Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe statief meenemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe statief meenemen?

    Normaal gezien neem ik nooit een statief mee als ik erop uit trek. Maar nu wil ik eens wat plaatjes gaan maken in de ardennen en dat is toch het merendeel bos en daar ben ik dus genoodzaakt toch een statief mee te nemen.
    Ik heb hier nog een oud geval van mijn vader liggen, maar ziet en voelt toch nog degelijk aan. Nadeel is dat het te groot is om in een rugzak te steken.
    Dus mijn vraag hoe nemen jullie je statief mee als jullie er te voet op uit trekken?
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Hoe statief meenemen?

    bij de meesten onder ons is daar een voorziening voor op de fotorugzak zelf.
    in de link vind je het systeem van mijn rugzak http://products.lowepro.com/product/...%20AW,2294.htm
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

    Comment


    • #3
      Re: Hoe statief meenemen?

      hmm interessant, misschien moet ik dan toch maar eens op zoek naar een passende fotorugzak.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: Hoe statief meenemen?

        Ik doe één poot door een lus aan de zijkant van mijn cameratas en daar hangt die perfect, niet op de grond, geen last met lopen ne je wordt niet breder.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Hoe statief meenemen?

          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          Dus mijn vraag hoe nemen jullie je statief mee als jullie er te voet op uit trekken?
          Gewoon dragen, in de hand.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Hoe statief meenemen?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik doe één poot door een lus aan de zijkant van mijn cameratas en daar hangt die perfect, niet op de grond, geen last met lopen ne je wordt niet breder.
            Mijn cameratas ik zowiezo niet geschikt om lange wandelingen mee te doen, het statief kan ik er ook niet bij hangen. Ik zocht ergens iets voor op de rug, was aan het denken met riemen ofzo, maar dan lijkt me zo'n fotorugzak waar een statiefhouder aan zit toch handiger.

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Gewoon dragen, in de hand.
            Lijkt me toch niet zo evident om 15 km te wandelen met een statief in je hand
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Hoe statief meenemen?

              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
              .......


              Lijkt me toch niet zo evident om 15 km te wandelen met een statief in je hand
              gebruiken als wandelstok en om wilde dieren van je af te slaan)(.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Hoe statief meenemen?

                Moet je echt een statief hebben, zou je er niet komen met een monopod? Zo'n monopod kan je echt als wandelstok gebruiken.

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe statief meenemen?

                  Een riem die aan één kant om de poten zit, en aan de andere aan de kop of rond de kolom, dat werkt perfect. Ik heb een alu plaatje gemaakt, in een +/- eivorm, met een gat waardoor de kolom zit, en een klein gaatje waar een karabijnhaak van de riem in past. Dat plaatje blijft zitten, en stoort niet bij gebruik van het statief.
                  Maar er bestaan ook kant-en-klare oplossingen, ga eens shoppen.
                  Ik draag mijn statief dus steeds aan die riem, maar transporteren doe ik in een tas. Een statief is gevoelig voor zijdelingse druk op de poten (plooien), waardoor ze niet meer zo makkelijk uit- en inschuiven. Opletten dus dat je niets bovenop je statief legt.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe statief meenemen?

                    Hier ook; gewoon in de hand. Of toch voor korte wandelingen.
                    Voor langere wandelingen (>10 km) meestal geen statief of omhangen met riem, bevestigd aan kop en poot.

                    groeten,
                    Geert

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe statief meenemen?

                      Soms heeft je statief een bevestigingsoog nabij de kop en eentje aan het uiteinde van een van de poten (zoals sommige Manfrotto modellen).

                      Daar dan telkens een sleutelring (Brico, Gamma...) door waaraan je vervolgens een draagriem gerecupereerd van bv. een reis- of sporttas klikt. En klaar is kees!

                      Heeft je statief geen bevestigingspunten, dan kan je de sleutelring(en) met zo'n nylon kabelbinder bevestigen (stevig aantrekken en dan afknippen).
                      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe statief meenemen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht


                        Lijkt me toch niet zo evident om 15 km te wandelen met een statief in je hand
                        wat ik gedaan heb is het volgende: ik had een oude sporttas waarvan ik de draagriem kon verwijderen, wat ik dan ook gedaan heb.
                        Die draagriem heb ik bevestigd aan mijn statief, waardoor dit nu gedragen kan worden
                        Mijn Blog
                        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe statief meenemen?

                          Bedankt voor de tips allemaal.
                          Ik heb ondertussen hier een flipside 300 op de kop kunnen tikken, dus geen probleem meer om mijn statief mee te nemen.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe statief meenemen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                            Bedankt voor de tips allemaal.
                            Ik heb ondertussen hier een flipside 300 op de kop kunnen tikken, dus geen probleem meer om mijn statief mee te nemen.
                            Heb een flipside 400AW. Zijn wel supertassen.
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                            Comment

                            Working...
                            X