Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus faalt bij Nikon D90 bij combinatie met één objectief. hulp gevraagd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autofocus faalt bij Nikon D90 bij combinatie met één objectief. hulp gevraagd!

    Beste allen,

    Mijn zus fotografeert met een Nikon D90 met daarop een 18-55mm objectief. Sinds kort treedt het probleem op dat de autofocus faalt: hij blijft zoeken om scherp te stellen maar effectief scherp stellen lukt niet. Dit wordt bovendien steeds erger. Met een ander objectief is er geen enkel probleem: autofocus reageert direct en acuraat. Enig idee wat het probleem hier kan zijn? Iemand al eens een gelijksoortig probleem vastgesteld? Er komen geen foutmeldingen op het display.

    Mvg,
    Eos Lover

  • #2
    Re: Autofocus faalt bij Nikon D90 bij combinatie met één objectief. hulp gevraagd!

    Mijn vader had een gelijkaardig probleem met zijn D80 en kitlens. Dat was opgelost na reiniging van de elektronische contactpunten van de lens. Trouwens, een 18-55 kan je op ebay kopen voor een prikje, moest blijken dat die lens kapot is.
    Flickr http://www.flickr.com/photos/44847726@N08/

    Comment


    • #3
      Re: Autofocus faalt bij Nikon D90 bij combinatie met één objectief. hulp gevraagd!

      Mijn eerste gedacht is dat het diafragma van de lens blijft hangen en daardoor te weinig licht om scherp te stellen.

      Comment

      Working...
      X