Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 60 D of 650 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos 60 D of 650 D

    Moeilijke keuze!!

    Welke van beiden kiezen, prijs is ongeveer identiek op enkele euro's na.

  • #2
    Re: Canon Eos 60 D of 650 D

    Wanneer je met zwaardere telelenzen werkt kan de 60D wel voordeel bieden, de grip vind ik stukken beter. De 650D heeft een iets betere beeldkwaliteit, het touchscreen is best handig maar voor mij zou dit niet doorslaggevend zijn. Het is een inderdaad een lastige keuze. In het blad zoom.nl staat in de huidige uitgave een uitgebreide test en vergelijk.

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos 60 D of 650 D

      Welke lenzen heb je al, en van welke camera kom je?

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos 60 D of 650 D

        Ik zou voor de 60D gaan. Ik heb de 650D nog niet vastgehad, maar heb wel een 550D die volgens mij gelijkaardig aanvoelt. De 60D heb ik ook al eens in mijn handen gehad en die lag zalig goed in de hand. De xxD reeks (60D in dit geval) is in principe ook een niveau hoger dan de xxxD reeks (650D in dit geval).
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos 60 D of 650 D

          In feite ben ik een bleu'tje in de wereld v/d fotografie, daarom ook mijn twijfels en vragen.
          Twintig jaar geleden heb ik nog een tijdje met een Minolta met verwisselbare lenzen foto's gemaakt. Toen sprak men nog over filmrolletjes.
          Na problemen met de lichtmeter, en de opkomst van de nieuwe digitale fototoestellen kocht ik me een compactje in een grote winkelketen.

          Mijn eerste idee was om me terug een compact toestel aan te schaffen maar nu een degelijk.
          Na veel opzoekingswerk en info in grote fotozaken, kwam ik tot de beslissing om me een dslr toestel aan te schaffen.
          En tevens iets meer te leren betreffende echte fotografie.
          Daar ik nogal veel wandel in de bergen is het eveneens de bedoeling om hoofdzakelijk landschappen, flora en fauna, macro foto's te maken.
          Uit een van de vele keuzes kwam namelijk de Canon Eos 650 D+ 18-135 lens.

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos 60 D of 650 D

            Met een dergelijke camera zou ik voor één of meerdere betere lenzen kiezen indien het budget dit toelaat en de fototas op termijn vullen.
            Last edited by Lachofikschiet; 13 september 2012, 23:46.

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos 60 D of 650 D

              Een voordeel bij landschappen is dat de 60D een electronische horizont heeft.
              Het toestel is ook groter en steviger.


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Canon Eos 60 D of 650 D

                even deze thread bumpen.

                Ik ben aan het uitkijken naar een eerste toestel: de 650d & 60D zijn beide kandidaten die in zelfde prijsklasse liggen.
                Doel, foto's nemen van: nieuwe spruit, natuur, auto's sport.

                Welke kan ik het beste nemen?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Eos 60 D of 650 D

                  Leg de focus niet al te veel op de camera, maar meer op de objectieven. Ieder geval zou ik dit doen.
                  Afhankelijk van budget zou ik kiezen voor de 60/650D + 17-55 of 15-85

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Eos 60 D of 650 D

                    Ik heb de afweging gemaakt tussen de 600D en de 60D. Eén van de belangrijkste mindere punten van de 600D vond ik
                    de zoeker (eerlijk gezegd vind ik dat die van de 60D ook niet meer dan voldoende).
                    Aangezien de 650D dezelfde zoeker heeft als de 600D....Als je door beide zoekers kijkt is het verschil meteen duidelijk!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Eos 60 D of 650 D

                      Kun je dit iets helderde toelichten ? Wat je precies bedoeld met de zoeker niet meer voldoende ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Eos 60 D of 650 D

                        Het beeld in de zoeker van de 600D vond ik klein en duister. Dat is bij de 60D al een stuk beter, het voldoet
                        voor mij, maar meer ook niet. De 7D heeft wat dat betreft de zoeker die ik zou willen, maar dat heeft zijn prijs.
                        Voor het relatief kleine prijsverschil tussen de 650D en de 60D zou ik zeker voor de laatste gaan.
                        Vastpakken en proberen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Eos 60 D of 650 D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                          Het beeld in de zoeker van de 600D vond ik klein en duister. Dat is bij de 60D al een stuk beter, het voldoet
                          voor mij, maar meer ook niet. De 7D heeft wat dat betreft de zoeker die ik zou willen, maar dat heeft zijn prijs.
                          Voor het relatief kleine prijsverschil tussen de 650D en de 60D zou ik zeker voor de laatste gaan.
                          Vastpakken en proberen!
                          De XXXD reeks heeft een zoeker met spiegels, de hogere reeksen een pentaprisma.
                          Bij de 7D is dit groter dan de bij 60D (daarom weegt hij nogal door, is zelfs iets zwaarder dan de FF's 5D II en 6D).
                          Je kan voor je budget ook een tweedehands 7D kopen, maar dan mis je enkele features van de 60D en de 650D.

                          Comment


                          • #14
                            Ik ben meer aan het denken om een 40d te kopen. Daarmee oefenen, en mijn lenzen kan ik later overplaatsen. Heb dan extra geld over voor lenzen.

                            Wat denken jullie?

                            Comment


                            • #15
                              Weet er iemand of er een verschil is tussen de displays op een 40d en 550/50d?
                              Op foto's lijkt het display van de 40d smaller, hoewel bij we specs bij beide toestellen 3" wordt vermeld.

                              Comment

                              Working...
                              X