Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de Canon 5D niet meer populair ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is de Canon 5D niet meer populair ?

    hallo luitjes

    Ik heb nu al een tijdje een van mijn Canon 5D's te koop staan (eerste versie) op meerdere 2dehandssites en hier zo.
    Maar krijg er bitter weinig reactie op, terwijl het voor mij toch gaat om 1 van de klassiekers die nog lang als *goede* camera kan doorgaan. Ik doe er al enkele jaren huwelijken mee en buitenshoots en sta vaak nog steeds versteld van hoe geweldig de kwaliteit is. Heb ook al 1D III en 50D gehad, maar 5D blijft mijn ding. De enige momenten dat ik naar een nieuwere cropframe grijp is als ik verwacht dat mensen belachelijk grote afdrukken gaan willen van studioportretten.

    Ok, het scherm is wat ouder en de AF is niet de allerbeste, maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen zich daar zo op focust en de positieve kanten opzij schuift.
    Voor +-600 koop je natuurlijk een nieuw model in de winkel met garantie en meer MP en HD film, maar dat lijkt me dan eerder een instapcamera met minder goede beeldkwaliteit en veel snufjes. Meer iets voor mensen die het nieuwste willen. Had zo een kennis die thuiskwam met een 7D en dan de grootste megazoomlens van 200 euro erop

    De enkele reacties erop kreeg ik van mensen die dachten dat het mark II was en dat ze een geweldige koop deden omdat het blijkbaar onduidelijk is dat het om versie 1 gaat.. zelfs een kennis op Facebook die met mark II in gedachte nog wou afpingelen van 575 euro

    Is de tijd van 5D voorbij of mis ik iets ?
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

  • #2
    Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?

    Ik denk niet dat u iets mist.
    De meeste mensen weten niet wat voor een geweldig toestel de old 5D nog altijd is.

    Comment


    • #3
      Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?