Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vliegtuigspotter krijgt het niet scherp met teleconverter van Kenko

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vliegtuigspotter krijgt het niet scherp met teleconverter van Kenko

    Hello,

    In de hoop betere foto's te kunnen nemen tijdens een airshow, waarvan komende vrijdag en zondag de Sanicole, heb ik mij een teleconverter gekocht. Ik fotografeer al jaren met een Nikon:
    D5000, maar op de airshows gebruik ik vooral sinds kort de Nikon D7000, daarop het objectief 70 -300 f4.5 -5.6.
    Al heel goeie foto's mee genomen. Maar ik wou nog beter. Dus ik koop mij een Kenko 1.4 voor Nikon.
    Om te oefenen ga ik steeds bij een modelvliegclub langs.
    Maar .......heeeel veel problemen gehad met scherpstellen!!! Het leek de camera niet te lukken.

    Modelvliegtuigjes zijn wel een pak kleiner dan wat er in Sanicole zal vliegen, dus minder evident. Maar staat mij dat in Sanicole nu ook te wachten ? Instellingen objectief: VRn; M/A; en zowel op Normal als Active ingesteld. Gaf weinig verschil

    Wat kan ik nog meer doen??

    Mvla

  • #2
    Re: vliegtuigspotter krijgt het niet scherp met teleconverter van Kenko

    Oorspronkelijk geplaatst door Mvla
    ... Wat kan ik nog meer doen?? Mvla
    De knepen van het pannen leren en véél oefenen.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: vliegtuigspotter krijgt het niet scherp met teleconverter van Kenko

      Oplossing: betere lens voor de TC zetten, deze werken goed met lichtsterke primes en zoomlenzen.

      Ik zet weleens een TC achter een 80-400 en alleen bij de beste lichtomstandigheden wil het scherpstellen met moeite lukken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: vliegtuigspotter krijgt het niet scherp met teleconverter van Kenko

        Met een teleconverter wordt de AF trager.