Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

    Proficiat aan MP61 die (weer!) de eerste prijs wegkaapt. Tussen een flink aantal kinderportretten valt zijn close-up van een oog, met reflectie , op. Technisch sterke foto.
    Maar ook de overigen hebben puik werk afgeleverd: Sonjabelgium op #2 en D.R. op #3.
    Proficiat aan alle deelnemers en dank aan allen die een score hebben uitgebracht.
    We kenden een wat moeizame start, omdat de nieuwe software een paar kinderziekten vertoonde, maar de ontwikkelaars bij Minoc hebben snel en vakkundig ingegrepen.
    Er zijn misschien nog een paar kleinigheden te verbeteren, maar met dit programma kunnen we hopelijk weer een aantal jaren voort!

    En nu hop naar de volgende Challenge: tegenstelling(en).
    Last edited by LesC; 8 oktober 2012, 19:22. Reden: link naar winnende foto toegevoegd
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

    Eerst en bovenalles een dikke proficiaat aan MP61, toen ik de plaat zag zei ik het meteen, dit is concurrentie deze maand! Ook de plaat van Vixie was ik van onder de indruk én de derde had ik als vierde ingeschat! Geheel vreemd had ik de molen met de twee vogels veel hoger verwacht (fotomaes) ...

    Jammer idd van de kinderziektjes, ik kan me niet van het idee ontdoen dat deze mijn mogelijks genekt hebben ... Niet dat ik niet blij ben met mijn plaats hoor, ben d'er zeer fier op, beste plaats ooit voor mij! Het is mijn jongste dochtertje die ik geportreteerd heb daar en het mooie licht is niets minder en niets meer dan zij die in de auto zat in de kinderstoel en we moesten wachten ... ik zag in m'n make-up-spiegeltje (kinderwatcher) 'r zo "wegdwalen" in gedachten en ik had zoals vaak mijn macrolens op m'n toestel steken en toestel op schoot ... *KLIK*! Het mooie licht is dus héél eenvoudig het alom-licht in de auto en krappe kadrage ... tja, in de auto heb je geen zeeën van ruimte hé

    Bedankt voor de vele stemmers in ieder geval (ook aan de gene die 1 en 2 klikten - naar mijn perceptie tegengewicht toen de punten nog zichtbaar stonden én ik zichtbaar afgetekend de leiding nam - dat is toch mijn vermoeden - als ik de omzetting maakt en mijn gutfeeling klopt was het nek-aan-nek en wapperde mijn haar ... ).

    Van harte met deze geweldig knappe plaat MP61!!! Ik volg je al langer, ben al langer een bewonderaar ...

    Son
    Last edited by Sonjabelgium; 1 oktober 2012, 09:34. Reden: naam opgezocht van fotomaes
    Webstek in opbouw

    Comment


    • #3
      Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

      Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
      ...... Ook de plaat van Vixie was ik van onder de indruk...
      Me to.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

        Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
        ...
        Jammer idd van de kinderziektjes, ik kan me niet van het idee ontdoen dat deze mijn mogelijks genekt hebben ...
        Dat is een spijtig voorvalletje dat niet had mogen gebeuren, maar die we tot de kinderziekten van de software zullen moeten rekenen. D'er zijn nog anderen die soortgelijke dingen hebben meegemaakt.
        Wat het scoren betreft, kan ik er alleen maar op blijven aandringen dat dat fair gebeurt. En opgelet: er zijn niet alleen een paar 1-tjes uitgedeeld, maar ook een paar 10-tjes!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

          Weet ik, 10'tjes zijn voor mijn privé-modelletje van 2 Zonder haar geen tientjes en ook geen 9's en 8en en ... Ik klikte maar, zij is het die het beeld heeft gemaakt!
          Bedankt mensen!!!

          Omzetting is eenvoudig, berekening gemaakt (had het onderspit gedelfd zonder die "protestscores" met 0.02 punten indien deze anders niet gestemd zouden hebben, bij "normale quotering" ... )!
          En zoals gezegd (wie me kent weet dat ik mijn hart op m'n tong heb liggen, ik zeg wat ik meen) ik ben héél blij ermee met m'n plaats! Ik had het ook al gezegd toen de punten nog te zien waren ( zie bericht 7 http://forum.belgiumdigital.com/f13/...ge-431403.html ) dat dit zich zou wreken in de quotering van mensen. Sommigen behouden kuddegedrag en "volgen de trend" en andere gaan de kont in de kribbe gooien om spanning te maken.

          Seconde dat ik de plaat zag wist ik het ook dat deze concurrentie was, ik ben fier naast zo'n plaat te mogen staan als nummer2! Toen wist ik niet dat het een plaat is van iemand die ik volg én bewonder voor z'n werk! Ik meen het dan ook oprecht als ik MP61 feliciteer met z'n plaat(s)!
          Last edited by Sonjabelgium; 1 oktober 2012, 09:48.
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

            Proficiat aan de winnaar, het idee zeer goed en technisch goed uitgewerkt, de overwinning is een beloning voor je creativiteit

            Ook weer proficiat aan alle deelnemers voor hun inzet !
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

              ook van mij een dikke proficiat aan de terechte winnaar. Ikzelf ben onverwacht ook hoog geëindigd wat ik niet verwacht had.
              Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

              Comment


              • #8
                Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

                Proficiat MP61 en natuurlijk iedereen die de top 10 haalde

                Comment


                • #9
                  Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

                  Proficiat aan MP61 die na de laatste winnaar van de "oude" challenge nu ook de eerste winnaar van de "nieuwe" challenge is. Dit met een sterke foto zowel naar idee als uitvoering toe. Ook aan Sonjabelgium en D.R. met de tweede en derde stek, dit met een invulling die misschien wel voor de hand lag maar dan zeer mooi uitgevoerd. Ook aan alle deelnemers die het terug aangedurfd hebben mee te doen.

                  Leuke invullingen vond ik die van "Tantine" en "ljjpeeters" maar maar mijn voorkeur ging vooral naar de fotos van "herftijd" en "Fotomaes".

                  Voor mij was het mijn zwakste uitslag ooit , maar het is de foto waarbij ik met het maken ervan, het meeste plezier heb beleefd. Vooral door de reacties van de mensen die ik tegenkwam met mijn leeuwen. (het circus, de leeuwentemmer, zijn't brave enz...)
                  Eigenlijk ging ik niet meedoen maar mijn foto had ik gemaakt voor een project waar ik mee bezig ben en vond hem wel kunnen voor de challenge. Al wist ik wel dat hij niet zo hoog ging scoren omdat de invulling van het thema niet al te letterlijk was.

                  Ter info: mijn foto werd gemaakt met een Lomo LC-A een oud russisch analoog toestelletje waar je niet te veel kan instellen. (de scherpstelafstand moet je meten met een meter om precies te zijn ) Daardoor ook de sterke vignetering die eigen is aan dit toestel. De comment over het licht vond ik een compliment. Want ondanks het primitief toestelletje heb ik de belichting zoveel mogelijk naar mijn hand proberen te zetten door een bewolkte dag uit te kiezen, het geheel een stop onder te belichten, en dan met een paraplu en flitster in te flitsen.

                  Misschien dan toch de betekenis van "circus" volgens de tweede comment bij mijn foto?
                  Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

                    How, van verrassing gesproken. Dit had ik dus echt niet verwacht.

                    Mijn favoriet was de foto van Sonjabelgium. Ook de foto van D.R. mag er zijn.

                    Helaas denk ik ook dat het zichtbaar hebben van de score in het begin een nadeel is geweest. Daarom ook had ik geen plannen om deze keer mee te doen. Ideeën had ik ook niet echt.
                    Toen ik een tijdje later vaststelde dat je de score niet meer zag begon ik toch na te denken over hoe dit thema in te vullen.

                    Wie mijn Challenge verleden kent weet dat ik regelmatig voor “afwijkende” foto’s durf gaan. Het zag er niet goed uit qua inspiratie moet ik zeggen. Tot ik mijn dochter op haar computerscherm naar foto’s zag staren. Een half uurtje later had ik de foto.

                    Het onvoorspelbare aan de Challenge is dat je soms een hoge score krijgt met een “afwijkende” foto en soms weer helemaal niet en haalt een “klassieke” foto het.

                    @Sonjabelgium.
                    Ik las dat je mij volgt, bedoel je op FaceBook?
                    Indien ja moet ik je ontgoochelen, ik heb geen FB pagina en daarmee maak je mij wel nieuwsgierig wie je dan wel zou volgen.

                    @Erven:
                    Inderdaad de laatste winnaar van de oude Challenge en de eerste van de nieuwe Challenge.
                    Ik beloof dat ik dit nooit meer zal doen.


                    mvg
                    Marc
                    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                    M.v.g. Marc

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

                      Jij weet wat je te doen staat? (foto in grote resolutie naar het adres van de Challenge Mod sturen, met opgave van de winkel waar je wilt afhalen). Ik moet daarna contact nemen met Elka, enfin, dat is toch wat ik in het verleden -ter voorbereiding van mijn huidige taak- al eens gedaan heb. Als er iets niet klopt, haal ik er Spooky erbij, al is die man nu wel met pensioen.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

                        Proficiat Marc! Super idee, terecht beloond daarvoor.
                        Ook proficiat aan Sonja en D.R.!
                        Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

                          Ook een proficiat aan MP61, is de mooiste en origineelste.
                          Ook nog proficiat aan de 2e en 3e

                          T'is pas m'n derde deelname (eerste keer 30ste, 2e keer 12de en nu 6de) ... ben benieuwd naar de volgende

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

                            Da's een stijle klim zeg Jantjek

                            @MP61 : hier op bd en je website Een van je beelden is zelfs inspiratie geweest voor een analoog beeld die mijn dochter nam zondag. Ze moest voor schoolopdracht serie reflecties fotograferen o.a. en ik heb uw beeld met het glas als inspiratie genomen ... Opgezet en zij nam natuurlijk het beeld, mijn lippen en neus zijn model bij het "nippen aan het glas" (met reflectie dus)
                            Merci voor t'compliment
                            Wat zegt je dochter dat 'r oog (met lekkers in't vizier ) in't groot aan de muur komt?

                            VVbeleg : is dat jouw manneke die zo zat te balen bij zijn huiswerk? Vond het echt grappig!

                            Zag ook dat het dansende meisje waar ik de pose vreemd vond van Frakske was, hoop dat ik je niet gekwetst heb, "zag" gewoon het dansen er niet in, vast mijn kortzichtigheid (heb 'm trouwens niet laag gequoteerd als ik het goed onthouden heb!)
                            Last edited by Sonjabelgium; 1 oktober 2012, 21:01. Reden: Naamtypo :o
                            Webstek in opbouw

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winnaar van de Challenge augustus-september 2012: MP61

                              @Sonja:
                              Dat is mijn klein manneke, maar het is helemaal "fake", hij doet graag huistaak :-).
                              Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X