Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help ! Canon 24-105 mm probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help ! Canon 24-105 mm probleempje

    Ik en mijn vrouw hebben beide een Canon 24-105mm en gebruiken die beide op een Canon 5DII maar sinds kort geeft één van de twee lenzen een erro aan als ik er mee fotografeer op gelijk welke van de twee camera's.

    Het probleem is soms verholpen als ik de camera uitschakel en daarna weer inschakel ,maar dikwijls helpt dit niet en als ik dan de kontakten eens met en lensdoekje reinig dan gaat het weer wel even om een paar foto's later weer in pan te vallen.

    Nu ben ik dit zo beu dat ik overweeg om de lens binnen te doen bij een repaircenter maar eerst wou ik hier toch nog even raad vragen.

    Kan ik dit zelf oplossen met bij voorbeeld zo'n reinigingspen of nog iets straffers?

    Alvast bedankt voor jullie hulp/voorstellen.
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Help ! Canon 24-105 mm probleempje

    Om welke error gaat het ?
    Heb je error al eens opgezocht met Google ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Help ! Canon 24-105 mm probleempje

      Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
      Om welke error gaat het ?
      Heb je error al eens opgezocht met Google ;-)
      +1 Met methanol kan je contacten heel goed reinigen

      Comment


      • #4
        Re: Help ! Canon 24-105 mm probleempje

        ik gok dat de lens alleen werkt op F4 en niet op kleinere diafragma's.
        Je diafragma is stuk =)
        Je kan me een privéberichtje sturen voor een herstelling.
        Heb er al 2 van deze hersteld.

        Comment


        • #5
          Re: Help ! Canon 24-105 mm probleempje

          Dag mannen,

          alle drie heel hard bedankt voor jullie tips ik ga ze nakijken/uitproberen en laat jullie via deze weg weten wat uiteindelijk de oplossing voor het probleem is.

          Op die manier hebben andere BDers er ook iets aan.

          Alvast bedankt voor de respons.
          Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

          https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

          Comment


          • #6
            Re: Help ! Canon 24-105 mm probleempje

            Dag Apple,François01 en Jeroen,

            zoals beloofd is hier mijn uiteindelijk verdict.

            Ik heb eerst geprobeerd of ik zoals Jeroen vermelde nog op een kleiner diaframa kon fotograferen en dat lukte dus wel op alle getallen

            Apple zijn voorstel kon ik niet uitproberen omdat de lens nu plots niet meer haperde (het is alsof de duivel ermee speelt)

            François01 zijn manier wou ik proberen maar ik had geen methanol in huis en dan heb ik het maar geprobeerd met Con-Zellin.
            Dat is een produkt dat ze gebruiken in het ziekenhuis om direkt na een inspuiting met een injektienaald op dat wondje te houden om het te ontsmetten.
            Je kent ze wel, die kleine witte doekjes waarvan de dokter of verpleegster zegt 'hou dat maar even op het wondje'

            Sindsdien heb ik geen last meer gehad en doet de lens het weer als nieuw.
            Nu maar hopen dat het zo blijft anders moet ik toch nog even bij Jeroen langs denk ik

            Alle drie heel hard bedankt voor het meedenken en aanbrengen van oplossingen

            Weeral geholpen door het BDforum
            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

            https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

            Comment


            • #7
              Re: Help ! Canon 24-105 mm probleempje

              Hopen dat het maar dat was! Ik heb eigenlijk nog nooit een slecht contact gehad aan die contactpuntjes, meestal na eens demonteren en monteren is de 'slechte' laag er wel weer af.
              Wat wel kan is dat het desbetreffende diafragmakabeltje nog een klein beetje contact maakt, die zijn héél dun en breken intern, als door een of andere positie die nog wat raken heb je gewoon contact (dat kan de willekeur van werken niet-werken verklaren).
              Het kan zijn dat het binnen enkele maanden volledig gedaan is. Moest je echt op die lens moeten rekenen de komende maanden (maar je hebt er 2 dus ik denk het niet) zou ik dat toch niet doen.
              Fingers crossed!

              Comment


              • #8
                Re: Help ! Canon 24-105 mm probleempje

                Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                Dag Apple,François01 en Jeroen,

                heb ik het maar geprobeerd met Con-Zellin.
                Dat is een produkt dat ze gebruiken in het ziekenhuis om direkt na een inspuiting met een injektienaald op dat wondje te houden om het te ontsmetten.
                Je kent ze wel, die kleine witte doekjes waarvan de dokter of verpleegster zegt 'hou dat maar even op het wondje'



                Weeral geholpen door het BDforum
                heeft in se natuurlijk niets met het onderwerp te maken maar ik hoop dat de meeste dokters en verpleegsters de prikplaats ontsmetten alvorens te prikken in plaats van het wondje erna

                reactie enkel ter bescherming van de volksgezondheid , content voor u dat uw lens genezen is. groeten, Geert.

                Comment


                • #9
                  Re: Help ! Canon 24-105 mm probleempje

                  Oorspronkelijk geplaatst door geert62 Bekijk bericht
                  heeft in se natuurlijk niets met het onderwerp te maken maar ik hoop dat de meeste dokters en verpleegsters de prikplaats ontsmetten alvorens te prikken in plaats van het wondje erna

                  reactie enkel ter bescherming van de volksgezondheid , content voor u dat uw lens genezen is. groeten, Geert.
                  Bedankt voor Uw rechtzetting Geert62
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                  https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                  Comment

                  Working...
                  X