Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Mac ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Mac ?

    Hello,

    Ik ben van plan mij een Imac aan te schaffen voor lightroom en eventueel fotoshop (elements). Ik zou gaan voor de 27 inch en 2 Tb HD. Maar welke processor en hoeveel geheugen? Mac is totaal nieuw voor mij

    Dank voor de goede raad van ervaren Mac-ers

  • #2
    Re: Welke Mac ?

    8Gb RAM en een core i7 lijken me een goede keuze.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Mac ?

      Ik heb een soortgelijke vraag. Ik werk nu al een 3tal jaar op mijn 21" imac en ben daar heel tevreden van, nu ik meer en meer fotowerk heb, zou ik tijdens mijn middagpauzes ook wat wil photoshoppen, maar nu alle dagen de imac heen en weer zeulen, vind ik net iets teveel van het goeie.
      Dus mijn eerste idee was een macbook aan te schaffen, maar de kleinste kost al minimum 1000 euro. En ik ben niet van plan de desktop buiten te gooien, daarom werk ik er te graag mee.
      Nu zie ik dat andere merken veel goedkopere laptops hebben, is het een idee om als laptop een gewone te hebben en thuis een mac, of haal ik me dan problemen op de hals die ik nu niet ken? Kan ik vlot van de pc dan overschakelen op de mac, eventueel dmv de catalogus van lightroom te gebruiken? Of zijn ze toch niet zo compatibel?
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Welke Mac ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
        Ik heb een soortgelijke vraag. Ik werk nu al een 3tal jaar op mijn 21" imac en ben daar heel tevreden van, nu ik meer en meer fotowerk heb, zou ik tijdens mijn middagpauzes ook wat wil photoshoppen, maar nu alle dagen de imac heen en weer zeulen, vind ik net iets teveel van het goeie.