Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de Canon 5D niet meer populair ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is de Canon 5D niet meer populair ?

    hallo luitjes

    Ik heb nu al een tijdje een van mijn Canon 5D's te koop staan (eerste versie) op meerdere 2dehandssites en hier zo.
    Maar krijg er bitter weinig reactie op, terwijl het voor mij toch gaat om 1 van de klassiekers die nog lang als *goede* camera kan doorgaan. Ik doe er al enkele jaren huwelijken mee en buitenshoots en sta vaak nog steeds versteld van hoe geweldig de kwaliteit is. Heb ook al 1D III en 50D gehad, maar 5D blijft mijn ding. De enige momenten dat ik naar een nieuwere cropframe grijp is als ik verwacht dat mensen belachelijk grote afdrukken gaan willen van studioportretten.

    Ok, het scherm is wat ouder en de AF is niet de allerbeste, maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen zich daar zo op focust en de positieve kanten opzij schuift.
    Voor +-600 koop je natuurlijk een nieuw model in de winkel met garantie en meer MP en HD film, maar dat lijkt me dan eerder een instapcamera met minder goede beeldkwaliteit en veel snufjes. Meer iets voor mensen die het nieuwste willen. Had zo een kennis die thuiskwam met een 7D en dan de grootste megazoomlens van 200 euro erop

    De enkele reacties erop kreeg ik van mensen die dachten dat het mark II was en dat ze een geweldige koop deden omdat het blijkbaar onduidelijk is dat het om versie 1 gaat.. zelfs een kennis op Facebook die met mark II in gedachte nog wou afpingelen van 575 euro

    Is de tijd van 5D voorbij of mis ik iets ?
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

  • #2
    Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?

    Ik denk niet dat u iets mist.
    De meeste mensen weten niet wat voor een geweldig toestel de old 5D nog altijd is.

    Comment


    • #3
      Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?

      Dat kan wel een geweldig toestel zijn maar het is toch iets dat ik nooit tweedehands zou kopen. Ik koop trouwens nooit iets tweedehands.

      Comment


      • #4
        Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?

        De 5D was gereleased in medio 2005, yip, 7 jaar geleden! Het was toen een schitterende camera en zal het vandaag nog steeds zijn maar met een beetje opleg heb je tegenwoordig een body met meer "modernere" specs.
        Spijtig dat je deze camera niet voor de gehoopte prijs kwijt kan maar de evolutie van digitale fotografie gaat heel hard zoals het al jaren gaat met PC's.

        Comment


        • #5
          Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?

          ik koop ALLES tweedehands, heb al 10-tallen camera's, lenzen etc verkocht en gekocht om altijd maar beter te kunnen betalen. Nooit problemen gehad. De kans dat een toestel stuk gaat in zijn eerste 2j is volgens mij nihil en als iemand het al een tijd gebruikt heeft ben ik zeker dat het werkt.. zoiets is mijn logica
          Maar ik weet dat er mensen zijn die zo altijd pech hebben dus het is iets waar je geluk mee moet hebben.

          Met laptops ben ik wel bedrogen geweest dus dat doe ik niet meer. Het is een ander volk dat zich daarmee bezig houdt, lijkt me..
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment


          • #6
            Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?

            Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
            Met laptops ben ik wel bedrogen geweest dus dat doe ik niet meer.
            Ja, daar weten we alles van.

            Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
            Het is een ander volk dat zich daarmee bezig houdt, lijkt me..
            Ja, klopt. De tweedehandsmarkt voor alles anders dan laptops is gelukkig 100% eerlijk.

            Dream on.

            Comment


            • #7
              Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?

              Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
              Is de tijd van 5D voorbij of mis ik iets ?
              Ik vrees van wel. Iedereen die er 1 heeft (of gehad heeft) , weet hoe goed de IQ van die camera kan zijn, zeker icm met scherp glas. Maar ondertussen is hij 7 jaar oud, en op praktisch alle vlakken voorbijgestoken door nieuwere generaties. Hetzelfde geldt voor bvb de 1D2, 1Ds, ... zoiets krijg je nog amper of niet meer verkocht.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?

                Ach bezie het zo: we hebben ons allemaal zot laten maken. En nu we eenmaal
                zot zijn worden we alleen maar zotter.

                Comment


                • #9
                  Re: Is de Canon 5D niet meer populair ?

                  Bah, ik zie dat er een stuk of 3 5D's nog te koop werden gezet de laatste dagen en de prijs gaat van 450 tot 650 (met objectief 50mm f1.8). Het is nog steeds de goedkoopste fullframe na de tweedehands 5D II en die kost toch nog steeds ergens tussen 1200 en 1350. Ik vind niet dat je de 5D dan ineens maar aan dumpingprijs moet gaan verkopen als er nog steeds zo'n dure runner-up is.

                  Heb nu mijn prijs verlaagd tot 500 en nu bieden ze tenminste al. Maar al die mensen die het steevast nodig vinden 100 euro lager te bieden mogen van mij toch ergens anders gaan bieden voorlopig. Sorry voor de arrogantie maar ik heb net de prijs verlaagd en ik bied zelf nooit, of het nu om 15 euro of 1500 gaat.. ik vind dat als je je bij je budget moet houden, dan moet je maar zoeken naar toestellen tot en met die prijs.

                  Ik ben nogal behoudensgezind en hoopte met die 5D's ook eeuwig door te kunnen gaan, maar dan kom je af en toe in een donkere kerk waar je in beperkte tijd moet gaan presteren .. maar je schermpje zegt dan 'iso 1600/f2.8/ 1/125 s' met een 70-200mm f2.8 dus veel speling heb je dan niet. Als het dan nog wat donkerder wordt dan vind ik het niet meer zo leuk. Toen ging ik naar de nieuwere 5D kijken en nu ben ik de blije adoptiemoeder van een 5D II. Maar moest ik niet voor semi-grof geld fotograferen en mijn geld nodig hebben voor kids en belangrijke levensmiddelen, dan stonden de zaken natuurlijk anders. Dan was ik misschien bij mijn 40D gebleven voor 600 euro nieuwprijs.

                  Heb verder geen idee van hoe de nieuwe toestellen presteren.. maar de prijzen van dingen die ik zelf heb hou ik wel altijd in de gaten. Daarmee dat ik niet snapte wat er mis was met mijn toestel.
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                  Comment

                  Working...
                  X