Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cannon 300 D als schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cannon 300 D als schijf

    Daar ik op een cf kaart fotos wil recuperen zou ik mijn toestel willen instellen als schijf.
    Vind nergens hoe ik dit moet doen .
    Iemand info ?
    Alvast bedankt
    Danny

  • #2
    Moet je iets meer doen dan het toestel aan de usb-poort hangen en aanzetten?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Normaal moet je dan inderdaad gewoon het toestel aansluiten op een USB-poort, en aanzetten. Dan krijg je automatisch een venstertje met verschillende opties van programma's waarmee je de foto's kan downloaden. (Of een venstertje waar de mappen met foto's te vinden zijn, naargelang de instellingen van je pc.)

      Ik weet niet of dat de bedoeling is, maar dat zal waarschijnlijk niet werken als je foto's wilt downloaden die met een ander type camera op dat cf-kaartje gezet zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Ik heb een PCMCIA-adapter voor m'n laptop.
        Daar stop je het kaartje in en dan heb je onmiddellijk een verwisselbare harde schijf.

        Werkt zeer goed en zeer snel.
        Foto's overzetten gaat ook zeer snel op deze manier. (10D en 300D)
        Gewoon met breezebrowser van Canon.

        Na een format van dekaart heb ik met een utility zelfs alle bestanden kunnen recupereren op deze manier.
        Een aanrader voor zo'n 25€ dacht ik.
        Je moet natuurlijk een laptop hebben
        Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
        LidNr. BD0211BE

        Comment


        • #5
          In je menu ga je naar optie communicatie (gele menu). Kies dan voor Normal. Zodra je de camera via USB aansluit op de PC zal die als drive in Windows te zien zijn.

          Dit is trouwens de standaard instelling. Mogelijk is die eerder gewijzigd in PTP?

          Comment

          Working...
          X