Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lg 23" ips237l-bn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lg 23" ips237l-bn

    Ik ben wat aan het rondkijken voor een nieuwe monitor. En bij mijn zoektocht kwam ik deze tegen: LG 23" IPS237L-BN.
    Heeft iemand ervaring met deze monitor en zoja hoe zijn de bevindingen? Is het een goede monitor voor fotobewerking?
    Hoor het graag van jullie en alvast bedankt
    Last edited by mental-marco; 9 oktober 2012, 19:19.
    "The only easy day was yesterday"

  • #2
    Re: Lg 23" ips237l-bn

    Ik heb geen persoonlijke ervaring met deze monitor, maar naar wat ik heb horen zeggen is hij wat gammel en niet zo stevig gemaakt. Hij beschikt over een IPS paneel, dus hij zal wel geschikt zijn voor fotobewerking.

    Ik heb zelf een Dell U2412M en daar ben ik heel tevreden over, de extra 120 pixels in de hoogte zijn heel handig in gebruik.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Lg 23" ips237l-bn

      Ik zou eerder naar een Dell UltraSharp 24" gaan, die geven nog veel betere kwaliteit.
      Hier een review van die dat jij wil kopen:
      "De monitor ziet er prachtig uit. Jammer alleen dat de plaatjes op het internet je misleiden. Er zit immers een 11mm dikke rand om het beeld heen. Dus laat je niet misleiden! De kleuren zien er dankzij het IPS paneel er best aardig uit en de monitor komt geleverd met een kalibratierapport. Jammer dat de monitor in de linkeronderhoek enorm veel last heeft van 'backlight bleeding', waardoor bij een zwart scherm er in die hoek een grijze vlek zit. Schijnen meer mensen last van te hebben heb ik vernomen op een andere site. Daarom de beeldkwaliteit een 6. "

      Comment


      • #4
        Re: Lg 23" ips237l-bn

        Over die rand had ik al het 1 en ander gelezen. Maar dat boeit me ook niet. Dat de steun wat gammel was, was ik ook tegengekomen maar hoevaak zit je aan je monitor? Bij mij staat hij zoiezo stil op een bureau Dat van dat backlight bleeding wist ik nog niet. Dus zal eens rondkijken over die Dell. Die is ook nog wel betaalbaar iig
        "The only easy day was yesterday"

        Comment


        • #5
          Re: Lg 23" ips237l-bn

          Ik heb nog een vraag over de Dell U2412M. Is deze monitor te kalibreren met de Spyder 3 Pro? Want dit is toch een LED scherm en volgens mij kan de Spyder 3 die niet kalibreren, maar ik kan het mis hebben ....
          "The only easy day was yesterday"

          Comment


          • #6
            Re: Lg 23" ips237l-bn

            Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
            Ik heb nog een vraag over de Dell U2412M. Is deze monitor te kalibreren met de Spyder 3 Pro? Want dit is toch een LED scherm en volgens mij kan de Spyder 3 die niet kalibreren, maar ik kan het mis hebben ....
            De LG is ook een LED scherm hoor

            Ik denk dat de Spyder er niet voor gemaakt is, maar dat het wel gewoon gaat hoor, je zegt dan gewoon dat het een LCD scherm is, zonder te vermelden of het led of ccfl is.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: Lg 23" ips237l-bn

              Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
              Ik heb nog een vraag over de Dell U2412M. Is deze monitor te kalibreren met de Spyder 3 Pro? Want dit is toch een LED scherm en volgens mij kan de Spyder 3 die niet kalibreren, maar ik kan het mis hebben ....
              Ik heb de Dell 24" en kon met de Spyder 3 mijn scherm kalibreren, alleen in het begin had die een rode tint. Ergens op hun site heb ik een document gevonden hoe dit kon verholpen worden.
              En idd. het werkte.

              De i1 Display van X-rite vind ik evenwel beter dan de Spyder.

              Nu heb ik ook de Dell u2711 met de i1 Display, die is heel precies af te stellen, geen zweem op het scherm.


              Grtz, RF
              Last edited by Red Falcon; 10 oktober 2012, 08:29. Reden: typo vautje
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Lg 23" ips237l-bn

                Bedankt voor de reacties. Het is dus wel te doen met de Spyder 3. Gelukkig, want die heb ik hier liggen en had eigenlijk geen zin om een nieuw kalibratie apparaat aan te schaffen. Als ik de Dell heb zal ik eens zoeken op de website van Dell naar dat document, indien van toepassing
                En als het niet lukt eens kijken voor de i1 Display of de Spyder 4.
                "The only easy day was yesterday"

                Comment


                • #9
                  Re: Lg 23" ips237l-bn

                  Ik heb gisteren het scherm van mijn nieuwe laptop gekalibreerd met de X-Rite i1 Display2.
                  Maar dat ging niet zonder problemen, want na de installatie van de software wou de computer het kalibratietoestel niet herkennen.
                  Ik dacht eerst dat het defect was, maar op mijn computer werkte het nog wel.

                  Dan heb ik via google gevonden dat ik niet de enige was die dat probleem had op een Windows 7 computer, en dat er een nieuwe versie van de software te downloaden was op de website van de fabrikant.
                  (mijn pc heeft ook Win 7 als besturingssysteem, en daar werkte die wel van de eerste keer)
                  Daarna kon ik uiteindelijk het laptopscherm kalibreren, en dat was ook wel degelijk nodig want het was veel te blauw (.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lg 23" ips237l-bn

                    Ik heb zojuist de Dell u2412m besteld en meteen een Spyder 4 pro erbij besteld. Ben ik meteen weer even up2date Bedankt aan allen voor de reacties
                    "The only easy day was yesterday"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lg 23" ips237l-bn

                      Toch nog 1 klein vraagje ... Is het belangrijk om de bijgeleverde drivers te installeren voor een monitor? Windows heeft altijd mijn monitoren herkent en zelf nooit de drivers geinstalleerd. Maar weet niet of het bv voor juiste kleuren beter is.
                      "The only easy day was yesterday"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lg 23" ips237l-bn

                        Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
                        Toch nog 1 klein vraagje ... Is het belangrijk om de bijgeleverde drivers te installeren voor een monitor? Windows heeft altijd mijn monitoren herkent en zelf nooit de drivers geinstalleerd. Maar weet niet of het bv voor juiste kleuren beter is.
                        Ik heb het niet gedaan. Ik denk niet dat het belangrijk is.
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lg 23" ips237l-bn

                          Ok dank je wel
                          "The only easy day was yesterday"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lg 23" ips237l-bn

                            Ik heb gisteren zo'n LG IPS237L-BN meegebracht van de Makro.
                            Op de verpakking staat een foto waarbij de rand veel kleiner is dan in werkelijkheid, maar dat is voor mij totaal geen probleem.
                            De kleurweergave is vrij goed "out of the box".
                            Ik heb de monitor nu wel gekalibreerd, maar het verschil is vrij klein.
                            Voor de meeste gebruikers is het dan waarschijnlijk ook niet nodig om deze monitor te kalibreren (als je het helemaal juist wil, dan moet je elk scherm kalibreren, en dat is ook met deze LG IPS237L het geval).

                            Het is een IPS scherm, de kijkhoek is daardoor heel groot, als je vanaf de zijkanten kijkt, dan blijven de kleuren veel beter dan bij de meeste andere schermen.
                            Er is een VGA aansluiting en 2 HDMI, waarvan één die compatibel is met Mobile High-Definition Link (MHL).
                            Er is ook een aansluiting voor geluid, maar die is alleen maar bruikbaar als je de HDMI verbinding gebruikt (het geluidssignaal wordt dan ook samen met het beeldsignaal naar de monitor gestuurd), daardoor kan je de monitor eventueel ook gebruiken voor een DVD/Blu-Ray speler, en er luidsprekertjes op aansluiten via die stekkerbus (je kan het geluid van de pc uiteraard ook zo aansluiten als je een HDMI-kabel gebruikt tussen de pc en de monitor).

                            Voor 189 euro is dit zeker geen slechte koop.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lg 23" ips237l-bn

                              Hallo Red Falcon,

                              waar heb je dat document gevonden? Op de Dell site of bij Datacolor (van de Spyder)? Misschien kun je me de link sturen? Ik heb namelijk ook last van die rode tint.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Ik heb de Dell 24" en kon met de Spyder 3 mijn scherm kalibreren, alleen in het begin had die een rode tint. Ergens op hun site heb ik een document gevonden hoe dit kon verholpen worden.
                              En idd. het werkte.

                              De i1 Display van X-rite vind ik evenwel beter dan de Spyder.

                              Nu heb ik ook de Dell u2711 met de i1 Display, die is heel precies af te stellen, geen zweem op het scherm.


                              Grtz, RF

                              Comment

                              Working...
                              X