Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

facebook, fotoafmetingen en Retina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • facebook, fotoafmetingen en Retina

    Ik heb onlangs een facebookpagina gemaakt (http://www.facebook.com/cvrphoto), maar ben niet erg tevreden over de weergave van mijn foto's. Een echt goede weergave lijkt alleen mogelijk met foto's die zo min mogelijk verkleind en verscherpt zijn. Zie ik iets over het hoofd, en wat zijn jullie ervaringen?

    Voor wie foto's bekijkt op een Retinascherm: enige aanbevelingen voor afmetingen? Is 2048px de beste keuze? Wat gebeurt er met kleinere foto's?


    C.

  • #2
    Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

    retina scherm vraagt blijkbaar een aparte instelling!
    adobe is blijkbaar druk bezig met hun software daaraan aan te passen.

    en fb en foto's das ook geen topcombinatie.
    enen keer best ok andere keen veel minder

    conclusie volgen mij ligt het grotendeels aan fb
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

      Bedankt voor je reactie, David.

      Wanneer ik een foto van 4000px upload naar facebook ziet die er goed uit. Een foto van 1024px daarentegen, ziet er op 100% nooit uit als voor de upload. Altijd artefacten en scherpteverlies.

      Voor zover ik weet worden bij Retina foto's van 2048px afgebeeld op 1024px. Maar wat gebeurt er bijvoorbeeld met 900px, en met 1600px? Ik zou het wel zo leuk vinden als mijn foto's van vandaag er nog goed uitzien wanneer Retina zowat de standaard geworden is.

      Comment


      • #4
        Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

        4000px gooi ik nooit op fb, ze kunnen er mee aan de haal en gebruiken voor zowat alles.
        de mijne zijn 600px en geen pixel groter.
        max printformaat = bankkaart om iets presentabel te hebben.
        ooit enen gehad die dacht da je zomaar nen foto kon gebruiken, geen 2 keer.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

          Ik ben het natuurlijk met je eens over de risico's. Maar als Retina van 600px een 300px maakt zal de pret er snel af zijn, vrees ik.

          Comment


          • #6
            Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

            Geen Retinagebruikers in de zaal?

            Comment


            • #7
              Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

              Ik heb je pagina bekeken en het ziet er héél goed uit op mijn Retina scherm !

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

                Bedankt Jeff. Kun je iets vertellen over de grootte waarop foto's op het scherm (iPad, laptop, pc?) worden afgebeeld? Worden ze de helft kleiner, of hoe zit dat precies?

                Groeten,
                C.

                Comment


                • #9
                  Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

                  Nee ik krijg niet de indruk dat ze kleiner zijn dan bedoeld, het ziet er gewoon perfect uit de layout past op het scherm, maar de Macbook doet zelf wel een aanpassing.
                  Alle beelden zijn net eender, ook op mijn pagina die dateert van voor mijn Retina scherm is gewoon alles mooi om naar te kijken.
                  Dat is ook het geval als ik je pagina oproep op de iPad, niks op aan te merken.

                  Je moet maar is een Switch winkel binnenstappen , dan kan je daar het zelf is bekijken op een Retina scherm .

                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

                    Ah, ik ben aangenaam verrast. Bedankt Jeff, da's goed om weten. Die winkel binnenstappen doe ik maar beter niet, want dan wil ik gelijk ook zo'n scherm ;-).

                    Nog iemand tips voor het vermijden van artefacten op facebook?

                    Comment


                    • #11
                      Re: facebook, fotoafmetingen en Retina

                      Max. foto size op Facebook was vroeger 720px, maar dat is recent opgetrokken naar 2048px (nu ook bedoeld voor full screen viewing, vroeger zat die hoge resolutie foto achter een downloadlink).
                      Master the craft, and the art will follow.
                      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                      Comment

                      Working...
                      X