Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD ; zijn geld waard als allround lens of niet???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD ; zijn geld waard als allround lens of niet???

    Hallo, zoals eerder reeds aangegeven elders hier, ben ik op zoek naar een degelijke allround lens voor mijn Canon...
    Aangezien we dikwijls uit gaan wandelen met de honden en bijgevolg dikwijls in een mum van tijd foto's willen schieten variërend van redelijk ver tot vlakbij, is een lensenwissel onderweg geen optie...
    Hierdoor zouden we te vaak moeten wisselen (dan lopen ze weer ginder ver en dan crossen ze weer tot vlak naast ons) en daardoor te traag/te laat...
    Vandaar de zoektocht naar een degelijke allround lens...
    Puur als amateur te gebruiken, onze huidige lens is de Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM wat voor ons een prijs/kwaliteit redelijk goeie lens was...
    Dus vandaar de vraag, is deze Tamronlens zijn geld waard of zijn er alternatieven rond die prijsklasse of ietsjes duurder die ook het bekijken waard zijn en waarom dan???
    Alvast bedankt voor jullie hulp...
    Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

  • #2
    Re: Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD ; zijn geld waard als allround lens of nie

    Zulke superzooms zijn feitelijk niet erg geschikt voor het fotograferen van snel bewegende honden.
    Door de bescheiden lichtsterkte worden de sluitertijden langer dan nodig en de focussnelheid houdt meestal ook niet over.
    Dit soort lenzen zijn compromissen die nergens goed in zijn, het zijn geen "degelijke" lenzen.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD ; zijn geld waard als allround lens of nie

      Ik gebruik deze lens op mijn D90 voor eens te gaan wandelen of voor een uitje waar fotografie niet het hoofddoel is. (wil niet altijd D700 met lenzen meenemen)
      Toch moet ik zeggen dat deze lens zeker niet slecht is, de VC is zeer efficient en het contrast, kleuren en scherpte mogen er zijn.
      Het is inderdaad wel een compromis maar de foto's die je emee maakt zijn naar mijn mening zeker goed genoeg.
      Qua prestaties moet hij niet onderdoen voor de 18-200 van Nikon zelf, dus veronderstel dat dit bij de Canon variant ook wel het geval zal zijn..
      Let wel dat je de PZD versie koopt!

      Comment

      Working...
      X