Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop nodig, tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop nodig, tips?

    Hey hey,

    volgende week beging ik (eindelijk) met een cursus digitale fotografie en Photoshop . Aangezien onze laptop zijn geest aan het geven is het nu toch ver het moment voor een nieuwe :-)

    Wat zouden jullie aanraden?
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Groetjes

  • #2
    Re: Laptop nodig, tips?

    Er is meer info te vinden op internet dan dat iemand hier kan geven, want hetgeen je gaat krijgen is van ik zou, voor mij is, ...............allemaal persoonlijke voorkeuren.
    Jij moet beslissen wat je koopt, wat jij er mee wil doen, wat jij wil uitgeven, etc, etc, ................................................et c.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Laptop nodig, tips?

      Moet het persé een laptop zijn?
      Voor fotobewerking is een goede desktop en een IPS beeldscherm toch meer aangeraden in verband met de (ongeveer) juiste kleurweergave.
      Kijk eens bij Dell of...........Apple.


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop nodig, tips?

        Leesvoer: http://forum.belgiumdigital.com/f6/w...en-427992.html

        Jan

        Comment


        • #5
          Re: Laptop nodig, tips?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Moet het persé een laptop zijn?
          Voor fotobewerking is een goede desktop en een IPS beeldscherm toch meer aangeraden in verband met de (ongeveer) juiste kleurweergave.
          Kijk eens bij Dell of...........Apple.


          Grtz, RF
          Bedankt. Mja - wanneer ik kijk naar de specs die je krijgt voor welke prijs laptop/desktop zit er inderdaad een groot verschil. De laptop was bedoeld om mee te kunnen nemen naar de les. Nog enkele nachten over slapen

          Comment


          • #6
            Re: Laptop nodig, tips?

            Desktop zal je veel meer mogelijkheden geven, veel krachtiger en je kan een mooier scherm hebben voor dezelfde prijs als een laptop. Als je toch een laptop wil, neem dan Dell precision M4700 echt een desktopvervanger, ken 2 mensen die met dit systeem werken (1 met de 4700 en de andere met een 6700). Beide vinden dit de beste laptop dat er bestaat (en volgens wat ik zie is dat ook zo), hij is zeeeer snel, robuust, goed design en nog redelijk licht (de 15" versie). Als je ermee werkt merk je dat er niets beter bestaat, het standaardscherm is zeer goed en accuraat (perfect voor fotobewerking). Je kan uw systeem configureren zoals u het wil, neem dus zeker een i7 processor en een ssd. Er zit 3 jaar garantie inbegrepen en naar mijn ervaring is dit echt wel top, ze staan naast u binnen de 24 uur en kunnen het probleem altijd oplossen, zo niet geven ze je een identiek toestel en vervangen ze je harde schijf zodat je al je programma's behoud.

            Dat is volgens mij een service dat hp, acer, en apple (al zeker) niet geven!

            Comment


            • #7
              Re: Laptop nodig, tips?

              Hangt sterk af van je budget. Ik heb een Asus N53SV waar ik erg tevreden van ben, meer dan krachtig genoeg en prima voor in de les te noteren. Voor fotobewerking sluit ik die aan op een 24'' IPS scherm van Dell.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: Laptop nodig, tips?

                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                Hangt sterk af van je budget. Ik heb een Asus N53SV waar ik erg tevreden van ben, meer dan krachtig genoeg en prima voor in de les te noteren. Voor fotobewerking sluit ik die aan op een 24'' IPS scherm van Dell.
                Mij lijkt het makkelijker en beter om direct een superieur systeem aan te schaffen, dat futureproof is, hierbij is het poepsimpel een harde schijf te vervangen en bij te steken, alsook het vervangen van de processor en toevoegen van extra memory is simpel want je moet niet het hele boeltje opengooien (harde schijf kan je zelfs vanbuiten uithalen en vervangen, zoals een cd). Dit is slechts mogelijk bij deze top of the line modellen. En deze laptop's zijn fantastisch qua prijs kwaliteit.
                Als je de kracht van een desktop wil in een laptopformaat, bestaat er niets beter!

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop nodig, tips?

                  Bedankt van jullie reacties!!

                  Comment

                  Working...
                  X