Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Nikkon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Nikkon D40

    Goede avond,
    Wie kan een leek helpen?
    Enkele jaren geleden heb de digitale wereld betreden door een Nikon D40 aan te schaffen.Voor mijn doeleinden en mijn prijsklasse ben ik er vrij tevreden over.Bij de aanschaf was inbegrepen een 18-55 en een 55-200 lens.Deze laatste gebruik om de voetbalwedstrijden van mijn kleinzoon (9 jaar) te fotograferen.
    Jammer genoeg is deze lens defekt geraakt,stelt niet meer automatisch scherp en in een snelle sport als voetbal lijkt het mij onmogelijk om manueel scherp te stellen.Daar het de tweede keer is dat het defekt optreed (eerste maal in garantie)zou ik graag een tweedehandslens aanschaffen die voor mijn doeleinden geschikt is.
    Volgende gegeven zijn op de lens vermeld:NIKON DX AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5.6G ED
    Mag ook een 70-300 zijn,ik denk als leek dat een VR te duur zal zijn.Het mag ook een alternatief merk zijn maar moet uiteraard compatibel zijn met de Nikkon D40.
    Ik kijk uit naar uw reacties.
    Dank bij voorbaat.
    Camiel

  • #2
    Re: Lens voor Nikkon D40

    De tamron 70-300 is betaalbaarder en volgens reviews bijna zo goed als de nikon versie.

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Nikkon D40

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      De tamron 70-300 is betaalbaarder en volgens reviews bijna zo goed als de nikon versie.
      Over welke versies heb je het? Als het niet de VR of VC versies zijn, kan je beter spreken over net zo slecht.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Nikkon D40

        De Tamron 70-300 heb ik opgezocht en is inderdaad betaalbaar maar is jammer genoeg (volgens de specificaties) niet geschikt voor mijn Nikon D40.
        Jammer maar desondanks bedankt voor de info.
        Camiel

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Nikkon D40

          Oorspronkelijk geplaatst door camiel.deweirdt@skyn Bekijk bericht
          De Tamron 70-300 heb ik opgezocht en is inderdaad betaalbaar maar is jammer genoeg (volgens de specificaties) niet geschikt voor mijn Nikon D40.
          Jammer maar desondanks bedankt voor de info.
          Camiel
          volgens de Tamronsite heb je deze lens die wel compatibel is met je D40, zonder VR dus het goedkope model. Je kan best eens informeren naar de prijs in een goede fotozaak.

          http://www.tamron.eu/en/lenses/overv...keproducts_pi6[cam]=is_nikon&tx_keproducts_pi6[vc]=false&tx_keproducts_pi6[sp]=false



          Zelfs het model staat er expliciet bij; Model A17NII
          D800 en een goed glasservies

          Comment

          Working...
          X