Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Extender EF 2x III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Extender EF 2x III

    Heeft iemand ervaring met de Canon Extenders? (de 1.4x en de 2x)
    Is voornamelijk voor concertfotografie.

    Alle reacties zijn welkom.
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: Canon Extender EF 2x III

    Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
    Heeft iemand ervaring met de Canon Extenders? (de 1.4x en de 2x)
    Is voornamelijk voor concertfotografie.
    Ja, ik.

    Comment


    • #3
      Re: Canon Extender EF 2x III

      en wat is die ervaring?
      canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

      Comment


      • #4
        Re: Canon Extender EF 2x III

        Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
        en wat is die ervaring?
        waarom vraag je dat dan gelijk?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon Extender EF 2x III

          Op de 70-200 L IS II geeft die beelden die optisch vergelijkbaar zijn met een 100-400L. Dat is een stuk minder goed dan de 70-200 f2,8 L IS II zonder TC, maar als lange tele is die dan toch niet zo slecht.
          De AF wordt wel duidelijk minder snel, voor snelle actiefotografie is die dus niet aan te raden (panning gaat nog redelijk omdat de lens daar gewoonlijk wat tijd krijgt om scherp te stellen).

          Als je die op de eerste versie van de 70-200 f2,8 L IS wil gebruiken, dan zal de beeldkwaliteit flink tegenvallen, omdat die 70-200 op zich al minder scherp is.

          Voor concertfotografie zou ik geen teleconverter gebruiken omdat je daar een lichtsterke lens nodig hebt.
          Met een teleconverter verlies je twee stops, daardoor krijgt een f2,8 lens een maximale diafragma-opening van f5,6 als je die combineert met een 2x teleconverter.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon Extender EF 2x III

            Dank je voor de uitleg! Ik denk dat ik gewoon eens naar de winkel ga en eens zal testen.
            canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

            Comment


            • #7
              Re: Canon Extender EF 2x III

              Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
              Heeft iemand ervaring met de Canon Extenders? (de 1.4x en de 2x)
              Is voornamelijk voor concertfotografie.

              Alle reacties zijn welkom.

              Jawel hier ervaring met zowel de 1,4x III als de 2x III.
              De beste van de twee is uiteraard de 1,4x extender, minder kwaliteitsverlies en aanvaardbare AF snelheid.
              Deze 1,4x III gebruik ik héél regelmatig !
              De 2x III gebruik ik enkel om een waarnemingsplaatje te maken, met sommige lenzen is deze van kwaliteit nog aanvaardbaar. (70-200 L IS f2,8 II, 300 L IS f2,8) maar de AF is uiteraard veel trager.

              Hierbij een voorbeeldje gemaakt met de 1DMkIV + 500mm L IS f4 en de 2x Extender III erop = 1000mm op 1,3x crop)
              Niet dat ik deze hier in SC zou plaatsen maar als waarnemingsplaatje vond ik deze nog behoorlijk goed.



              Voor concertfotografie daarentegen zou ik persoonlijk geen 2x extender gebruiken !

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 1 september 2012, 13:34.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon Extender EF 2x III

                Bedankt voor deze nuttige info Sieg!
                canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Extender EF 2x III



                  Foto gemaakt met beide extenders 500mm+1.4+2.0 1Dmark3.
                  Scherpstellen met de hand natuulijk.
                  Met het ijsvogeltje heb je soms wel een paar sec de tijd.

                  grt Francis
                  Canon van s'morgens tot s'avonds.

                  Comment

                  Working...
                  X