Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

    Enkele weken geleden, na de start van de Challenge van augustus-september 2012 werd ik (in mijn slaap? ) verrast door een privébericht van Spooky waarin hij me vroeg om de fakkel van Challenge-Moderator van hem te willen overnemen. Niet uit misnoegdheid of enige andere negatieve ervaring of gevoelen, maar hij had zeven lange jaren de kar getrokken en was aan rust toe.

    In die 7 jaren heeft hij de BD-Challenge hoofdzakelijk alleen gemodereerd, heeft hij deelnemers zien komen en gaan, en heeft hij de Challenge zien evolueren tot wat het vandaag de dag is. Een tweetal jaren geleden leidde hij een Challenge-werkgroep die met een aantal voorstellen ter verbetering op de proppen kwam, en pas heel recent, bij de ontwikkeling van de nieuwe forum-software, heeft hij met de ontwikkelaars specifiek gecommuniceerd over wat die “nieuwe Challenge” moest worden.

    Spooky heeft het startschot gegeven van de Challenge van augustus-september 2012, de eerste inzendingen gevalideerd, en toen heb ik in alle stilte die taak van hem overgenomen. Ik was al wel vertrouwd met het modereren van de Challenge, want bij een vorige gelegenheid ben ik al eens tijdelijk co-Moderator van de Challenge geweest (link). Spooky heeft me toen gecoacht en met veel geduld de knepen van het vak bijgebracht. Maar intussen had-ie van de ‘vrijheid’ geproefd, die momenten van vrije tijd die voordien redelijk schaars waren, want het modereren van de Challenge vergt toch meer dan een gemiddelde nauwgezetheid en op bepaalde momenten zelfs een bijna permanente aanwezigheid.

    Ik ga proberen mijn best te doen. Een aantal deelnemers hebben al eens kennis met mij gemaakt, tenminste als er wat aan de hand was met hun inzending, zoals het ontbreken van essentiële informatie in de EXIF-waarden (datum waarop de foto is gemaakt!), het zondigen tegen een ander Challenge-regel (kader, signature…), enz. Mijn aanpak zal verschillen van die van Spooky, want –hoewel we van hetzelfde bouwjaar zijn– heb ik een ander karakter en temperament, een andere achtergrond, andere ideeën, enz. Ik ben ook meer een man van woorden dan van cijfers. Wat dat laatste betreft: ik heb Spooky gevraagd of hij tenminste tot het einde van dit jaar het jaarklassement wil blijven verzorgen, om het jaar 2012 in schoonheid af te sluiten. Of we dat jaarklassement, dat een geheel eigen initiatief van Spooky is, daarna nog gaan voortzetten, valt voorlopig nog niet te voorspellen.

    Spooky, het ga je goed. Ik hoop dat we elkaar ooit live kunnen ontmoeten, b.v. ter gelegenheid van BD Live of een AV; of misschien kom ik je wel virtueel tegen als deelnemer aan de Challenge, zoals je vrouw ook geregeld van de partij is? Geniet, samen met je vrouw en familie van je rust. Dank voor wat ik van je geleerd heb, en voor alles wat jij voor de Challenge gedaan hebt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

    Zelf nog nooit deelgenomen aan een Challenge maar toch alle respect voor Spooky, een goeie moderator uit wat ik kon volgen hier.

    Les, ik ben er ook van overtuigd dat jij dit met verve gaat doen, proficiat met de nieuwe taak en veel succes.

    Comment


    • #3
      Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

      Ik heb reeds meermaals contact gehad en ben meermaals geholpen geweest met tips en goede raad door hem! In spreek uit mezelf dan ook dat ik 'm zal missen! Bedankt voor de zorgen, de tips, de raad en de drijvende kracht achter de challenge én achter de mensen die deelnemen!

      Voor U Lesc Welkom als full-time-challenge-moddereter Ik kijk al uit naar jouw "draai" aan dingen!!!

      Sonja en LMfoto
      Webstek in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

        Veel succes met de nieuwe job!

        Komen nu ook de foto's weer terug in Winnende Challengefoto's 2009/2010 en Winnende Challenge foto's (sic) 2011/2012 of is daar geen verband?

        Comment


        • #5
          Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

          Bedankt Spooky voor al hetgeen je voor de challenge gedaan hebt. Zoals LesC al aangaf zal dit een niet te onderschatten en een haast full-time job moeten geweest zijn. Ondanks de soms woelige discuties heb je de challenge steeds op een rustige en een tactvolle manier gemodereerd. Maar ik ben er ook van overtuigd dat fakkel die je doorgeeft in goeie handen zal zijn.
          Geniet van de rust.
          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

          Comment


          • #6
            Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

            Spooky heeeeeel hartelijk bedank voor je jaren lange tomenloze inzet.
            denk dat je een waardig opvolger heb en die wens ik dan ook veel succes.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

              Ook ik bedank Spooky voor zijn onbaatzuchtige inzet die ganse tijd en ik ben er zeker van dat LesC, op zijn manier dan wel, het ook zeer goed zal doen.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

                Ik heb nooit de gelegenheid gehad Spooky te ontmoeten maar weet dat het een zeer gemoedelijk man is, uit het juiste hout gesneden en die zijn werk tot in de puntjes verzorgde.
                "Spooky, bedankt voor uw inzet en toewijding en geniet met volle teugen van de vrijgekomen "vrije" tijd. Nu kunt u eindelijk de foto's ophangen die er al zeven jaar hadden moeten hangen.

                Aan Les, ik ken u onderhand al een beetje mag ik toch zeggen, ik ben ervan overtuigd dat u de meest geschikte persoon bent om Spooky op te volgen om de "Challenge" in goede banen te leiden.
                Ik weet hoe minutieus u te werk gaat en hoe u begaan bent met BD.
                Ik wens u dan ook veel succes toe met uw nieuwe taak en hoop dat u er plezier aan beleefd.


                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

                  Bedankt Spooky!

                  Een mailvriend die ik heb leren kennen,
                  nog niet zolang geleden maar toch al maatjes.
                  Hij stelde zijn mailbox voor mij open
                  en ik kon dan zeggen wat ik bedoelde.
                  Ja, ik mag hem wel, die gozer
                  Bedankt Spooky, voor je tijd en je geduld!!!!!

                  Succes aan LesC als opvolger!
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

                    Hallo,

                    Vanuit het BD-bestuur hebben we Spooky uiteraard ook al bedankt.
                    Hij was, samen met LesC, de drijvende kracht achter de vernieuwde challenge en heeft die helpen maken tot wat hij nu is.
                    Zijn gemoedelijke en plichtsbewuste manier van modereren en het oplossen van challengeconflicten maken van hem een zeer minzaam man, die we gaan missen.
                    Maar, ik denk - weet zeker - dat LesC uit hetzelfde hout is gesneden en een waardige opvolger zal zijn voor Spooky.

                    Spooky, bedankt voor alles ...
                    LesC, welkom in de club (al was er je al lid van) ...

                    Jaja
                    Namens alle BD-medewerkers
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

                      @ Spooky,

                      Een dank u wel van mijnentwege.
                      Mijn bewondering voor jouw geduld en beleefdheid bij het modereren van de Challenge is in de loop der jaren alleen maar gestegen.
                      Het ga je goed en geniet van de vrijgekomen tijd.

                      @ LesC
                      Ook voor jou een dank u dat je dit wilt doen.

                      mvg
                      Marc
                      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                      M.v.g. Marc

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

                        Hoewel ik niet veel meer kom piepen heb ik ook door Spooky's Challenges veel geleerd, en wil hem daarvoor ook hartelijk danken.
                        Geniet van je vrije tijd, nu je er de kanzen voor krijgt, ga eens wat foto's schieten, of zo?
                        Mijn vrije tijd is helaas beperkt geworden door andere hobbies, dus of ik ooit weer een challenge oppak, is niet duidelijk ;~)
                        Groets, Gerhard
                        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

                          Ook ik wil Spooky bedanken voor al zijn geduld...zijn eerlijkheid...zijn inzet en voor de leuke maar soms moeilijke chall.opdrachten....jammer dat je ons verlaat!
                          Maar ik zou zeggen...geniet er nu maar van...je hebt het dik en dun verdiend!!
                          En als je eens zin hebt om ook eens mee te doen aan de chall....welkom hoor!!

                          Ook LesC wil ik bedanken dat je de plaats wilt innemen van Spooky!
                          Wens je heel veel succes!
                          Gr Pascale
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

                            @spooky : Bij deze wil ik je nogmaals bedanken voor de uitstekende manier waarop je de challenge in al die jaren hebt geleid. Je was al een enthousiaste challengefan voor je moderator werd maar toen je op 6 november 2005 challengeverantwoordelijke werd, wist je wellicht niet waar je precies aan begon en ook niet dat je het bijna 7 jaar zou doen. Het werd je niet altijd makkelijk gemaakt maar op je eigen serene en rechtvaardige manier wist je de boel steeds onder controle te houden. Ik heb je nooit persoonlijk ontmoet maar door de verschillende digitale contacten die we in de loop der jaren hadden wist ik dat je een man bent met het hart op de juiste plaats.
                            Ik denk niet dat het bestuur je genoeg kan bedanken voor de gigantische tijd en enorme moeite die je steeds met hart en ziel in de challenge hebt gestoken én het blijven doorbijten als je het even beu was en eigenlijk al wou stoppen.
                            Ik zou zeggen : geniet volop van de vrijheid die je nu terug zult hebben om andere dingen te doen dan te modereren.
                            BEDANKT ! MERCI !

                            @LesC : Veel plezier en succes met je nieuwe job !
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afscheid van Spooky als Moderator van de BD-Challenge

                              Dag Spooky, ik wil jou bedanken voor je oneindige inzet voor de challenge ! Je modereerde de challenge met véél geduld, eerlijkheid , beleefdheid . . .
                              Véél respect daarvoor Spooky, en ik heb telkenmaal genoten van mijn deelname ! En ga jij ons ook niet een beetje missen
                              Ik wens je een welverdiende rust toe, geniet ervan, en hopelijk zien we jou nog wel es passeren op de challenge hé !

                              Dag LesC , ik wens jou véél geluk met deze "uitdaging" , het ga je goed, daar twijfel ik niet aan

                              Grts Maddy
                              zero

                              Comment

                              Working...
                              X