Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste pc voor ongeveer 1250 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste pc voor ongeveer 1250 euro

    Ik zou een nieuwe pc willen kopen omdat mijn huidig laptopke wat traag wordt.

    Mijn budget is ongeveer 1250 euro. De pc gaat bijna uitsluitend gebruikt worden voor fotobewerking in Photoshop en Lightroom en gewoon internetten.
    Ik had een Imac 21.5" in gedachte. Is dit een aanrader of zijn er betere en eventueel goedkopere alternatieven of zou ik gewoon die Imac kopen?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

    imac zal wel goed zijn.
    maar met met wa handigheid bouw je toch een ferm windows machine
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      imac zal wel goed zijn.
      maar met met wa handigheid bouw je toch een ferm windows machine
      wat hij zegt, voor dat geld maak je een monster PC als je die zelf kunt bouwen.
      over mac ken ik weinig.

      Comment


      • #4
        Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

        Je maakt eerst een keuze tussen Mac of PC/Windows.
        Bij Mac heb je min of meer een 'gesloten systeem' (tenzij je voor de MacPro gaat), wat ik persoonlijk als niet-hardware-man verkies. Alles wat je nodig hebt zit erin; je kunt hooguit nog RAM uitbreiden of een grotere HD (laten) steken.
        Ben je handig en wil je liever zelf knutselen? Dan ga je beter voor PC. Ik had vroeger een vriend, en die was alle dagen met zijn computer bezig, maar niet in de zin zoals ik dat versta: hij had alle onderdelen uitgespreid op tafel liggen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Je maakt eerst een keuze tussen Mac of PC/Windows.
          Bij Mac heb je min of meer een 'gesloten systeem' (tenzij je voor de MacPro gaat), wat ik persoonlijk als niet-hardware-man verkies. Alles wat je nodig hebt zit erin; je kunt hooguit nog RAM uitbreiden of een grotere HD (laten) steken.
          Ben je handig en wil je liever zelf knutselen? Dan ga je beter voor PC. Ik had vroeger een vriend, en die was alle dagen met zijn computer bezig, maar niet in de zin zoals ik dat versta: hij had alle onderdelen uitgespreid op tafel liggen.
          ik heb er ook zo eentje gekent, tot hij zijn redbull blikje per ongeluk omstootte, toen heeft ie eindelijk eens geinvesteerd in een case om alles in te stoppen

          Comment


          • #6
            Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
            ik heb er ook zo eentje gekent, tot hij zijn redbull blikje per ongeluk omstootte, toen heeft ie eindelijk eens geinvesteerd in een case om alles in te stoppen
            Kreeg die vleugels dan?


            Mvg

            Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

            Comment


            • #7
              Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
              Kreeg die vleugels dan?


              Mvg

              Steven
              ja maar twas van korte duur dat zijn boeltje de lucht in ging, laat ons zeggen et een pvvvvrrrrrzucht ofzo ^^

              Comment


              • #8
                Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                imac zal wel goed zijn.
                maar met met wa handigheid bouw je toch een ferm windows machine
                Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                wat hij zegt, voor dat geld maak je een monster PC als je die zelf kunt bouwen.
                over mac ken ik weinig.
                Ok, dat kan, maar het zal dan zonder een deftig scherm zijn.
                Dan zou ik eerder voor een iMac kiezen, heerlijk toetsenbord en muis aansluiten, foto programma's installeren en ge kunt aan de slag.


                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

                  das ook waar RF,

                  qau budget is dit genoeg om een deftig machine te bouwen.
                  komt daar nog een scherm en, in mindere mate, een toetsenbord+muis bij dan gaat het al iets minder zijn.
                  wat nie wil zeggen dat je veel rekenkracht gaat verliezen, tenzij je een duur scherm pakt vanaf 300/400 € of hoger
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

                    Je kan voor 1250 een prima windows pc bouwen inclusief scherm hoor voor fotobewerking Je kan inderdaad zelf knutselen als je dat leuk vind, maar je kan het ook in mekaar laten zetten door een vakman waardoor het eigenlijk ook een kant en klaar systeem is, alleen heb jij zelf elk van de onderdelen kunnen kiezen. Vermits je het hier over fotobewerking hebt, een specifiek doel dus, zou ik eerder dat doen, omdat je dan je componenten zo kan kiezen dat ze voor fotobewerking geoptimaliseerd zijn.

                    Heb je al een degelijk scherm om je foto's op te bewerken? Indien dit reeds het geval is, zou ik zeker niet voor een iMac gaan, maar een Windows pc kopen, dan ga je meer pc voor je geld krijgen. Indien je nog een scherm moet kopen, komt het eerder neer op heb ik liever Mac of Windows. Het zijn namelijk beide goede systemen (waar de voor- en nadelen reeds uitvoerig besproken werden op het forum, dus ik stel voor dat we dat niet doen deze keer, de TS kan altijd de zoekfunctie gebruiken als hij dat wilt weten).
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

                      Nadeel van al die iMAC's en MACbooks zijn hun schermen. Standaard komen die met zo'n hoog gesatureerd en glanzend schem. Mooi als je enkel foto's wenst te bekijken op je scherm. Maar als je aan kleurbeheer wilt doen en afdrukken....
                      Dan heb je wat anders nodig. Mac heeft dit ook, maar 't is niet standaard.
                      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

                        Je kan ook een Mac mini nemen. Het beeldscherm kan van eender welk (goed) merk zijn. Je komt dan met EUR 1250 al een heel eind.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

                          op de site van Alternate.be kom je voor dat bedrag wel héél ver... en je bepaalt zelf wat er in beland
                          Mijn Blog
                          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste pc voor ongeveer 1250 euro

                            Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                            op de site van Alternate.be kom je voor dat bedrag wel héél ver... en je bepaalt zelf wat er in beland
                            Ook mijn idee. Mijn zoon heeft daar enkele maanden geleden voor 1500 € een dijk van een PC gekocht.

                            Groeten,
                            Geert

                            Comment

                            Working...
                            X