Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

    Sony heeft vandaag met de NEX6 voorgesteld met 3 nieuwe objectieven

    -Sony 16-50mm F3.5-5.6 power zoom
    -Sony 10-18mm F4
    -Sony 35m F1.8



    Sony NEX is in grote lijnen gelijk aan vorige week aangekondigde NEX5R maar heeft ingebouwde zoeker (EVF), en hotshoe
    kunnen ook APPS opgeladen worden en ook remote bediening via iphone, ipad....

    16.1MP CMOS sensor
    2.3 million dot resolution OLED EVF
    ISO 100-25600
    Control dial
    Dedicated Fn button
    'Quick Navi' display
    Multi interface hotshoe (supports standard contacts and proprietary connector)
    Wi-Fi for connection via Wi-Fi networks or to smartphones
    Proprietary in-camera apps
    Built-in flash (GN 6)
    Electronic First Curtain shutter
    1080p 60p HD movies in AVCHD (50p on PAL region models)

    When it entered the mirrorless market with the NEX-3 and NEX-5 back in 2010, Sony, along with Panasonic and Olympus, saw vast potential to attract the millions of compact camera users who wanted better image quality but without the bulk of a DSLR. Today, however, as the smartphone market continues to erode compact camera sales we see camera makers increasingly turning their attention to a smaller - but potentially more eager - group. Namely, enthusiasts who want a lighter, more compact DSLR alternative, but still demand the level of customization and camera control to which they've grown accustomed.


    Sony heeft ook een Full-Frame camcorder NEX-V900 voorgesteld met E-mount, wat de deur openzet voor eventueel FF NEX fototoestel
    Photokina 2012: Sony has announced the NEX-VG900, a full-frame NEX camcorder along with the VG30 APS-C model and an 18-200mm powerzoom lens for APS-C E-mount cameras. The VG900 is built around the company's 24MP sensor that also appears in the SLT A99 and RX1 and confirms the theory that the E-mount can accommodate a 36x24mm sensor. The lack of full-frame E-mount lenses means the VG900 must be used with an adapter such as the LA-EA3 which allows the use of full-frame A-mount lenses. The SELP-18200 E PZ 18-200mm F3.5-6.3 adds a third 18-200mm lens to the NEX system, this time with a lever-controlled powered zoom for video work. The VG900 will sell for around $3,300 with A-mount adapter, the VG30 will cost $2,700 with 18-200mm or $1,800 body-only.
    Last edited by puerte; 12 september 2012, 06:57.

  • #2
    Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

    Met de NEX-V900 kun je ook 24mp (FF) foto's maken zelfs in RAW
    APS-C E-lenzen worden automatisch herkent en plaatst toestel in APS-C mode
    adapter voor A-mount objectieven (LA-EA3) wordt meegeleverd

    ook is de NEX-VG30 aangekondigd, APS-C 16mp camcorder
    nieuwe power zoom 18-200mm ( SELP-18200 E PZ 18-200mm F3.5-6.3) komt beschikbaar als kitlens voor dit toestel.

    Comment


    • #3
      Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

      Ze gaan hard bij Sony met het maken van mooie fototoestellen..

      Comment


      • #4
        Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

        Lijkt me een heerlijk toestel die nex 6. Benieuwd naar de prestaties van die nieuwe kitlens en die 35mm op dit toestel. Als dat er goed uitziet en zon nex6 met kitlens ook nog eens veel goedkoper blijkt dan de omd met kitlens dan ben ik benieuwd naar het antwoord van Olympus. Eerst de testen maar eens afwachten...
        Mijn Foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Ze gaan hard bij Sony met het maken van mooie fototoestellen..
          trachten van de de top te zijn en dit in alle gebieden en lijken daar nog aardig in te lukken ook.
          -compact: RX100 en nu de unieke RX1, nu nog de RX10 (APS-C), zal al wel op het schap liggen.
          -CSC: NEX5r en NEX6 zijn vrij sterke toestellen volgens mij, zwakkere punten van vorige modellen weggewerkt, enkel hopen dat beeldkwaliteit van NEX5n behouden blijft of verbetert wordt en hybride Af systeem beter werkt dan canon systeem, maar dit schijnt zo te zijn. Denk dat we niet ver meer van FF-NEX fototoestel zijn.
          -camcorder:VG900 is vrij uniek denk niet dat er momenteel een alternatief is van de concurrentie
          -SLT: A77/A65 is al top op APS-C niveau, A99 sterk gericht op video markt, misschien iets beter dan concurrentie wat foto betreft, maar toch met vrij uniek AF systeem, op video niveau grote uitschieter toz van andere DSLR's

          Comment


          • #6
            Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            ... en hybride Af systeem beter werkt dan canon systeem, maar dit schijnt zo te zijn....
            Link?

            Comment


            • #7
              Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

              Ik heb het ook op de voet gevolgd, het aanbod is gewoon fantastisch !
              Maar aangezien ik twee NEX body's heb, een 5 en een 5N is de goesting voor een Upgrade
              iets minder. De 5R spreekt me eigelijk nog het meeste aan, maar heeft te weinig méér dan de 5N
              om een upgrade te overwegen.
              De RX100 is mooi en zeer goed, maar IMHO in vergelijk van de Nex 5N net iets te duur voor wat het is !
              De RX1 is een leuk alternatief voor iemand die een Leica M9 zoekt met een 35mm lens, dan heb je een fullframe
              en een Zeiss lens voor 3000 Euro, wat in vergelijk van Leica een "koopje" is
              De NEX 6 is een afgeslankte versie van de NEX 7, en kan me niet bekoren !

              De grootste verandering is voor mij het gebruik van een standaard Hotshoe door Sony !

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                De grootste verandering is voor mij het gebruik van een standaard Hotshoe door Sony!
                En ondergetekende heeft vorige week nog z'n HVL-F43AM besteld ...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

                  Sony is goed bezig.
                  Nex-6 is net wat ik als ideale Nex in gedachten had: een Nex-7 met Nex-5N-sensor .
                  Bovendien heeft deze "6" ook Quick Navi zoals onze goeie ouwe dslr's .

                  Ik zie dat wel heel goed zitten...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Sony is goed bezig.
                    Nex-6 is net wat ik als ideale Nex in gedachten had: een Nex-7 met Nex-5N-sensor
                    Ik zie dat wel heel goed zitten...
                    Is dit al bevestigd ondertussen? Is het dezelfde sensor van 5N + die af pixels?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

                      Ik denk ook dat de Olympus OMD-EM5 een stevige concurrent heeft met de Nex-6. Met het hybride autofocussysteem denk ik ook beter voor sport/actie fotografie.
                      Samen met de compacte 16-50 powerzoom heb je hier eens sterke combo.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Is dit al bevestigd ondertussen? Is het dezelfde sensor van 5N + die af pixels?
                        het is een nieuwe sensor

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Is dit al bevestigd ondertussen? Is het dezelfde sensor van 5N + die af pixels?
                          Nee, inderdaad, maar waar het mij meer om gaat, is dat het er geen 24 zijn...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Ik denk ook dat de Olympus OMD-EM5 een stevige concurrent heeft met de Nex-6. Met het hybride autofocussysteem denk ik ook beter voor sport/actie fotografie.
                            Samen met de compacte 16-50 powerzoom heb je hier eens sterke combo.
                            Volledig mee eens.. dit lijkt me de perfecte Nex Camera
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony NEX6 met 3 nieuwe objectieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                              De NEX 6 is een afgeslankte versie van de NEX 7, en kan me niet bekoren !


                              MVG, Jeff C.
                              Ik zou eerder "anders" zeggen ipv "afgeslankt"...meer nog, zowat de de camera die velen wilden toen de nex 7 werd gepresenteerd...

                              Comment

                              Working...
                              X