Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar deftige externe HD voor Mac?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar deftige externe HD voor Mac?

    Hallo, heeft er iemand een idee waar je best een deftige portable HD voor Mac kan kopen?

    * Firewire 800
    * USB 2, zelfs 3 indien mogelijk
    * minimum 500 GB
    * 7200 rpm

    Had een leuke bij Macupgrade gevonden maar probeer die al enkele dagen te bereiken (zonder succes).

    Dank bij voorbaat,
    John.
    johnvde

  • #2
    Re: Waar deftige externe HD voor Mac?

    Zoek hier maar eens : http://www.hardeschijfstore.be/?__ut..._utmk=56465707

    Ik gebruik voor mijn Mac de externe schijven van Western Digital, type My Book Studio, en ben er best tevreden over.
    Je kan deze zelf ophalen, of laten opsturen.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #3
      Re: Waar deftige externe HD voor Mac?

      Neeeee

      Time machine gebruiken i.c.m. Time Capsule van Apple!

      Werkt feilloos. 2 of 3TB, zendt zelf wi-fi uit (veel sterker als gemiddeld huishouden), automatisch de GEHELE mac gebackupped.


      De krachtigste Mac-laptops en ‑desktops ooit. Met de superkracht van Apple silicon. MacBook Air, MacBook Pro, iMac, Mac mini, Mac Studio en Mac Pro.
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
      Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Waar deftige externe HD voor Mac?

        Ik heb 2 externe 2Tb-schijven van Western Digital.
        - Op een schijf heb ik een partitie voor Time Machine.
        - Op de andere schijf heb ik een partitiee waarop ik een backup maak met Carbon Copy Cloner. Dit maakt ook een volledig backup van de harde schijf én is bootable !!!!!
        Extra voordeel : goedkoper dan Time Capsule van 3Tb.
        Voordeel van Time Capsule : betere oplossing als je met meerdere mac's werkt, maar ik heb er maar eentje ., en wifi.
        Maar voor mij, no way dat ik 479€ aan Apple ga geven voor 3 Tb tegenover 338 voor 4Tb (als vb. 2 x http://www.hardeschijfstore.be/categ...ok-studio.html)
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #5
          Re: Waar deftige externe HD voor Mac?

          Ik volg de Mac-fora niet meer zoals vroeger, maar op een bepaald moment had Western Digital echt niet zo'n goede naam.
          Nu zouden de MyBook's bv wel goed zijn.
          Zelf houd ik het op LaCie D2 Quadra, zoals in deze draad aanbevolen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Waar deftige externe HD voor Mac?

            Tja, en ik heb negatieve ervaringen met Lacie. Zo zie je maar...
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: Waar deftige externe HD voor Mac?

              Ik ook nega met lacie, goede met WD my book (twee stuks in gebruik hier van 2 ter).
              Webstek in opbouw

              Comment

              Working...
              X