Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te veel betaald?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te veel betaald?

    Ik heb een heel stom topic maar moet het toch even kwijt.

    Ik heb enkele maanden geleden Kenko tussenringen gekocht van een handelaar, ga geen namen noemen, maar heb hiervoor €200,00 betaald.
    Deze zijn niet de af-s versie maar de gewone AF.

    Ook heb ik bij diezelfde handelaar een Nikon 18-55 objectiefje gekocht waarvoor ik €189,00 heb neergeteld?

    Zijn dit normale prijzen of zijn het echte afzetters?

    Alvast bedankt,
    Glenn
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: Te veel betaald?

    Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
    Ik heb een heel stom topic maar moet het toch even kwijt.

    Ik heb enkele maanden geleden Kenko tussenringen gekocht van een handelaar, ga geen namen noemen, maar heb hiervoor €200,00 betaald.
    Deze zijn niet de af-s versie maar de gewone AF.

    Ook heb ik bij diezelfde handelaar een Nikon 18-55 objectiefje gekocht waarvoor ik €189,00 heb neergeteld?

    Zijn dit normale prijzen of zijn het echte afzetters?

    Alvast bedankt,
    Glenn
    Topic even op de juiste plaats gezet....
    Ik heb snel een een prijs opgezocht van de Nikkor, volgens mij dik in de zak gezet : http://www.digicamshop.be/product/60...FUte3god8EwAUw
    Last edited by Franciskine; 29 september 2012, 18:59.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Te veel betaald?

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Topic even op de juiste plaats gezet....
      Ik heb snel een een prijs opgezocht van de Nikkor, volgens mij dik in de zak gezet : http://www.digicamshop.be/product/60...FUte3god8EwAUw
      Dit betreft een 'bulk' versie en is daarom goedkoper...
      Anders heb ik een prijs van 179€gezien, bulk allemaal rond de 100€.
      Er zou geen verschil zijn trouwens tussen beide lenzen. . . dus we min of meer int zak gezet.
      Tussenringen zijn idd +/- 200€.
      Als goede handelaar had ie misschien wel de 'bulk' optie kunnen vermelden.
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Te veel betaald?

        Heel moedig dat je dit hier komt melden maar hoe kan het nou dat je de juiste prijzen zelf niet kunt opzoeken? Het liefst natuurlijk vóór aankoop.

        Die handelaar, was dat een winkel of een privépersoon?

        Comment


        • #5
          Re: Te veel betaald?

          Was een winkel. En ik had een cadeaubon gekregen. Dus ik ben gewoon braaf wat informatie gaan vragen over de lenzen.
          Er werd mij verteld dat dit een normale prijs was (heb dus aangehaald dat ik het wat duur vond).

          Ik heb als brave burger dus gewoon naar de info geluisterd en me "laten omkopen" maar achteraf dan gaan kijken op andere site's en wel degelijk gezien dat ik "in't zak" ben gezet.
          Even ter verduidelijking de tussenringen zijn N/af dus nog een vrij oude versie. Niet de nieuwe C/AF-S versie.

          Het kan trouwens nog goedkoper:


          Bovendien is er nog iets gebeurt, er werd mij namelijk eerst verteld dat ik €175,00 zou betalen voor de tussenringen. Mijn ticket word gedrukt, factuurtje opgemaakt. Allemaal €175,00 nu valt mijn oog daarstraks op het bankcontact biljet.
          €201,39 (€36,39 = 21% BTW) om precies te zijn. Zonder dat de handelaar mij iets heeft vermeld over BTW exclusief of inclusief. Ook dit had ik graag even geweten voor ik het had betaald.

          Mvg
          Last edited by KillerRu; 29 september 2012, 19:28.
          Deviantart account: Klikje!

          Comment


          • #6
            Re: Te veel betaald?

            Maar in een winkel gekochte spullen kun je toch binnen 7, 8 of soms zelfs 14 dagen terugbrengen?

            Comment


            • #7
              Re: Te veel betaald?

              Jah dat wel, maar het drong niet echt door dat ik teveel had betaald. Ik had nog niet echt van de andere "bulkers" gehoord. Enkel van deze handelaar en mijn vertrouwde handelaar in Antwerpen. Maar dat ligt nu wel wat verder van de deur.

              Mvg
              Deviantart account: Klikje!

              Comment


              • #8
                Re: Te veel betaald?

                En nu is het te laat?

                Comment


                • #9
                  Re: Te veel betaald?

                  Dat denk ik wel hé? Het is ondertussen twee maand geleden. Dus ik denk niet dat ik er nog wat aan kan doen. Maar ik wou gewoon even kwijt dat ik dit echt een beetje "schande" vindt dat je zo'n €100,00 meer durft vragen.
                  Deviantart account: Klikje!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Te veel betaald?

                    Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                    Dat denk ik wel hé? Het is ondertussen twee maand geleden. Dus ik denk niet dat ik er nog wat aan kan doen. Maar ik wou gewoon even kwijt dat ik dit echt een beetje "schande" vindt dat je zo'n €100,00 meer durft vragen.
                    Ja, sorry, ik was vergeten dat je 'enkele maanden geleden' schreef.

                    Schande is het niet echt, behalve als hij jou meer liet betalen dan een willekeurige andere klant van hem. Een winkelier kan natuurlijk vragen wat hij wil en zal zich snel uit de markt prijzen als hij daarmee te ver gaat. Het mooie van internet is juist dat je je met alle aankopen goed kunt voorbereiden en kunt vergelijken. Laat je daarom bij zulke bedragen nooit verleiden tot impulsaankopen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Te veel betaald?

                      Neen, heb ondertussen mijn lesje wel geleerd. Maar ik vind het toch nog moeilijk te vergelijken. Kwestie ook van garantieperiodes en dan weer verplaatsing- of vervoerskosten.
                      En mijn vertrouwde winkeltje bezoek ik ook terug regelmatig.

                      Alvast bedankt voor de hulp, reacties en de tips

                      Grtjs
                      Glenn
                      Deviantart account: Klikje!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Te veel betaald?

                        Je bent in de zak gezet, je moet op zijn bakkes gaan kloppen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Te veel betaald?

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Je bent in de zak gezet........
                          klopt.
                          maar jij hebt wat met Kenko tussenringen hè.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Te veel betaald?

                            Het is nu inderdaad te laat maar ik zou daar in ieder geval nog eens binnenspringen en hem confronteren met de feiten en eens goed je gedacht zeggen. Dat hij veel te duur is en hij niet meer op jou moet rekenen als klant, en dit liefst terwijl er nog andere mensen in de winkel aanwezig zijn.
                            Ik vind dit gewoon een schande dat hij zomaar het dubbele durft te vragen voor een lens. Dat hij dan tenminste aanhaalt dat er ook bulkversies bestaan die de helft goedkoper zijn en jou dan alsnog de keuze geeft.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Te veel betaald?

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Je bent in de zak gezet.
                              Nee, je hebt je in de zak laten zetten en dat is wat anders.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X