar scherm zoals bij de 650 wel handig zijn. Zal de 7D Mark II dit bijv. ook gaan krijgen?
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

  • #2
    Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

    GLazenBol is stuk. Geruchten zijn er veel, maar wat er van waar is blijft koffie dik kijken. Over de specificaties kunnen we alleen speculeren.
    Wachten kan altijd kan zelfs tot de MK III , maar hoe lang dat is ? tja alleen Canon weet dat..........

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

      Ga ik voor de "oude" canon 7D die nu leuk van prijs is
      3 jaar geleden kostte hij nieuw minder dan nu (maar het geld is minder waard geworden).
      Koop een tweedehands, dan moet je er niet van wakker liggen dat ze binnenkort een opvolger uitbrengen.

      Volgens mijn kristallen bol ten vroegste tegen Pasen, met een behoorlijk verbeterde sensor, meer AF-punten, GPS en Wifi en prijs rond 2000 EUR.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

        Stond voor dezelfde keuze paar weken terug en heb toch een nieuwe 7D gekocht. Reden: meer dan genoeg toestel voor mij, budget (geen 5DMKIII), voldoet aan wat ik nodig heb.
        Je kan, zoals men hier zegt, blijven wachten en wachten maar dat haalt niets uit tenzij er al een officiële aankondiging/release zou aangekondigd zijn.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

          Het ligt nu wel in de lijn der verwachtingen dat de 7D een opvolger krijgt. Op grond van hoe zeer je het toestel nodig denkt te hebben zou ik beslissen. De wet van de remmende voorsprong zal altijd blijven, zeker in een industrie waar soms grote stappen vooruit gezet worden.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

            Enkele bedenkingen...

            Er zijn nog maar pas 2 'serieuze' firmware updates geweest, dus ik vermoed dat een 7D mark II niet voor onmiddellijk is.

            Anderzijds komt de 6D straks uit en Canon zal de verkoop daarvan waarschijnlijk niet laten afremmen door het terzelfdertijd uitbrengen van een nieuwe 7D.

            De 7D heeft nu al veel meer AF punten dan al zijn directe 'broers en zussen' en door voornoemde firmware updates is hij alleszins nog helemaal mee met de huidige verwachtingen en specificaties van een goede DSLR.
            Hij is momenteel aangenaam geprijsd en tweedehands ook gemakkelijk te vinden.

            Een nieuwe 7D II zou waarschijnlijk de 2000 euro overschrijden, dan is het de vraag of dié dan wel zijn geld waard zou zijn...
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

              Bedankt voor jullie meningen en informatie. Keuze blijft lastig.
              Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

                Ik heb ook al geen glazen bol maar vroeg me het volgende af. Met de tech specs van de 7D ligt Canon al achter op de D7000 en met de tech specs van de 6D liggen ze ook achter op de D600. Ooit, toch nog niet zoveel jaren geleden, is dat wel anders geweest en was het Nikon die op achtervolgen aangewezen was. Nu willen die tech specs gelukkig niet meteen zeggen dat je daardoor ook mindere foto´s maakt. Maar zou Canon zich op die manier echt in de schaduw van Nikon willen ophouden? Met andere woorden, met een 7D mkII zouden ze zich weer naar de eerste lijn kunnen begeven.

                Allemaal koffiedik kijken natuurlijk maar ´t zou toch kunnen.

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                  Ik heb ook al geen glazen bol maar vroeg me het volgende af. Met de tech specs van de 7D ligt Canon al achter op de D7000 en met de tech specs van de 6D liggen ze ook achter op de D600. Ooit, toch nog niet zoveel jaren geleden, is dat wel anders geweest en was het Nikon die op achtervolgen aangewezen was. Nu willen die tech specs gelukkig niet meteen zeggen dat je daardoor ook mindere foto´s maakt. Maar zou Canon zich op die manier echt in de schaduw van Nikon willen ophouden? Met andere woorden, met een 7D mkII zouden ze zich weer naar de eerste lijn kunnen begeven.

                  Allemaal koffiedik kijken natuurlijk maar ´t zou toch kunnen.

                  Djienbe
                  Ze zitten alweer op de eerste lijn met hun 1Dx volgens alle tests !

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

                    On topic terug.

                    Wat willen jullie nog meer dan hetgeen er in een 7D aanwezig is ??
                    En dan zeker voor zo een lage prijs !

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      On topic terug.

                      Wat willen jullie nog meer dan hetgeen er in een 7D aanwezig is ??
                      En dan zeker voor zo een lage prijs !

                      grts
                      Sieg
                      He enige wat ik kan bedenken is een sensor met minder ruis in hogere ISO's.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

                        Wachten. Geen twijfel mogelijk.



                        En als dan de Mark II uit is, wachten tot de Mark III uit is.

                        Zo heb je steeds het beste van het beste.


                        Geen dank,
                        Geert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                          He enige wat ik kan bedenken is een sensor met minder ruis in hogere ISO's.
                          Goed belicht heb ik met de 7D nog foto's kunnen maken tot 1600 iso met een minimum aan ruis, lijkt me toch wel voldoende ?

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

                            Heb zelfs nog redelijke foto's kunnen maken met ISO 5000 met de 7D ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 7D of wachten op de 7D mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Ze zitten alweer op de eerste lijn met hun 1Dx volgens alle tests !

                              grts
                              Sieg
                              Dat doet me nu juist denken dat ze die inhaalbeweging al ingezet hebben en het versterkt de gedachtengang dat er wel degelijk redenen zijn om een 7D mkII uit te brengen. Maar anderzijds, akkoord Sieg, we zijn met al dit gefilosofeer geen bal vooruit en de TS zit nog altijd zonder antwoord.

                              Djienbe

                              Comment

                              Working...
                              X