Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief voor New York?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk objectief voor New York?

    Heb een Nikon D5100 met een allround zoomlens 18-270
    vraag mij af of het nodig is om ook nog een breedbeeld obj. aan te schaffen en zo ja welke opties er zijn rond de 500 euro

  • #2
    Re: welk objectief voor New York?

    Mijn voorkeur zou uitgaan naar een lichtgevoelige lens. Voor groothoek zou ik de Tokina 11-16mm F2.8 AT-X PRO DX eens bekijken.

    Linkje: http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=12955

    Comment


    • #3
      Re: welk objectief voor New York?

      misschien de samyang 8mm, is fisheye maar voor architectuur is dat wel geschikt.

      Sigma 10-20 is ook een te betalen groothoek.
      Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

      Comment


      • #4
        Re: welk objectief voor New York?

        Ik zou er zeker één meenemen, daar ga je te kort komen met je Tamron.
        Sigma 10/20, 12/24, van tokina weet ik niet of die een AF motor heeft, Tamron 10/24, en Nikon 10/24 of 12/24 er is keuze genoeg..
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: welk objectief voor New York?

          Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
          misschien de samyang 8mm, is fisheye maar voor architectuur is dat wel geschikt.
          Dat lijkt mij niet echt zo geschikt voor architectuur.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: welk objectief voor New York?

            Ja, je wilt een breedhoek meenemen naar NYC. Een fisheye is té beperkt in beeldvorming als je daar alle wide shots moet mee nemen. Eerst een ultra wide in huis halen, daarna desnoods aanvullen met een fisheye.
            En ipv van per se de nadruk te leggen op de snelheid van de gevraagde breedhoek zou ik allereerst voor een goed statief zorgen, maar bon, dat is mijn aanpak...

            Have fun!
            F.

            Comment


            • #7
              Re: welk objectief voor New York?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dat lijkt mij niet echt zo geschikt voor architectuur.

              gelijk heb je, het wordt hier met de adviezen steeds gekker. Die 8mm is leuk voor skaters, maar voor architectuur zou ik dan toch een Sigma 8-16mm zoeken (mits een goed exemplaar) en die op 12 mm gebruiken
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: welk objectief voor New York?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                gelijk heb je, het wordt hier met de adviezen steeds gekker. Die 8mm is leuk voor skaters, maar voor architectuur zou ik dan toch een Sigma 8-16mm zoeken (mits een goed exemplaar) en die op 12 mm gebruiken
                LOL .. Fish eye's worden doorgaans gebruikt voor architectuur en zeker in steden zoals New York of Tokyo... al dan wel of niet met aanvulling van een gewone breedhoek.. hangt gewoon af van het gewenste resultaat. Fish eye's zijn niet voor iedereen.. je houdt ervan of niet.
                Degenen die er niet van houden ..zijn degenen die het boeltje gewoon willen rechttrekken.. hiermee ontdoe je het karakteristieke van een Fish Eye.
                Last edited by Funcky; 31 augustus 2012, 23:15. Reden: schrijffout
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: welk objectief voor New York?

                  Hier link met excellente voorbeelden http://www.google.be/search?q=fish+e...w=1024&bih=644
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk objectief voor New York?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Hier link met excellente voorbeelden http://www.google.be/search?q=fish+e...w=1024&bih=644
                    Kan je daar werkelijk tien beelden na elkaar van zien zonder het moe te worden? Als je naar zo'n foto kijkt, zie je enkel het truukje, meer niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk objectief voor New York?

                      Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                      Kan je daar werkelijk tien beelden na elkaar van zien zonder het moe te worden? Als je naar zo'n foto kijkt, zie je enkel het truukje, meer niet.
                      Welk truukje ? Je ziet het beeld zoals je objectief het ziet. Komen geen truukjes bij te pas. Fotograferen met een Fish eye vraagt enige behendigheid van de fotograaf. Is niet zo gemakkelijk dan je denkt. Je hebt een halve wereld voor jou, composeren is hier een kunst. Ik vind een fish eye geweldig. En nee ik word dat niet moe. Ik heb al meer dan 20 jaar een fish eye in mijn set zitten, persoonlijk vind ik het geweldig hoe creatief je daar mee kan omgaan.

                      Jij bent er niet voor, das duidelijk. No big deal. Iedereen heeft zijn gedacht.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk objectief voor New York?

                        Het truukje dat bedoeld wordt is dat de lens sterk in de rondte vervormd. Ik begrijp dat wel want ik ben dat soort foto's ook binnen een minuut beu.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk objectief voor New York?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lachofikschiet Bekijk bericht
                          Het truukje dat bedoeld wordt is dat de lens sterk in de rondte vervormd. Ik begrijp dat wel want ik ben dat soort foto's ook binnen een minuut beu.
                          Teveel Fish Eye foto's achter elkaar in een fotoset of diaschow kan misschien saai zijn op den duur, maar dat geld voor alles.
                          Fish Eye foto's inlassen in een fotoset kan indrukwekkend zijn en draagt bij tot meer variatie en afwisseling.
                          Voor alles geld... Overdaad schaadt !
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk objectief voor New York?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            LOL .. Fish eye's worden doorgaans gebruikt voor architectuur
                            Hier wordt de architectuur gebruikt om het FE effect goed uit te laten komen, dat is wat anders al architectuur fotografie. Waarom zouden de T/S objectieven uitgevonden zijn?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: welk objectief voor New York?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Hier wordt de architectuur gebruikt om het FE effect goed uit te laten komen, dat is wat anders al architectuur fotografie. Waarom zouden de T/S objectieven uitgevonden zijn?
                              Tilt Shift vind ik wel mooi, en duur

                              Comment

                              Working...
                              X