Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deel foto's kwijt = Ramp.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Deel foto's kwijt = Ramp.

    Onlangs hebben we een huwelijksreportage gedaan. Nu blijk dat mijn collega zijn deel van de foto's kwijt is. Niet allemaal maar de meeste en de belangrijkste wel.
    Hij had ze zelfs op twee plaatsen opgeslagen maar noodlot heeft ons dus dubbel geraakt, en nog erger.... het koppel.
    Moet mijn foto's nog door de verwerking/bewerking halen maar dit is echt wel dikke (kak) als ik het zo mag zeggen.
    Er is misschien nog kan dat hij ze kan recupereren, hij is nu programma's aan het draaien voor schijfherstel.
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

    Als je de geheugen kaartjes nog hebt en die niet hebt herbruikt, dan kun je eventueel het programma recuva gebruiken. Onlangs nog eens vermeld hier, en ik heb dit toen op 1 van mijn eigen kaartjes getest en ik kon nog foto's terughalen die ik maanden geleden had genomen.

    Dit programma heeft mij toch al een paar keer gered wanneer ik per vergissing de verkeerde map al had verwijderd en ook al uit mijn vuilbak had gekieperd.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

      Ja, een andere fotograaf wist het mij ook net te vertellen. Hij dacht zelfs dat het mogelijk was als je de kaartjes al terug had gebruikt.
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

        Ja, veel hangt af of de plaats waar de originele foto stond al is overschreven geweest met een nieuwe foto of niet. Indien je een kaart al hebt opnieuw gebruikt, zul je sowieso enkele foto's niet kunnen terughalen, maar soms sta ik echt verwonderd wat dat programma nog allemaal perfect kan terug halen op zo een kaartje.

        De andere persoon waar ik dit programma aan had aangeraden had op zijn kaartje nog een foto van 2 jaar geleden kunnen terughalen.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #5
          Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

          Waren ze op twee aparte schijven opgeslagen, of op twee verschillende partities van dezelfde schijf?
          Dat is een fout die sommigen ook maken, ze denken dan dat de foto's veilig zijn omdat ze op twee "aparte" dragers staan, maar als die schijf crasht, dan zijn beide partities weg.

          Ik heb zaterdag ook eens meegelopen als "hulpfotograaf" op een huwelijk, toen ik thuis kwam heb ik de foto's meteen op drie verschillende schijven gezet, en op dit ogenblik staan ze ook nog op de geheugenkaartjes van de twee camera's die ik gebruikt heb.

          Hopelijk kan je ze nog recupereren op de geheugenkaartjes...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

            Het is inderdaad de schrik van vele fotografen, vermoed ik. Zelf heb ik twee backups van al mijn fotomateriaal, de tweede backup bevind zich zelfs niet bij mij thuis. Zelf heb ik een backupschijf van een kameraad bij mij thuis, ool hij maakt 2 copy's van zijn materiaal.

            Op een evenement maak ik altijd, tijdens een stil moment, even een copy op een Epson 4000, harde schijf..

            Wanneer ben je echt gerust hiermee natuurlijk...

            Succes met je recuperatie....
            BD1766BE

            Comment


            • #7
              Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Ja, veel hangt af of de plaats waar de originele foto stond al is overschreven geweest met een nieuwe foto of niet. Indien je een kaart al hebt opnieuw gebruikt, zul je sowieso enkele foto's niet kunnen terughalen, maar soms sta ik echt verwonderd wat dat programma nog allemaal perfect kan terug halen op zo een kaartje.

              De andere persoon waar ik dit programma aan had aangeraden had op zijn kaartje nog een foto van 2 jaar geleden kunnen terughalen.

              vind het zelfs bangelijk, dan denkt een mens dat zijn HDD op opslag ruimtes mooi geleegd zijn en er niets meer op terug te vinden is ;D

              Comment


              • #8
                Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

                Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                Hij had ze zelfs op twee plaatsen opgeslagen maar noodlot heeft ons dus dubbel geraakt
                Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zo gekomen is. Twee harddisks tegelijk stuk?

                Comment


                • #9
                  Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

                  ik heb van mijn laatste huwelijk ook onslieveheer mogen danken dat ik een backup had gemaakt. Tot dan blijven mijn geheugenkaartjes meestal naast de pc liggen zodat ik ze toch al 2x ergens heb opstaan. Deze keer toevallig had ik al 2 kaartjes gebruikt om HD film op te maken, en toen ik de huwelijksfoto's in de mappen verplaatste had ik met mijn verwarde kop bij de waarschuwingspopup van dubbele bestandsnamen telkens op 'overschrijven' gedrukt ipv 'copieren maar beide bestanden behouden'. WOOPS.

                  Ik vraag me ook af hoe TS het voor elkaar gekregen heeft.. het helpt misschien nog iemand in de toekomst het te voorkomen of te herstellen.
                  In elk geval, zover ik weet kan je alleen terughalen wat nog niet overschreven is.
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zo gekomen is. Twee harddisks tegelijk stuk?
                    Was ook mij eerste gedachte. Die kans is 0.00001%. Ik denk dat je collega een blunder heeft begaan.

                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

                      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Was ook mij eerste gedachte. Die kans is 0.00001%. Ik denk dat je collega een blunder heeft begaan.
                      We zullen het misschien nooit weten. Het lijkt de laatste tijd nogal in de mode te zijn om hier alleen maar vragen te stellen om vervolgens niet meer te terug te komen om te bedanken voor de gegeven suggesties of om te vertellen wat wel en wat niet heeft gewerkt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

                        Ik ben er nog steeds hoor. We zijn volop bezig met het proberen om deze foto's te recuperen. :-)
                        Bedankingen en dergelijke volgen.
                        EMBLEMATA.BE
                        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

                          Ik schrijf mijn foto's altijd dubbel weg naar 2 kaartjes tegelijk. En ik maak dan nog niet zulke belangrijke foto's ...

                          Ik heb al meegemaakt dat ik n CF-kaartje waar concertfoto's opstonden in mijn pc stak, en er n soort kortsluitingske was, en ik alles kwijt was ! Gelukkig had ik 2 toestellen mee en had ze evenveel gebruikt.

                          Sindsdien neem ik geen risico's meer.

                          Dit is ook wel erg, maar ook wel dom :


                          Micke Raats legde zaterdag het prachtige huwelijk van haar zus Katrien vast op de gevoelige plaat. Jammer genoeg werd diezelfde avond nog haar tas met camera en fototoestel gestolen uit de taxi waarin ze die nacht naar huis was gebracht.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                            Ik ben er nog steeds hoor. We zijn volop bezig met het proberen om deze foto's te recuperen. :-)
                            Bedankingen en dergelijke volgen.
                            OK, we zijn benieuwd. Succes.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Deel foto's kwijt = Ramp.

                              Als ik thuis kom van een shoot (zéker als het een betaalde shoot is geweest) is het importeren van de foto's in Lightroom het eerste wat ik doe. Direct daarna zorg ik dat Time Machine gaat draaien (automatisch back-up systeem van Apple) om alles te back-uppen. Verder schrijf ik de foto's nog apart weg op losse HDD en pas daarná durf ik mijn CF kaartjes te wissen.

                              Wat ik bovendien ook nog doe is regelmatig een nieuwe back-up maken (zéker na een betaalde shoot) op een externe HDD van al mijn foto's, die ik vervolgens bewaar in mijn bureaulade op mijn werk. Op die manier ben ik er toch altijd zeker van dat ik nooit (veel) verlies in het ergste geval.
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X