Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allround lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • allround lens

    omdat het redelijk vervelend is om steeds van lens te wisselen, dacht ik een allround lens te kopen.
    ik heb nu 2 kit lenzen 18-55 en 55-200.
    mijn oog is gevallen op de Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC HSM.
    ik heb momenteel een sony alpha 330, maar denk na een 2 tal jaar een nieuwe body te kopen.

    nu komen de vragen:
    is dit een goede allround lens?
    kan ik deze lens in de toekomst ook op een body van een ander merk gebruiken?
    kennen jullie een goede site waar je lenzen kan vinden en vergelijken?
    sony alpha 330

  • #2
    Re: allround lens

    Oorspronkelijk geplaatst door bellpic Bekijk bericht
    omdat het redelijk vervelend is om steeds van lens te wisselen, dacht ik een allround lens te kopen.
    waar je zeker als je wat langer met je camera werkt spijt van gaat krijgen.
    bijna iedere beginners krijgt te maken met dit probleem.
    gewoon effe volhouden en doorgaan met de lenzen die je nu hebt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: allround lens

      elk merk, Sony, Nikon, Canon enz.. heeft zijn eigen vatting, dus een lens bestemd voor een Sony past niet op elk ander merk (hooguit een Minolta, maar die zijn er niet meer), dus bovenstaand advies is het beste op dit moment.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: allround lens

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        waar je zeker als je wat langer met je camera werkt spijt van gaat krijgen.
        bijna iedere beginners krijgt te maken met dit probleem.
        gewoon effe volhouden en doorgaan met de lenzen die je nu hebt.
        grt,bouk.

        Ik volg de mening van Bouk.
        Zoomlenzen met zo'n groot bereik zijn misschien wel handig omdat je niet meer (of bijna niet meer) van lenzen moet wisselen maar als je ook naar de kwaliteit kijkt zal je snel vaststellen dat het gebruiksgemak ten koste gaat van de kwaliteit van je beelden. Mijn advies: 'niet doen'.
        “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

        Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: allround lens

          ik had gevonden dat de sigma 18-250 voor sony, nikon en canon gemaakt is, maar wist niet dat ze verschillende aansluitingen hebben.
          mijn bedoeling is, als je bv naar het strand gaat en je moet wisselen van lens heb je altijd kans dat er zand in je body komt. met een allround lens moet je niet wisselen.
          dan moet ik wel in de toekomst een body van sony kopen
          sony alpha 330

          Comment


          • #6
            Re: allround lens

            [QUOTE=bellpic;3651172]........
            mijn bedoeling is, als je bv naar het strand gaat en je moet wisselen van lens heb je altijd kans dat er zand in je body komt. met een allround lens moet je niet wisselen.
            QUOTE]
            ....................
            mijn reactie heeft betrekking op je eerste zin.
            stof/zand/vocht is weer een ander onderwerp.!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: allround lens

              [QUOTE=bouk;3651178]
              Oorspronkelijk geplaatst door bellpic Bekijk bericht
              ........
              mijn bedoeling is, als je bv naar het strand gaat en je moet wisselen van lens heb je altijd kans dat er zand in je body komt. met een allround lens moet je niet wisselen.
              QUOTE]
              ....................
              mijn reactie heeft betrekking op je eerste zin.
              stof/zand/vocht is weer een ander onderwerp.!
              grt,bouk.
              Dat valt bij mij onder de categorie "vervelend om te wisselen van lens"
              sony alpha 330

              Comment


              • #8
                Re: allround lens

                als jullie aanraden om met de 2 lenzen verder te gaan, dan zit de kans erin dat er dit jaar zelfs al een nieuwe body komt.
                de sony alpha A65 staat mij wel heel hard aan en dan kan ik mijn lenzen van mijn alpha 330 hergebruiken.
                en dan volgend jaar mss een tele lens.
                sony alpha 330

                Comment


                • #9
                  Re: allround lens

                  Als ik een allround (superzoom???) lens moest kiezen zou het de Tamron 18-270 Di II VC PZD zijn (wel zeker zijn dat het de PZD is hé). Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees her en der toch positieve noten van deze lens.
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: allround lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                    Als ik een allround (superzoom???) lens moest kiezen zou het de Tamron 18-270 Di II VC PZD zijn (wel zeker zijn dat het de PZD is hé). Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees her en der toch positieve noten van deze lens.
                    Die lens is wel licht, compact en niet echt heel slecht, maar voor die prijs koop je ook een originele Canon, Nikon of Sony die op 200mm net zoveel detail geeft.
                    Het blijft btw een rare zaak dat allerlei mensen hier spullen adviseren die ze nog nooit in hun vingers hebben gehad.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: allround lens

                      Ik ben ook aan het uitkijken voor een lens met meer bereik. Heb nu de 16-50/2.8 van Sony. Niks op aan te merken, mooi scherp en al, maar soms wil je toch wat meer zoom.

                      Ik heb de 18-135 van Sony besteld, die mijn voorkeur kreeg boven de 18-250 omdat die in principe een stillere SAM motor heeft, wat handig is voor video. De Sony 18-250 krijgt toch ook goede beoordelingen op dyxum, dus zeker een goede keus. De Sigma die jij noemt lijkt me ook wel ok.

                      Ik ben het eerlijk gezegd ook beu om van lens te wisselen, voornamelijk bij uitstapjes en zo. En de kwaliteit is zeker niet zo dramatisch als dat sommigen durven beweren. Voor echt kritische toepassingen (bv. autosport of vogels) zou ik een geschiktere lens kiezen, maar voor het overige kan je er zeker mooie foto's mee maken.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: allround lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Die lens is wel licht, compact en niet echt heel slecht, maar voor die prijs koop je ook een originele Canon, Nikon of Sony die op 200mm net zoveel detail geeft.
                        Het blijft btw een rare zaak dat allerlei mensen hier spullen adviseren die ze nog nooit in hun vingers hebben gehad.
                        Ik zeg toch niet dat TS die moet hebben, ik zeg gewoon mijn gedacht.
                        Fotografie is leren kijken.
                        http://johanluyckx.weebly.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: allround lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                          Als ik een allround (superzoom???) lens moest kiezen zou het de Tamron 18-270 Di II VC PZD zijn (wel zeker zijn dat het de PZD is hé). Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees her en der toch positieve noten van deze lens.
                          Ik gebruik die lens ook met volle tevredenheid op mijn crop body voor tijdens familieuitjes waar fotografie niet de hoofdzaak is. Lens geeft zeer goede resultaten en heb ze getest naast de Nikon 18-200 vr.

                          Comment

                          Working...
                          X