Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mk3 met 24-105 of 1Dmk3 met 24-70 versie2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D mk3 met 24-105 of 1Dmk3 met 24-70 versie2

    zoals de titel zegt: 5D mk3 met 24-105 (f4) of 1Dmk3 met 24-70 (f2.8) versie2

    Wat zouden jullie kiezen en waarom?

  • #2
    Re: 5D mk3 met 24-105 of 1Dmk3 met 24-70 versie2

    1. wat wil je fotograferen?
    2. 5Dmk3 + 24-70L II ( als deze beter blijkt dan zijn voorganger )
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: 5D mk3 met 24-105 of 1Dmk3 met 24-70 versie2

      1) Reportages (veel concerten, evenementen, trouwerijen, ... )
      af en toe wat racesport.

      2) buiten budget

      3) 24-70 versie 1 heb ik het liefst, maar die wil iedereen. Tamron 24-70 liever niet.


      Correcte en snelle AF is onontbeerlijk.

      Nu heb ik de 1D mk3 en de Canon 24-105 (f4) en Tamron 28-75 (f2.8)
      Last edited by Jer0en; 4 september 2012, 11:33.

      Comment


      • #4
        Re: 5D mk3 met 24-105 of 1Dmk3 met 24-70 versie2

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        3) 24-70 versie 1 heb ik het liefst, maar die wil iedereen. Tamron 24-70 liever niet.
        en waarom tamron niet?

        je toont zelf al aan dat je de tamron 28-75 bezit.
        heb je de tamron 24-70 al getest / gebruikt?

        ik denk persoonlijk dat je beter eens een winkel zoals konijnenberg kan contacteren om het materiaal eens te huren om te testen indien (nog) mogelijk

        de canon 24-70 mk1 zal je in occassie mogen zoeken, of nieuw de mk2 binnenkort kopen
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: 5D mk3 met 24-105 of 1Dmk3 met 24-70 versie2

          Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
          en waarom tamron niet?

          je toont zelf al aan dat je de tamron 28-75 bezit.
          heb je de tamron 24-70 al getest / gebruikt?
          Omdat ik in de internet tests zag dat hij nét niet zo snel is als de oude Canon (uit jouw link in een ander topic).
          Mijn 28-75 is wel oké maar op de extremen (75mm, f2.8) eigenlijk niet bruikbaar scherp.

          Maar als je nu eens binnen de lijntjes van mijn vraag moet antwoorden ipv alternatieven op te sommen, wat zou je doen?

          Comment


          • #6
            Re: 5D mk3 met 24-105 of 1Dmk3 met 24-70 versie2

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            Maar als je nu eens binnen de lijntjes van mijn vraag moet antwoorden ipv alternatieven op te sommen, wat zou je doen?
            aangezien het om een aanzienlijk bedrag gaat dat men inderdaad zou gaan spenderen en zeker wil zijn, het materiaal gaan huren om de keuze / beslissing te gaan maken.

            ok, men geeft een paar 100 euro meer uit voor die huur maar zo ben je wel zeker dat je de correcte beslissing maakt.

            bij grobet in antwerpen kan je de 1d mk3 & de 5d mk3 huren.

            enkel dit zal jou volgens mij de correcte beslissing doen nemen.
            vele mensen zullen hier hun idee kunnen neerpennen / typen maar het is en blijft nogal een persoonlijke keuze en beslissing.
            ook zijn er soms kleine verschillen in het type toestel ook (zie een reactie van sieg o.a. in een ander topic omtrent de 5d mk3 & 1d mk4 als ik het goed voorheb) die bij de ene persoon een bepaalde mening gaan geven terwijl bij een andere persoon die dezelfde types heeft, kies voor een andere mening
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: 5D mk3 met 24-105 of 1Dmk3 met 24-70 versie2

              ik denk dat hij de 1D3 al heeft ... hij zoekt nu oftewel om zijn 1D3 te vervangen door een 5D mkIII of zijn 24-105L te vervangen door de 24-70L

              Ik zou persoonlijk voor wat je daar vermeld gaan voor de 5D mkIII, deze heeft nu toch een iets betere burstrate voor sport en als je low light dingen wil doen zal je toch meer uit kunnen halen bij een 5D mkIII dan bij een 1DmkIII
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: 5D mk3 met 24-105 of 1Dmk3 met 24-70 versie2

                Ik heb een 1D MKIII en een 5D MKIII, en die gebruik ik ook voor concerten en evenementen.
                Sinds ik de 5D MKII heb vervangen door de 5D MKIII komt de 1D MKIII veel minder vaak uit de kast. Voor concertfotografie is de 5D MKIII véél beter dan de 1D MKIII.

                Het enige voordeel van de 1D MKIII is dat die een betere bescherming heeft tegen de regen, met die camera + een 70-200 f2,8 L IS (I & II) heb ik in de regen nog nooit problemen gehad (die combinatie heeft toch al een paar flinke buien moeten verwerken).

                De nieuwe 24-70 f2,8 L II zal waarschijnlijk wel heel goed zijn (mag wel voor die prijs), maar de "oude" 24-70 f2,8 L en de 24-105 f4 L IS werken allebei ook heel goed op de 5D MKIII.
                Het lijkt zelfs of de 24-70 nu beter presteert op de 5D MKIII dan vroeger op de 5D MKII. (Ik heb een 24-70 en een 24-105.)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X