Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A200 2 mp versus Aldi Medion 5 mp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A200 2 mp versus Aldi Medion 5 mp

    Beste digicammers,

    Was voor vanmiddag niet eerder in de gelegenheid twee, zo op papier heel verschillende digicams te vergelijken.

    De weersomstandigheden waren ideaal. Wat me bij de nieuwe Aldi Medion (Jenoptic?) 5 mp camera van m'n buurman opviel is dat de display nauwelijks een representatief beeld geeft van het uiteindelijke resultaat. Behalve de grootte dan. De camera ligt ook niet zo lekker in de hand.

    Bij de veel oudere Canon A200 2 mp is die weergave behoorlijk natuurgetrouw. Maar bij het resultaat bleek het verschil pas goed. Ik had in beide gevallen gekozen voor zo goed als op de automatische stand fotograferen, waarbij een flitser niet echt nodig was vanwege het mooie natuurlijke licht.

    De foto's van de Medion liepen dicht, waren overbelicht, of een soort combinatie van beide, terwijl de Canon als vanouds heel behoorlijke, contrastrijke foto's leverde.

    Heb tegen de buurman maar gezegd dat de hoeveelheid pixels ook niet alles zegt.

    Het was natuurlijk maar een oppervlakkig vergelijking, maar toch wel veelzeggend.

  • #2
    Had misschien wel leuk geweest als je ook voorbeeldfoto's had geplaatst
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Dat is zo, alleen wil dat momenteel niet vlotten via de server en staan de foto's op verschillende computers. Hopelijk geeft de beschrijving een redelijk beeld.

      Comment


      • #4
        Een vergelijkende test heb ik niet, maar ik kan wel beamen dat het Medion toestel zeer onregelmatige resultaten geeft. In ongeveer dezelfde situaties, de ene foto vrij goed en de volgende kompleet overbelicht.
        Niet het aantal Mpix is hier de oorzaak, wel de volledige opbouw van de camera moet perfect zijn.

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hombre
          Een vergelijkende test heb ik niet, maar ik kan wel beamen dat het Medion toestel zeer onregelmatige resultaten geeft. In ongeveer dezelfde situaties, de ene foto vrij goed en de volgende kompleet overbelicht.
          Niet het aantal Mpix is hier de oorzaak, wel de volledige opbouw van de camera moet perfect zijn.
          Inderdaad, maar hij dacht nog hoe meer pixels hoe beter de camera.

          Comment

          Working...
          X