Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inspiratie modelshoots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inspiratie modelshoots

    Ik zal dit topic hier plaatsen daar het nog best hier thuishoort gezien het onderwerp en dat de meestel modelshooters hier posten.
    Waar zou ik online wat inspiratie kunnen vinden voor modelshoots, vb decor of setup of locatie,... ?

    Soms zie ik fotografen met een heel creatief team achter hen, er moeten toch ergens fotografen zijn die workshops op dvd zetten of tips online?
    Heb heel wat workshops op dvd, maar zou niet weten achter welke fotograaf te zoeken bvb, ken daar weinig namen van, en ook qua sites.
    Kan iemand me helpen met wat creatievelingen/websites?

    Je kan altijd wel iets in elkaar botsen, maar het moet nog op iets trekken ook als 1e keer

    Bedankt!!!!!

  • #2
    Re: Inspiratie modelshoots

    Moderator Note: Showcase dient om je (beste) foto te tonen, niet om een dergelijke vraag te stellen. Daarom verplaatst naar Algemeen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Inspiratie modelshoots

      Da's eigenlijk een hele lastige vraag.
      Je kunt workshops volgen, naar school gaan om te leren fotograferen.
      Creativiteit echter kun je volgens mij niet leren, dat heb je of heb je niet oa. daarin onderscheid een topfotograaf zich van de rest.
      Je kunt wel leren kijken, leren het licht te zien, leren hoe en wat te doen met je camera instellingen, doen doen en nog eens doen.
      tientallen boeken zijn er geschreven hierover.
      Ik denk dat iedereen onder ons wel eens inspiratie op doet bij andere fotografen, beeldmateriaal genoeg denk ik.
      Kijk naar websites van andere fotografen, zoek op een item dat je interesseert.
      Mijn grootste tip is dan ook, neem niet te veel hooi op je vork en verwacht niet gelijk bij de eerste keer een top reeks met hoge onderscheiding.
      Doe het rustig aan, en oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
      susses
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

      Comment

      Working...
      X