Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens/lenzen voor fotoshoot.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens/lenzen voor fotoshoot.

    Hoi,

    Ik ben vrij nieuw in de fotografie wereld ben er nu ongeveer een jaar mee bezig.
    Ik doe vooral fotografie in discotheken.
    Nu vragen mensen aan mij om fotoshoots van hun te doen met hun auto (vooral met hun auto).
    Ik heb dit altijd afgewezen omdat ik niet genoeg ervaring had hiervoor, nu wil ik na een jaar wel de stap zetten richting fotoshoots. Maar dan eerst beginnen met vriendinnen (voornamelijk vrouwen dus die het vragen) omdat die er niet al te veel van verwachten en de meesten heben al ervaring met fotoshoots dus eigenlijk vooral voor mij om te oefenen.

    Ik ben in het bezit van een Canon 40D en een Canon 1100D.
    Ik heb een standaard 18-55mm lens, een tele-zoom 55-250mm (gebruik ik niet in discotheken maar voor andere dingen) lens en een 50mm met vast brandpunt (de f1.4).
    Deze zijn allemaal van Canon.
    Ik heb ook nog een 18-200 lens van Sigma.

    Nu is men vraag, wat voor lens kan ik het beste gebruiken voor fotoshoots met een auto(s) en dan een model erbij?

    Mvg, Philippe

  • #2
    Re: Lens/lenzen voor fotoshoot.

    Er zijn tal van mogelijkheden. Wat zijn naar je eigen idee de beperkingen met de lenzen die je nu hebt? Heb je ook een idee van budget?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Lens/lenzen voor fotoshoot.

      Veel mensen zegge me dat ik een groothoeklens nodig heb, maar dat zijn mensen die kopen een goot toestel en denken dan dat ze er alles van weten...
      Qua beperkingen: met de 50mm zit ik op dezelfde afstand is meer een lens voor portretfoto volgens mij
      de 18-55 zou kunnen werken, mete tele-zoom lens ben ik niks voor fotoshoot volgens mij en de 18-200 lijkt mij ook wel te werken hiervoor.
      Maar daar ben ik dus allemaal niet zeker van, daarom dat ik hier even navraag doe.