Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

    Compact toestel met 35mm F2 Zeiss Sonnar objectief en 24mp FF sensor
    We were surprised (and delighted) when Sony decided to create the RX100 - its first compact camera for serious photographers, but that's nothing compared to our surprise when we were told about the RX1. This isn't just Sony's most serious compact camera, but arguably the most serious compact camera we've ever seen. It features a full-frame sensor and a fixed 35mm F2 lens, making it a real heavyweight in terms of lightweight photography. Sony has said it is targeting professional photographers and we see no reason to question that.


    24MP full-frame (24x36mm) CMOS sensor
    35mm F2 lens
    ISO 100-25600
    Focus range switch for focus down to 0.2m (14cm from the front of the lens)
    Dedicated aperture ring
    Five user-customizable buttons
    Multi interface hotshoe (combines ISO 518 standard contacts and proprietary connector)
    1.23M dot RGBW 'WhiteMagic' LCD
    1080p60 HD movies in AVCHD (50p on PAL region models)
    Focus peaking to aid manual focus

  • #2
    Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

    FF in zakformaat. Lijkt me heel plezant om mee op stap te gaan.
    De 35mm is voor mij ook perfect.
    Ben benieuwd naar de eerste foto's hiermee.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

      Lijkt me Concept en voorbode van de Nex Full Frame.
      Zeer mooi toestel.. verschoten van de compactheid. Vergelijkbaar met een GX1
      Over de beeldkwaliteit maak ik mij geen zorgen.. zal waarschijnlijk bij het beste horen wat je kan vinden met 35mm lens.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

        Interessant toestel. Vreemd dat er geen zoeker ingebouwd zit.

        Comment


        • #5
          Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

          waarschijnlijk geen plaats meer ?, maar er is wel een optionele elektronische en ook optische zoeker beschikbaar, zo kun je kiezen welke je verkiest.

          Comment


          • #6
            Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

            eerste beelden:

            Comment


            • #7
              Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

              Heel leuke evolutie die compact FF's maar voor 2800$ (dpreview) koop ik toch liever iets anders... De evf kost ook nog eens een kleine 600$.
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

                Ik vind het een heel leuk toestel. Voor de helft van de prijs zou ik'm kopen.
                about.me/stijnv

                Comment


                • #9
                  Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                  Heel leuke evolutie die compact FF's maar voor 2800$ (dpreview) koop ik toch liever iets anders... De evf kost ook nog eens een kleine 600$.
                  Niet goedkoop inderdaad, maar welke FF-oplossing die net gelanceerd wordt is dat wel ?

                  Als je e.e.a. optelt, is deze RX-1 zo duur nog niet.

                  Zo'n lens alleen al kost los een 1000, ruw geschat.
                  En een FF-body kost nog eens 2500 tegenwoordig.
                  Voor wie FF wil en toch iets handigers dan die zware dslr's, is dit een oplossing, en een stuk goedkoper ook dan body en lens los.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

                    Ik zou dit ook durven kopen met verwisselbare lenzen, een EVF-integratie met hotshoe à la NEX-7 en indien er geen verwisselbare lenzen zijn, mits stabilisatie in de lens.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

                      zijn al heel wat aankooporders geplaatst voor dit toestel
                      toestel is duur, maar ook niet duur, vergelijkbare leica lens rond de 3000€, combi met leica m9 rond de 12 a 13000€

                      zijn veel leica gebruikers die enkel 35mm lens gebruiken, en afgaand op de beelden die ik al gezien mag je verwachten dat rx1 beeldkwaliteit toch beter zal worden dan van de m9.
                      met vaste lens kan men waarschijnlijk beter beeldkwaliteit halen dan met verwisselbare.

                      natuurlijk is dit maar een begin en wordt de kans dat er een NEX FF toestel komt met de dag groter. de eerste nex5 en nex3 zijn nog maar een 2,5 jaar op de markt als ik me niet vergis.
                      als je ziet hoe dat de nexen geëvolueerd zijn op die paar jaar.

                      afhankelijk van de verkoop zal de prijs wel dalen naar een 2000€, maar als er veel vraag naar is zou die ook kunnen stijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Wat een ongelooflijk mooie video.
                        Hulde voor Sony voor deze kleine vernieuwende camera.
                        Mijn Foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

                          video is recent geplaatst, komen beelden en video's bij.
                          let op het verschil tussen 60p (volle beelden/seconde) en 24p

                          Comment


                          • #14
                            Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

                            Bij Coolblue staat er al een prijs voor genoteerd . . . 3100€ .... slik . . .
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

                              voorbeeld foto's (full size) zijn hier te vinden
                              F2.8 ISO100 - Taken with the world’s first full-frame compact digital camera. Sony's RX1 Digital Camera.

                              Comment

                              Working...
                              X