Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pro HD videocamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pro HD videocamera

    Hallo,


    Ik had heel graag eens wat opinies verzameld over het volgende onderwerp: het filmen van natuurdocu's en interviews. Vaak in eerder moeilijke condities (tijdens het klimmen, op reizen/expedities) Daarom zoek ik een relatief lichte en compacte HD camera doch mét verwisselbare lens om de Canon XL2 te vervangen.


    Twee merken komen in aanmerking denk ik: Canon en Sony

    Prijsklasse: 1500-3500 euro


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Pro HD videocamera

    waarom verwisselbare lens? Natuur, klimmen, reizen, expedities, vereist dat niet juist het compactheid van je materiaal? Wij zitten zo met een sony met verwisselbare lens maar uiteindelijk staat er altijd maar 2 lens op. Ja ok je kan een prime erop zetten zoals wij hebben een 30mm f1.8 en daar wat met de DOF spelen. Maar dat kun je echt niet overal gebruiken.

    En verhoog je budget en neem een Sony HDR-AX2000

    In mijn ogen één van de toppers op dit moment qua camera, gebruiksgemak, kwaliteit en prijs.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Pro HD videocamera

      Kzou zeggen Sony NEX-VG20.
      Compact, redelijke beeld kwaliteit, mits adapter kan je vrijwel alle sony alpha lenzen gebruiken, En schappelijk geprijsd (voor als je eens bij het klimmen ergens tegen bonkt. K’spreek uit ervaring)
      Zoals Oli zegt is een HDR-AX2000 en topper. Maar met dat prijskaartje zou ik niet graag 80meter boven de grond hangen bengelen. (een VG-20 kost natuurlijk ook wel wat hoor)
      Grt, Amaat
      The fun begins where the road ends
      BD Lidnummer : BD2057BE

      Comment


      • #4
        Re: Pro HD videocamera

        woensdag kondigt sony volgens de geruchten welke nu als vrij betrouwbaar mogen beschouwt worden 2 nieuwe E-mount (NEX) camcorders aan.

        -Sony NEX-VG900: interchangeable lens HD camera with 24MP Exmor CMOS full frame sensor, 1080×1920 video recording 25/50p (24p/60p), 3″ LCD, XGA OLED EVF, prijs: +/-$3300.
        Dit zal waarschijnlijk de prijs van de NEX-EA50UH Camcorder met 18-200mm Servo Zoom Lens, welke nog niet echt op de markt is, drukken. Is nu te koop in pre-order voor $3500

        -Sony NEX-VG30/VG30H (opvolger VG20): 16MP Exmor APS-C sensor, BIONZ processor, 1080×1920 video recording 25/50p (24p/60p), 3″ LCD, XGA OLED EVF, beschikbaar in November met een prijskaartje van rond de $1800.

        - Daarbij komt A99, SLT 24mp FF (zelfde sensor als V900 a-mount) welke ook woensdag zou aangekondigd worden, een toestel waarbij sony ook vooral nadruk op video zou gelegd hebben, AF (phase detection) zou op de sensor aanwezig zijn. Waarschijnlijk gaat men ook HW-matig (photodiode expansion ?) 24mp omzetten naar 2mp HD om te vermijden dat er gaten tussen actieve pixels ontstaan. Op die wijze maakt men van 2 of meerdere kleine pixels bij wijze van spreke 1 grotere pixel. (allez dat is wat ik versta onder photodiode expansion, maar ik kan evengoed verkeerd zijn). Dit zal het moire effect drastisch verminderen en mogelijk ook rolling shutter. Weet niet of dit ook voor de VG900 van toepassing is verwacht van wel.

        -Denk dat na woensdag het een en ander meer duidelijk zal zijn, maar er beweegt heel veel in de digitale image wereld op den ogenblik.

        Comment


        • #5
          Re: Pro HD videocamera

          Moderator Note: Aangezien dit over een videocamera gaat en niet over fototoestellen is dit topic verplaatst naar een geschikter forum
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Pro HD videocamera

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            waarom verwisselbare lens? Natuur, klimmen, reizen, expedities, vereist dat niet juist het compactheid van je materiaal? Wij zitten zo met een sony met verwisselbare lens maar uiteindelijk staat er altijd maar 2 lens op. Ja ok je kan een prime erop zetten zoals wij hebben een 30mm f1.8 en daar wat met de DOF spelen. Maar dat kun je echt niet overal gebruiken.

            En verhoog je budget en neem een Sony HDR-AX2000

            In mijn ogen één van de toppers op dit moment qua camera, gebruiksgemak, kwaliteit en prijs.

            Hey oli,

            Bedankt voor de post. Waarom een verwisselbare lens? Ja, zoals je het zelf al in jouw antwoord schreef, omdat me dat de mogelijkheid heeft om er een prime op te plaatsen. Dat kan je inderdaad niet overal gebruiken, dat weet ik ook. Het budget kan inderdaad nog ruimer, hier is het maar een indicatie voor de lezers.

            ik neem de Sony HDR-AX2000 mee in overweging
            Last edited by Doc86; 11 september 2012, 13:15.

            Comment


            • #7
              Re: Pro HD videocamera

              De sony nex serie is voor de meesten uiteraard de meest voor de hand liggende keuze. Toch denk ik dat die camera tegen enkele limieten aanloopt.

              Comment


              • #8
                Re: Pro HD videocamera

                Oorspronkelijk geplaatst door Doc86 Bekijk bericht
                De sony nex serie is voor de meesten uiteraard de meest voor de hand liggende keuze. Toch denk ik dat die camera tegen enkele limieten aanloopt.
                zoals ?

                Comment


                • #9
                  Re: Pro HD videocamera

                  Sony HXR-NX70E
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pro HD videocamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Sony HXR-NX70E
                    Kan je ook toelichten waarom jij precies die camera wilt aanraden in vergelijking met de HXR-NX5E ?
                    Last edited by Doc86; 11 september 2012, 14:04.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pro HD videocamera

                      Vind ik eigenlijk een beetje onterecht, zonder aanstoot te willen geven aan uw werk hier op het forum.

                      Camera: (Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...)

                      Daardoor krijgen topics als deze toch heel wat minder aandacht. De stap van foto naar video en omgekeerd is ook zo gemaakt met de huidige toestellen.

                      Comment

                      Working...
                      X