Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D VS Canon 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50D VS Canon 5D

    Hoi,

    Ik ben soms heel "geniepig" aan het kijken voor een update voor mijn 400D.
    Ik zie dan wel eens een 50D of een 5D de revue passeren,
    maar beiden aan dezelfde prijs...

    En dat snap ik niet zo goed...
    50D VS 5D, lijkt mij toch dat een 5D er als betere camera uitkomt?
    een FullFrame kopen is voor mij niet zo interessant, (zo pro ben ik niet, en ik verlies enkele leuke lenzen daardoor).

    Maar waarom is die prijs dan dezelfde?
    heeft de 50D dan toch enkele voordelen op een 5D ?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  • #2
    Re: Canon 50D VS Canon 5D

    Ik kan niet vergelijken tussen een 50D en een 5D maar een upgrade van 400D naar 50D ga je je zeker niet beklagen (en je kan dan nog al je lenzen blijven gebruiken). Mijn dochter heeft een 450D (ook een goed toestelletje), maar het bedieningsgemak van een 50D is toch een versnelling hoger. Ik heb ook een 1D3 en van beeldkwaliteit en ISO prestaties moet de 50D daar niet zichtbaar voor onder doen.
    Bedenk wel dat een 50D toch iets zwaarder is dan een 400D, maar misschien doet dit er niet toe.
    Ik denk wel dat een 5D in zijn tijd een toptoestel was, maar de technologier van een 50D is toch van een latere generatie, wat het verschil zeker niet zo heel groot zal maken.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50D VS Canon 5D

      van een 400D zijn beide toestellen naar mijn weten een upgrade,
      de reden van deze vraag is om de prijs even te toetsen...

      als beide even duur verkocht worden,
      zou het dan 'mogelijk' zijn om af te bieden (zonder te 'beledigen')

      Ik wil altijd een eerlijk bod doen, maar wil ook de verkoper niet afschrikken of 'irriteren'
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50D VS Canon 5D

        Waarom de prijs van de 5D zo laag is zal te maken hebben met het uitbrengen van de 5D II en de 5DIII.
        Een upgrade van de 5D naar de 5DII vond ik persoonlijk de moeite niet, naar een 5DIII is andere koek.
        Met de komst van de 6D zal hetzelfde lot beschoren zijn voor de 5DII vrees ik, misschien ook de 5DIII.

        In ieder geval zou ik weten wat te kiezen hoor. De 5D is nog steeds een buitengewoon toestel ondanks zijn gekende beperkingen (waarmee ik perfect kan leven).


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50D VS Canon 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Waarom de prijs van de 5D zo laag is zal te maken hebben met het uitbrengen van de 5D II en de 5DIII.
          Een upgrade van de 5D naar de 5DII vond ik persoonlijk de moeite niet, naar een 5DIII is andere koek.
          Met de komst van de 6D zal hetzelfde lot beschoren zijn voor de 5DII vrees ik, misschien ook de 5DIII.

          In ieder geval zou ik weten wat te kiezen hoor. De 5D is nog steeds een buitengewoon toestel ondanks zijn gekende beperkingen (waarmee ik perfect kan leven).


          Grtz, RF
          Mjah, dan verlies ik mijn 50mm 1.8 en tamron 28-75 F2.8
          en heb ik enkel nog de kitlenzen? (deze passen dacht ik wel op een FF ? )

          maar je maakt me "nieuwsgierig" naar de beperkingen van een 5D ?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50D VS Canon 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Mjah, dan verlies ik mijn 50mm 1.8 en tamron 28-75 F2.8
            en heb ik enkel nog de kitlenzen? (deze passen dacht ik wel op een FF ? )
            Het zal net andersom zijn denk ik, afhankelijk van wat jouw "kitlenzen" zijn.
            De 28-75 en 50mm die je opnoemt passen op een 5D.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50D VS Canon 5D

              Hallo,

              Ik gebruik al bijna een eeuwigheid de "good old 5D mark I".
              De door jou genoemde lenzen werken ook op de 5D mark I.
              Ik voel nog steeds geen nood om te gaan upgraden, maar dat heeft dan misschien wel weer veel te maken met het soort fotografie en de aankoop van de Sony NEX-7 ...
              Maar met de 5D mark I kan je eigenlijk geen miskoop doen (als het toestel in perfecte staat is).

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50D VS Canon 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Hallo,

                Ik gebruik al bijna een eeuwigheid de "good old 5D mark I".
                De door jou genoemde lenzen werken ook op de 5D mark I.
                Ik voel nog steeds geen nood om te gaan upgraden, maar dat heeft dan misschien wel weer veel te maken met het soort fotografie en de aankoop van de Sony NEX-7 ...
                Maar met de 5D mark I kan je eigenlijk geen miskoop doen (als het toestel in perfecte staat is).

                Jaja
                veel mensen onderschatten die body.

                Grtz david

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50D VS Canon 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Mjah, dan verlies ik mijn 50mm 1.8 en tamron 28-75 F2.8
                  en heb ik enkel nog de kitlenzen? (deze passen dacht ik wel op een FF ? )

                  maar je maakt me "nieuwsgierig" naar de beperkingen van een 5D ?
                  Zeg Koeno, je gaat toch niet zeggen dat je de beperkingen niet kent van die klassieker onder de klassiekers?
                  Die doe ik enkel weg als hij goed is voor de grijze container, maar aan het ritme dat ik foto's neem.................

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50D VS Canon 5D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Zeg Koeno, je gaat toch niet zeggen dat je de beperkingen niet kent van die klassieker onder de klassiekers?
                    Die doe ik enkel weg als hij goed is voor de grijze container, maar aan het ritme dat ik foto's neem.................

                    Grtz, RF
                    Ik ken de beperkingen van mijn 400D, maar daar stopt het ook...
                    maar ik vermoed, dat en sprong van 400D naar 5D eerder gaat aanvoelen als een bevrijding van beperkingen
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50D VS Canon 5D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Ik ken de beperkingen van mijn 400D, maar daar stopt het ook...
                      maar ik vermoed, dat en sprong van 400D naar 5D eerder gaat aanvoelen als een bevrijding van beperkingen
                      Het zal inderdaad zo aanvoelen, ik ben van een 350D naar de 5D gegaan.
                      Moet wel zeggen dat ik sinds mijn jeugd (heel lang geleden dus) al met reflex toestellen werkte, een crop werd ik niet gewoon.
                      Hoewel, ik heb later wel een 40D gekocht om mijn analoge lenzen daarop te gebruiken.

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment

                      Working...
                      X