Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Formateren of wissen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Formateren of wissen

    Wanneer een cf kaartje vol is wat is dan de beste manier om het te hergebruiken, alles wissen of formateren?.
    Canon 10D,Canon 550D
    BD0309BE
    Je komt niet ver, als je niet dichtbij begint.

  • #2
    formateren in de camera, niet met een cardreader.
    wissen duurt langer.
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

    Comment


    • #3
      Volledig akkoord met Wilco. Als het kaartje geformatteerd is in de camera heb je ook onmiddellijk het meest performante filesystem op het kaartje voor jouw toestel.

      zie ook:
      http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=43320

      Comment


      • #4
        Bedankt allemaal, het zal formateren worden
        Canon 10D,Canon 550D
        BD0309BE
        Je komt niet ver, als je niet dichtbij begint.

        Comment


        • #5
          Euh... bij mij zeg ik alles wissen en gaat sneller dan format, dacht dat telkens formateren niet goed zou zijn, ook niet voor een pc, allee dat hebben zij mij toch wijs gemaakt.

          mvg

          Comment


          • #6
            tja, formatteren lijkt me het best/snelst... en als je tijd over hebt.. dan wis je ze een keer allemaal.. had laatst vreemd probleem m'n camera viel uit na een paar foto's... eerst kaartje geformateerd in toestel.. geen effect.. daarna in pc en direct daarna terug in camera.. en nu weer zonder problemen.. vreemde dingen die CF kaartjes

            Comment


            • #7
              Originally posted by Donmimmo
              Euh... bij mij zeg ik alles wissen en gaat sneller dan format, dacht dat telkens formateren niet goed zou zijn, ook niet voor een pc, allee dat hebben zij mij toch wijs gemaakt.

              mvg


              Dan hebben ze u echt iets wijs gemaakt Met memorysticks formateerde ik nooit. Maar bij een CF-kaartje is het best dat je telkens in de camera zelf formateert om geen problemen te krijgen.

              Comment


              • #8
                dus als ik het hier goed begrijp moet ik mijn CF kaart best steeds formateren ipv de gegevens na overzetten op de mac te wissen.
                Hoe zit het eigenlijk met de telling van de totaal gemaakte foto's, wordt dit bijgehoeden door de camera of de CF kaart.

                groetjes
                Mac patrick
                Groetjes Mac Patrick
                Sometimes you can't make it on your own
                Make Poverty History www.one.org
                They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

                Canon dinges
                BDxxxBE

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mac Patrick

                  Hoe zit het eigenlijk met de telling van de totaal gemaakte foto's, wordt dit bijgehoeden door de camera of de CF kaart.
                  Bij de meeste cam's wordt dit bijgehouden door de camera zelf. Wat wel kan gebeuren is dat je bijv een oude foto weer op je CF-kaart zet, dat hij dan weer zal nummeren vanaf dat oude nummer.
                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                  Comment


                  • #10
                    Ik formatteer altijd. Zowel in de 10D als in de 300D.
                    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
                    LidNr. BD0211BE

                    Comment

                    Working...
                    X