Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verkopen? Maar hoe!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verkopen? Maar hoe!

    Hallo Ik ben Anke, 16 jaar... Heb Autisme dus heel veel oog voor detail, dus ik trek ook veel detail foto's.
    Ik zou graag een centje willen bijverdienen door mijn foto's te verkopen.
    Mail me gerust!
    En liefst in België en gratis!

    Groetjes!

  • #2
    Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

    er zijn allerhande stockfotografie sites.
    shutterstock, istock, ... (google helpt je wel)

    er is ook oypo.

    foto's uploaden en hopen da ze gebruikt worden.
    maakt niet uit hoe of wat iedereen waar dan ook kan ze kopen.
    en is gratis houden een klein deeltje af van de verkoopssom


    mvg
    david
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      er zijn allerhande stockfotografie sites.
      shutterstock, istock, ... (google helpt je wel)

      er is ook oypo.

      foto's uploaden en hopen da ze gebruikt worden.
      maakt niet uit hoe of wat iedereen waar dan ook kan ze kopen.
      en is gratis houden een klein deeltje af van de verkoopssom


      mvg
      david
      Hoe loopt dat dan? Is dat wel veilig? Welke raden jullie aan dan??

      Comment


      • #4
        Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

        is 100% veilig.

        bekijk het es op uw gemak!
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

          Njaa, moet je tijd hebben hé!

          Comment


          • #6
            Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

            Oorspronkelijk geplaatst door ankebol3 Bekijk bericht
            Njaa, moet je tijd hebben hé!
            16jaar en geen tijd?
            Dat lijkt me vrij sterk.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

              Je wilt een centje bij verdienen maar je wilt er geen tijd in steken ?
              Vergeet het dan maar ...

              Als je een centje wilt bij verdienen ... ga je er heel veel tijd moeten insteken.
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

                Voordat je geld met fotografie wilt verdienen zeg ik. Steek eerst eens tijd in het rustig leren van fotograferen. En je antwoord van "moet je wel tijd hebben" is ook een erg slap excuus van je. Hobbys kosten tijd, dus dan heb je ook tijd om die websites eens te bekijken. Lijkt wel dat de jeugd steeds luier wordt en alles maar voor ze voorgekauwd moet worden Je wilt geld verdienen maar er geen tijd insteken. Dat excuus ga ik morgen eens bij mijn werkgeven aankaarten
                Probeer eerst eens goed tegaan fotograferen en als dat lekker gaat kun je altijd nog kijken of er een mogelijkheid is om er iets mee tegaan verdienen. Er zijn zoveel fotografen en iedereen wilt er wel mee verdienen. Maar helaas is dat niet voor iedereen weggelegd. Dus maak er een leuke hobby van en kijk daarna rustig verder.
                "The only easy day was yesterday"

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

                  Hey Anke,

                  Je kan je foto's inderdaad verkopen via de sites die David je gegeven heeft. Dat is helemaal veilig. Hoe je dat precies moet doen staat uitgelegd op die sites. Dat kan je even lezen, en duurt maar 5 minuutjes.
                  Of je daar veel aan gaat verdienen hangt af van je foto's. Als je hele mooie foto's maakt, zoals je zegt kan dat wel een klein centje opbrengen. Maar daar moet je in het begin nog niet te veel op hopen, dat heeft allemaal zijn tijd nodig.
                  Het beste wat je kan doen is doorgaan met mooie foto's maken. En de foto's die je heel erg mooi vind kan je dan sturen naar die sites. En dan maar wachten, en kijken of er mensen zijn die ze willen kopen.

                  Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar je foto's. Gewoon omdat ik, zoals alle mensen hier op het forum, en zoals jij, graag naar mooie foto's kijken.
                  Dus als je zin daarin hebt, post dan gerust wat foto's op dit forum, zodat wij mee kunnen genieten en je raad kunnen geven waar het eventueel nog beter kan.

                  Nog een fijne dag en laat de foto's maar komen.
                  Last edited by !Bart; 25 september 2012, 20:55. Reden: niet meer van toepassing
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

                    Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                    Hey Anke,
                    Je kan je foto's inderdaad verkopen via de sites die David je gegeven heeft....
                    Het beste wat je kan doen is doorgaan met mooie foto's maken. En de foto's die je heel erg mooi vind kan je dan sturen naar die sites. En dan maar wachten, en kijken of er mensen zijn die ze willen kopen.
                    .
                    Zo gemakkelijk gaat het nu ook weer niet hoor.

                    Ik weet niet hoe het zit met oypo maar ik weet wel dat je bij de meeste, zoniet alle, stockfotografie-sites eerst moet bewijzen dat je goed genoeg bent alvorens je er foto's mag beginnen up-loaden.
                    En zelfs al geraak je door dat "ingangsexamen" dan nog wordt elke foto die je daarna instuurt eerst door de reviewers bekeken en goed-of afgekeurd.
                    En ik kan je verzekeren dat de lat bij alle stock-sites ontzettend hoog ligt hoor. Zowel om binnen te geraken als om foto's te up-loaden .

                    Je moet er ook rekening mee houden dat een mooie foto niet per definitie betekent dat het ook een goede stock-foto is.
                    Een goede stock-foto moet immers aan geheel andere criteria voldoen dan (alleen maar) "mooi" zijn. De foto moet bvb ook, en in de allereerste plaats, "bruikbaar" zijn.
                    Zo kan bvb een foto van een 'simpele boterham met kaas' (misschien) wel door hen aanvaard worden en een prachtige zonsondergang niet.

                    Ik ben zelf ook een paar jaren bezig geweest met stock-fotografie en het heeft me in elk geval geleerd om op technisch vlak heel kritisch naar mijn eigen foto's te kijken.
                    Want de reviewers zijn stuk voor stuk pro's en ze winden er geen doekjes om. Als een foto wordt afgekeurd krijg je daar enkel een heel korte en duidelijke reden voor en daar is geen enkele discusie over mogelijk. Zoiets kan soms hard aankomen, als je denkt een meesterwerk te hebben ingestuurd .

                    Om "het vak" te leren zou ik je aanraden om te beginnen met je foto's gratis weg te geven op een site als rgbstock.com http://www.rgbstock.com/.
                    Deze site werkt (min of meer) als een echte stock-site, met foto-reviewers en al, maar je verdiend er alleen geen geld mee.
                    Maar zoals gezegd leer je er dus wel hoe stock-fotografie en stock-sites in elkaar zitten. En hoe je foto's technisch perfect genoeg te maken en dergelijke.
                    Je leert er de juiste keywords bij je foto's te plaatsen en welke foto's goed in de markt liggen en welke niet. Je leert er ook aan welke vereisten een goede stock-foto dient te voldoen en zoveel meer zaken.
                    OK, je verdiend er om te beginnen geen geld mee maar je hebt er wel een goede en gratis leerschool voor in de plaats en dat is ook wel wat waard natuurlijk.

                    Veel succes ermee in elk geval.
                    Last edited by Dekeuj; 21 september 2012, 12:27.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

                      Om even terug op de vraag van TS te komen: Ik heb even op jouw facebookpage gekeken en ik zou je aanraden om goed te blijven oefenen en de lessen fotografie te volgen, want (als dat foto's zijn die je zou willen verkopen) ik vrees dat ze voor shutterstock ed. nog net niet uniek genoeg zijn. (Er zitten heel wat onscherpe foto's bij, de horizon van de zee die schuin loopt, ... soms fletsere kleuren, ...) Nabewerking van je foto's zijn is ook belangrijk. Maar waar een wil is, is een weg en je moet (denk ik) nog een beetje geduld hebben.
                      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's verkopen? Maar hoe!

                        heb even gekeken op shutterstock, maar vind nergens hoe ik hier gratis mijn foto's kan tentoonstellen voor de verkoop? iemand ervaring?

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        er zijn allerhande stockfotografie sites.
                        shutterstock, istock, ... (google helpt je wel)

                        er is ook oypo.

                        foto's uploaden en hopen da ze gebruikt worden.
                        maakt niet uit hoe of wat iedereen waar dan ook kan ze kopen.
                        en is gratis houden een klein deeltje af van de verkoopssom


                        mvg
                        david
                        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                        Comment

                        Working...
                        X