Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera zou u kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera zou u kiezen?

    Goededag,

    Ik ben een beginnende en ben in bezit van een Sony A290, en we hebben besloten
    een andere camera aan te schaffen, wij gebruiken hem o.a voor portret, landschap,
    actie, huisdieren, foto`s webwinkel en in de dierentuin gebruiken we hem heel vaak.
    Nu hadden we al rond gekeken voor een andere maar door het grote aanbod van camera`s zie je
    door het bos de bomen iet meer.
    Ik hoop dan ook dat jullie raad en advies kunnen geven over een paar camera`s die wij in gedachten hebben wij zaten aan een van deze camera`s te denken.

    1) Nikon D3100
    2) Nikon D3200
    3) Canon EOs 600D
    4) Sony SLT A37( dit omdat we al verschillende lenzen, filters enzo hebben...en dat we deze ook weer op deze camera kunnen gebruiken )

    Mijn vraag is nu.... welke zou nu de beste keuze voor mij zijn?hopelijk kunnen jullie me raad en advies geven.
    Alvast bedankt voor jullie raad en advies.

    Animal lover.

  • #2
    Re: Welke camera zou u kiezen?

    Schrap nr. 1, die is vervangen door de D3200 en is zeker geen slechte camera. Franciskine heeft hier een draadje lopen over deze camera. Ik ken Canon noch Sony niet dus ga er geen uitspraak over doen.
    Je hebt al lenzen van Sony dus zou dit de logische keuze zijn maar ken die camera niet (zijn reputatie).

    Succes met je keuze.

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera zou u kiezen?

      gezien je lenzen zou ik bij Sony blijven.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera zou u kiezen?

        De A37 is een kleine camera, als je daar van houdt geen probleem maar voor velen is die te klein.

        De A57 vind ik een betere keuze, het LCD scherm heeft een hogere resolutie, de buffer is groter en de snelheid is ook hoger met 10fps(of 12fps in 1.4x crop mode) tegenover maximaal 7fps voor de A37.

        Voor een standaardlens kan je kiezen voor de 18-135mm van Sony zelf, is een betere keuze dan de 18-55mm kitlens.
        Neem je die in een kit met de A57 dan komt het voordeliger uit.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera zou u kiezen?

          Waarom wil je een andere, m.a.w. waarin schiet je A290 tekort?

          De A57 is in ieder geval een heerlijk toestel!
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera zou u kiezen?

            Sony ken ik ook niet, geen ervaring met.
            Wel met filmcamera's van Sony omdat ik er eentje heb.

            Mij lijkt die D3200 geen slechte keuze.
            Vergelijk ze eens op http://www.dxomark.com/

            En zoals de collega's hier al zeiden: je hebt lenzen van Sony...

            Als je de kans hebt ga dan naar de Mediamarkt en neem de camera's eens in handen.
            Ik heb ook een Canon 550D, een goede camera imho maar een tikje te klein in mijn handen.
            Maar weerom ik ken die 600D niet.

            Verder zou ik ook bekijken hoe het met de ruis zit. Ik haat ruis
            De grootte van de censor is ook belangrijk, is tenslotte het hart van de camera.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera zou u kiezen?

              Hoi Jook we willen ook kunnen filmen met de camera en dat kan helaas niet met de A290..
              We hebben wel besloten om de Sony aan te houden.
              iedereen bedankt voor zijn reactie

              Comment

              Working...
              X