Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 mm lens wel of niet aankopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50 mm lens wel of niet aankopen

    Hallo,
    Ik ben hier nieuw op het forum.
    Ik ben van september gestart met avondschool fotografie 1 ste module.
    Mijn voorkeur zal gaan naar babyfotografie en zwangerschapsfotografie.
    In december moet ik mijn eindwerk afleveren en dit zal babyfotografie worden.
    Een vraagje, zou ik een 50 mm lens aankopen of niet .
    Het is vooral voor portretfoto,s te nemen.
    Ik ken er nog niet echt veel van op dat gebied ben ik een groentje
    Hopelijk zijn er hier mensen die mij tips kunnen geven
    Grtjs

  • #2
    Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

    welk toestel?

    studio? locatie?
    natuurlijk licht? strobist?

    een 50mm 1.8 of 1.4 is een leuke lens maar vereist toch wel enige ervaring om echt te benutten en ook ruimte deels voor full body shots
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

      Voor babyfotografie, de ideale lens. Al mijn babyfoto's zijn met deze lens gemaakt.

      Ik heb geen idee van je huidige kennis van fotografie, maar de lens vergt wel wat 'oefening', maar oefening baart kunst.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

        50mm lens kan je nooit over twijfelen, kopen!

        Ik kan hier nu een heel boterham technische redenen aangeven maar kan ook simpel zeggen dat je er geen spijt van zal hebben.

        Comment


        • #5
          Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          50mm lens kan je nooit over twijfelen, kopen!

          Ik kan hier nu een heel boterham technische redenen aangeven maar kan ook simpel zeggen dat je er geen spijt van zal hebben.

          +1

          Niet twijfelen ! Doen !!!!

          Comment


          • #6
            Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

            Inderdaad niet twijfelen.
            Heb er vroeger eentje gehad, spijtig genoeg laten vallen en om zeep.
            Sinds zaterdag heb ik er terug eentje

            Comment


            • #7
              Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

                Gewoon doen! In het begin is dit een beetje wennen omdat je niet kunt zoomen en omdat je jezelf moet verplaatsen. Ik heb ondertussen al veel plezier beleefd aan mijn 50mm 1.8 . Als je canon gebruiker bent, kan je heel goedkoop de 1.8 kopen. Die heeft wel een ietwat nerveuze bokeh. De 1.4 heeft een zachtere bokeh naar t schijnt. Maar die kost ongeveer 3 keer de prijs van de 1.8


                Andy
                Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

                Comment


                • #9
                  Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

                  Ik heb een nikon d3100 de instap om te starten. Ik hadt wat info gekregen over de 50 mm lens in mijn opleiding en ik was meteen verkocht.
                  Hij kost normaal ongeveer 100euro .
                  Het zal mij idd veel oefening baren want ik ken er nog niet echt veel van .
                  Nu zijn zit er een 18-55 mm op mijn body .
                  Vanavond heb ik terug les toch er nog eens over praten met de leerkracht maar sowieso koop ik hem

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

                    Die van €100(50 1.8 AFD) heeft geen AF op je camera, dan moet je de duurdere AFS 50 1.8 G hebben of de veel betere(en duurdere) Sigma 50 1.4.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

                      of de sigma 50mm f/1.4
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 50 mm lens wel of niet aankopen

                        Zeker kopen als je bereid bent om een f 1,4 of f 1,8 te kopen.
                        Zelf heb ik veel te lang gewacht om een sigma 50 mm 1.4 te kopen. Ik heb getwijfeld tussen 50 en 85. Nu ik de 50 heb en de 85 heb kunnen lenen ben ik tevreden over mijn keuze. Aanleiding voor de aankoop was het communiefeest van mijn dochter. Ik heb geen specifieke onderwerpen (vakantie, familie, huisdieren groot en klein, ...).
                        Last edited by Isozoom; 28 oktober 2012, 14:26.

                        Comment

                        Working...
                        X