Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad nodig.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad nodig.

    Hallo,
    ik heb 2 weken geleden een jaartaak gekregen voor p.o het gaat over tegenstellingen, ik heb gekozen om het met fotografie te doen,
    ik heb 15 tegenstellingen, 15 met mensen & die kan ik ook doen met de natuur
    maar mijn vraag is, weten jullie geen poses hoe ik de fotos kan nemen?
    Mijn tegenstellingen zijn:

    * Steviger gebouwd t.o.v Dun.
    * Boos t.o.v blij.
    * School t.o.v Vakantie.
    * Meisje t.o.v jongen.
    * Moslim t.o.v Jehovah getuige ( of ander geloof).
    * ballet t.o.v hip-hop.
    * Oud t.o.v jong.
    * Winter t.o.v Zomer
    * Mens t.o.v Dier
    * Zwart-wit t.o.v Kleur
    * Paar t.o.v onpaar ( 2ling tov 3ling)
    * Haat tov liefde
    * groepssport tov alleen sport
    * oude tijd tov nieuwe tijd
    * groot tov klein.

    Dus deze tegenstellingen werk ik uit met mensen, maar ik weet dus niet welke poses ik aan deze mensen kan geven,
    Heb je ideetjes om mij te helpen?
    Geef mij alvast raad!

    Alvast bedankt! (:

  • #2
    Re: Raad nodig.

    Zie rode tekst.
    Ik denk nu spontaan aan Doudeke, een gewaardeerd lid hier op BD en een man die hier ongetwijfeld een andere inslag kan geven, je andere en betere tips kan geven.


    Oorspronkelijk geplaatst door Sindy Bekijk bericht
    Hallo,
    ik heb 2 weken geleden een jaartaak gekregen voor p.o het gaat over tegenstellingen, ik heb gekozen om het met fotografie te doen,
    ik heb 15 tegenstellingen, 15 met mensen & die kan ik ook doen met de natuur
    maar mijn vraag is, weten jullie geen poses hoe ik de fotos kan nemen?
    Mijn tegenstellingen zijn:

    * Steviger gebouwd t.o.v Dun. Ga de straat op, voorbeelden genoeg Sindy.
    * Boos t.o.v blij. een mokkend kind tov eentje die vrolijk aan het spelen is
    * School t.o.v Vakantie. Jij bent de student hier, jij zal heus wel enkele voorbeelden kunnen bedenken, nee toch?
    * Meisje t.o.v jongen. Een cliché als een huis maar een meisje die aan het spelen is met poppen en een jongen met een speelgoedzwaard in zijn handen
    * Moslim t.o.v Jehovah getuige ( of ander geloof). Amai, moslims genoeg en waarom je stoute schoenen niet aantrekken en een moskee opzoeken, spreek met de imam, jij bent aan je nick te zien een meisje dus zal je het met moslima's moeten doen vermoed ik. Op school zitten toch ook moslimmeisjes? Ga op een zondagmorgen aan een kerk staan en fotografeer mensen bij het binnengaan of buitengaan van de kerk
    * ballet t.o.v hip-hop. Bezoek een balletschool, ga op een woensdag of zaterdagnamiddag naar een drukke winkelstraat en mogelijks zie je daar straatmuzikanten
    * Oud t.o.v jong. Een oude woning tov een modern huis, auto's, PC's, speelgoed, .. zoveel kan het verschil aantonen
    * Winter t.o.v Zomer Bij winter denk ik aan verval, gure plaatsen, ... en bij zomer aan kleur, groei, ...
    * Mens t.o.v Dier De zoo van A'pen eens bezoeken of mensen die huisdieren hebben, mensen die spelen met hun hond (en er zichzelf ook rot bij amuseren )
    * Zwart-wit t.o.v Kleur Een foto 's nachts getrokken (als je materiaal het toelaat) tov een kleurrijke foto overdag van een markt met al zijn kleuren
    * Paar t.o.v onpaar ( 2ling tov 3ling) Een ventilator heeft bevoorbeeld (bijna) altijd een oneven aantal schoepen, een biljart voor snooker (3 ballen) of dobbelstenen waar je kan kiezen tussen even en oneven die gegooid worden door mensen, sport waarbij een team volleybalspelers uit 6 bestaat, een voetbalteam uit 11, tennis dubbel uit een team van 2, ... even versus oneven, paar versus onpaar
    * Haat tov liefde kijk rond op straat voor liefde, het is te vinden in een knuffelend paartje ..., haat is dezer dagen ook te vinden bij betogingen, mensen die iets op straat gooien, ...
    * groepssport tov alleen sport keuze genoeg me dunkt en je moet daarom niet op het veld van Anderlecht gaan ...
    * oude tijd tov nieuwe tijd Krulbolavond of eender welke volkssport tov een LAN party
    * groot tov klein. Als klassieker een baby en volwassenen maar het kan evengoed een dwerg zijn tov een ferme basketbalspeler

    Dus deze tegenstellingen werk ik uit met mensen, maar ik weet dus niet welke poses ik aan deze mensen kan geven,
    Heb je ideetjes om mij te helpen?
    Geef mij alvast raad!

    Alvast bedankt! (:
    Last edited by Sultana; 24 september 2012, 05:53.

    Comment


    • #3
      Re: Raad nodig.

      Geef ze bijvoorbeeld een attribuut van de andere in hun handen. Dan zijn ze te bezig om gemaakt te poseren.

      Comment


      • #4
        Re: Raad nodig.

        Tegenstellingen? Dat moet lukken: net een van de drie thema's die ik vooropstel voor de nieuwe BD-Challenge van de maand.
        Als je voldoende Engels verstaat, heb je misschien wat aan de "posing guides" van DPS (Digital Photography School).
        Discover 21 female poses you can use to keep your portraits looking great. Includes classic poses, glamorous poses, and more.

        This article is part 2 to our previous article with 21 Sample Poses for Photographing Women – Part I. Also note our other posing guides in the series on posing children, posing couples, posing groups and posing weddings so today let’s look at some sample starting poses with men photography. OK, let’s continue. 1. Good […]

        Previously in this posing guide series we took a look to posing women, posing men, posing children, posing couples and posing groups of people. In this article let’s address a popular photographic event – wedding. I would like to state from the very beginning, that weddings in general are a major commercial industry to many […]

        Take your couples photography to the next level with 21 posing ideas. Works for engagement shoots, wedding sessions, and more!

        Tips, tricks, and ideas so you can pose children like a pro. Capture photos of kids that parents will absolutely adore!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Raad nodig.

          Bedankt !

          Comment


          • #6
            Re: Raad nodig.

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Tegenstellingen? Dat moet lukken: net een van de drie thema's die ik vooropstel voor de nieuwe BD-Challenge van de maand.
            Als je voldoende Engels verstaat, heb je misschien wat aan de "posing guides" van DPS (Digital Photography School).
            Discover 21 female poses you can use to keep your portraits looking great. Includes classic poses, glamorous poses, and more.

            This article is part 2 to our previous article with 21 Sample Poses for Photographing Women – Part I. Also note our other posing guides in the series on posing children, posing couples, posing groups and posing weddings so today let’s look at some sample starting poses with men photography. OK, let’s continue. 1. Good […]

            Previously in this posing guide series we took a look to posing women, posing men, posing children, posing couples and posing groups of people. In this article let’s address a popular photographic event – wedding. I would like to state from the very beginning, that weddings in general are a major commercial industry to many […]

            Take your couples photography to the next level with 21 posing ideas. Works for engagement shoots, wedding sessions, and more!

            http://digital-photography-school.co...phing-children
            Oooh! bedankt !!

            Comment

            Working...
            X